تعداد بازدید: 2897

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 15 مهر 1386-0:0

رايحه خوش وحدت

گزارش"داود لطيفي "-عضو شوراي مرکزي مشارکت مازندران- ازنشست مشترك اصلاح طلبان مازندران.


جهت حضور گسترده و منسجم اصلاح طلبان مازندران در انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي نشست مشترك اصلاح طلبان مازندران در بيست و سومين روز ماه مبارك رمضان در قائم شهر برگزار شد. در اين نشست علاوه بر مسوولين احزاب و گروهها و فعالين اصلاح طلب كانديداهاي احتمالي اصلاح طلبان شهرهاي مختلف مازندران نيز حضور داشتند كه با هم گزارشي از اين نشست را مي خوانيم.

***

انگار مي خواهد يك بار ديگر حماسه دوم خرداد 76 اين بار در 24 اسفند 86 و در قالب انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي تكرار شود. چرا كه به ميمنت ماه مبارك رمضان اصلاح طلبان مازندران گردهم آمدند تا طرحي نو در اندازند و اعلام كنند كه ما هستيم.

 جمعيت مدعو غير قابل پيش بيني از گلوگاه در شرقي ترين و رامسر غربي ترين شهرهاي مازندران آمدند آناني كه همچون بابلي ها، ساروي ها، آملي ها، بهشهريها و نوشهر و چالوس و تنكابن، نور و محمود آباد و بابلسر و فريدونكنار و سوادكوه و قائم شهر و جويبار و همه مازندران حماسه دوم خرداد را آفريده بودند آمده بودند تا از دردهاي مشترك و احساس مشترك و درس گرفتن از تجربه هاي موفق و ناموفق گذشته رايحه خوش وحدت اصلاح طلبان را به مشام جان همه ايرانيان برسانند.

 وقتي به چهره افراد حاضر مي نگريستي مي توانستي چهره هايي را ببيني كه چرخ روزگار و خدمت به خلق خدا گرد پيري را به ظاهرشان نشانده بود اما دلهاي جوان اين فرزانگان نويد نشاط و خودباوري در عرصه سياسي استان را مي داد.

در روي ديگر سكه مي توانستي حضور سران و مسوولين احزاب مشاركت، اعتماد ملي، كارگزاران سازندگي، خانه كارگر، حزب اسلامي كار، مجاهدين انقلاب اسلامي، انجمن اسلامي معلمان، انجمن اسلامي مدرسين دانشگاهها و مجمع روحانيون مبارز را ببيني كه برادرانه در كنار هم نشسته و عليرغم ميل و خواست اقتدار گرايان تماميت خواه از وحدت و يكدلي و همكاري و ائتلاف سخن مي گويند.


افطار در فضايي سرشار از معنويت صرف مي شود پس از افطار به علت كمبود جا نماز جماعت در دو نوبت به امامت حجج الاسلام مطهري و رجايي اقامه مي شود آنگاه با تلاوت آياتي از كلام اله مجيد و پخش سرود جمهوري اسلامي دريابيگي دبير پر تلاش خانه كارگر و مدافع سر سخت منافع كارگران خير مقدم و از دغدغه هايش در مورد انتخابات سخن مي گويد مطهري رييس شوراي راهبردي اصلاح طلبان سخن را با تفسير روايتي از امام زين العابدين آغاز مي كند و رحمان زاده و احمدي فولادي در مورد چگونگي شكل گيري شوراي راهبردي و ستاد ائتلاف اصلاح طلبان مازندران با حاضران سخن مي گويند.

 آنگاه دكتر سيد صفدر حسيني وزير اقتصاد و دارايي دولت خاتمي و عضو ستاد ائتلاف اصلاح طلبان كشور با ارائه گزارش از وضعيت اقتصادي دولت اصولگرا اهداف و راهبردهاي اصلاح طلبان كشور را تشريح مي كند. در پايان بيانيه نشست اصلاح طلبان مازندران قرائت مي شود كه در آن بر حضور گسترده در انتخابات، دوري از تفرقه، صيانت از آرا مردم و ايجاد شرايط مناسب براي حضور كليه گروههاي سياسي تأكيد مي شود.


ساعت از 10 شب گذشته است جلسه به پايان مي رسد حاضران تنگ يكديگر را در آغوش مي گيرند و عهد مي بندند به بركت ماه مبارك رمضان با حضور در عرصه رقابت انتخابات در جهت تحقق آموزه هاي بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي حضرت امام خميني(س) تلاش نمايند.

بيانيه ي نشست سراسري اصلاح طلبان مازندران

اصلاح طلبان مازندران با تأمل در شرايط خطير كشور، با تحليل شرايط حاكم بر سياست داخلي، تحولات جهاني و فشارهاي بين المللي ناشي از برخي رفتارهاي اصولگرايان به باز انديشي و هم انديشي نسبت به فرصت ها و چالش هاي پيش رو و شركت در انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي را به عنوان حق تعيين سرنوشت خويش تلقي و آنرا به عنوان يك وظيفه ملي و مذهبي خود مي داند.

اصلاح طلبان استان در نشست سراسري خويش در مورخ 13/7/86 همراه با ائتلاف گسترده اصلاح طلبان كشور با هدايت و مديريت سران اصلاح طلبان موارد ذيل را به عنوان راهبرد فعاليت سياسي خويش در انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي مورد تأكيد قرار مي دهد:


1 _ تأكيد بر حفظ وفاق، همكاري و همدلي بين كليه گروهها و احزاب اصلاح طلب مازندران به عنوان مهمترين عامل پيروزي و دوري از منازعات وحدت شكن مي باشد.


2 _ تأكيد بر حضور موثر، فعال و تعيين كننده نخبگان در انتخابات با توجه به شرايط سخت اقتصادي و سياسي حاصل از فشارهاي بين المللي و بحران مديريتي موجود ضرورت اجماع نخبگان در تمامي عرصه ها بويژه انتخابات و مديريت كشور اجتناب ناپذير است.


3 _ انتخاباتي مورد قبول ماست كه آزاد، عادلانه، رقابتي و همراه با تضمين سلامت آن باشد لذا از مجريان و ناظران برگزاري انتخابات انتظار مي رود با رعايت قانون اساسي و قوانين موضوعه فرصت برابر و عادلانه را براي تمامي جريانات سياسي در اين عرصه فراهم و پاسدار آرا مردم باشند.


4 _ انتظار مي رود در سالي كه به نام اتحاد ملي و انسجام اسلامي اعلام شده است مسوولين نظارت و اجراي انتخابات با در پيش گرفتن سياست همه با هم و نه همه با من زمينه مشاركت گسترده كمي و كيفي همه گرايشات سياسي را فراهم تا از اين رهگذر شاهد كاهش فشارهاي بين المللي كه اساس نظام را نشانه گرفته است باشيم. بنابراين معتقديم جلوگيري از حضور نخبگان و رد صلاحيت هاي ناصواب، سليقه اي و غير قانوني دايره انتخاب مردم را تنگ و حق آزادي و انتخاب محدود به جمعي خاص و كاهش مشاركت مردم را بدنبال خواهد داشت بديهي است چنين رفتاري مغاير با شعار سال و منافع ملي ملت بزرگ ايران خواهد بود.


5 _ رسانه ملي بويژه شبكه استاني صدا و سيما بايد به عنوان تريبون رسمي نبايد در اختيار يك جناح و تفكر خاص قرار گيرد لذا از مديريت شبكه استاني انتظار مي رود از تهيه و پخش برنامه هاي جانبدارانه و تفرقه افكن به نفع يك جناح خاص خودداري و فرصت برابر حضور همه جريانات سياسي را براي طرح ديدگاهها و نظرات فراهم نمايد. (bashirnews)


  • جمعه 21 فروردين 1388-0:0

    با سلام
    آقای صفدر حسینی فقط چند ماه وزیر اقتصاد بودن و پیشتر و بیشتر به کسوت وزیر کار مبادرت داشتن.

    • دوشنبه 16 مهر 1386-0:0

      به همین خیال باشید، تا صبح دولتتان بدمد.
      آخه اصلاح طلبان و خدمت و کار.یاللعجب


      ©2013 APG.ir