تعداد بازدید: 7900

توصیه به دیگران 4

چهارشنبه 11 مهر 1386-0:0

دكتر ملك پور نه خارج رفته،نه اخراج شده!

در پي اوج گرفتن برخي شايعات پيرامون اخراج دكتر ملك پور-استاد آملي دانشگاه تهران- و ثبت شدن نام ايشان در تقويم دانشگاه،‌ روابط عمومي دانشگاه تهران اين موضوع را تكذيب كرد.




روابط عمومي دانشگاه ضمن تاكيد بر فعاليت دكتر ملك پور در هيات علمي اين دانشگاه اعلام كرد كه براساس تصميم گيري هاي جديد ،  تقويم ملی را شورايي هفت نفره با نام "شوراي مركزي تقويم" استخراج مي كنند و در آن اسامي اشخاص نوشته نمي شود.

 دانشگاه تهران همچنین اخبار پيرامون سفر دكتر ملك پور به خارج كشور را نيز تكذيب و اعلام كرد : وی هم اكنون در ايران و در حال انجام فعاليت هاي علمی خود در موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران است.

ايرج ملك پور-متولد ۱۳۱۹ لاريجان است.مدارج تحصيلي وي بدين قرار است:
- دكتراى دولتى در علوم اختر فيزيك از دانشگاه پاريس ۱۳۵۳
- مستخرج ۲۵ سال تقويم ايران از سال ۱۳۵۷ - ۱۳۸۲
- اولين مستخرج سالروز تولد خيام مبدع تقويم جلالى
- اولين مستخرج زادروز تولد حضرت فاطمه زهرا(س)
- استاد دانشگاه هاى اميركبير و تهران
- مدير سابق مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران
- مسؤول انجمن خورشيدى مؤسسه ژئوفيزيك
- مدير اسبق رصدخانه تهران


- برخى از تأليفات وى عبارتند از: تقويم ۵هزار ساله ايران از سال ۳۵۴۰ قبل هجرت تا ۱۵۰۰هجرى شمسى، تطبيق تقاويم، تقويم تطبيقى ۵۰۰ ساله هجرى شمسى و ميلادى، زاويه انحراف قبله در ايران و...
نام ايرج ملك پور از زمانى ورد مردم كوچه و خيابان شد كه بخش فيزيك خورشيدى مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران به سرپرستى او كه تخصص اصلى اش «اخترفيزيك» و درحل معادلات «سماوى» متبحربود، اقدام به استخراج تقويم نمود و چون بسيارى از عبارات و آيين هاى اسلامى وابسته به صحت تقويم بود ازطرف پايه گذار انقلاب و آيت الله مرعشى بررسى هاى لازم جهت صحت كار تقويم ايرج ملك پور انجام شد و آن را كتباً تأييد كردند. بعد از آن ديگر عيدهايمان را با ملك پور حلول مى كرديم و رمضان و شعبان و محرممان نيز از دل تقويم هايى برمى آمد كه امضاى ايرج ملك پور را داشت.

ايرج ملك پور را «پدر تقويم نوين» ايران خوانده اند. او سال ها ستارگان و ماه و خورشيد را رصد كرده تا دقيق ترين تقويم دنيا را برايمان به رشته تحرير درآورد.
مطالب بيشتر را اين جا بخوانيد:http://mazandnume.com/?PNID=V6046


    ©2013 APG.ir