تعداد بازدید: 3764

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399-18:13

شهردار ساری در مراسم افتتاح پارک خانواده:

انتخاب نام برای پارک بانوان اشتباه بود/۱۴۰ میلیارد تومان از بدهی شهرداری به پیمانکاران پرداخت شد

عباس رجبی: انتخاب نام پارک بانوان، شاید اشتباه بوده چون حریم بانوان در آن لحاظ نشده، ولی ما باید این پروژه نیمه‌کاره را به پایان می‌رساندیم/ مردم ساری این پارک را به عنوان پارک خانواده از ما قبول کنند/۱۴۰ میلیارد تومان از بدهی شهرداری به پیمانکاران و مجموعه‌های مختلف پرداخت شده است.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: عباس رجبی در مراسم افتتاحیه باغ بانوان در ساری اظهار کرد: در مجمع کلان‌شهرهای کشور، بحثی درباره کاهش درآمدی ۸۸درصدی شهرداری‌ها مطرح شد و ساری هم از این مساله مستثنی نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی شهرداری‌های اطراف، برای پرداخت دستمزد پرسنل خود با مشکل مواجه هستند، افزود: در چنین شرایطی امور شهرداری را پیش می‌بریم و پروژه‌ هم افتتاح می‌شود.

شهردار ساری با بیان اینکه رسیدن به درآمد پایدار شهرداری‌ها از مسائلی است که همواره مطرح می‌شود، گفت: در همین راستا سازمان میوه و تره‌بار شهرداری ساری با هزینه بالغ با یک میلیارد تومان ۲۶ باب مغازه ایجاد کرد که ۱۲ میلیارد تومان آورده داشت.

رجبی با اشاره به اینکه آتش‌نشانی از سازمان‌های مهم در شهرداری‌هاست، تصریح کرد: سال‌ها این سازمان از کمبود تجهیزات رنج می‌برد و امروز با خرید پنج میلیارد تومان تجهیزات، این سازمان پرقدرت‌تر از گذشته در خط دفاع است.

رجبی خاطرنشان کرد: جدیدترین تجهیزات غواصی امروز در اختیار همکاران ما است.

وی با بیان اینکه با همکاری شورا، ۲۲ دستگاه خودروی حمل و نقل زباله خریداری شد و شهرداری با این کار از ظرفیت‌های درون‌سازمانی استفاده می‌کند، ادامه داد: نیمی از هزینه ۲۵ میلیاردی که برای حمل زباله پرداخت می‌شد صرفه‌جویی کردیم.

وی با اشاره به اینکه امروز این بوستان در مساحت ۱۰ هکتار احداث که هشت هزار متر ساختمان، ۱۴ هزار متر پارکینگ و سه هکتار فضای سبز با هزینه بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان افتتاح شد، افزود: با توجه به ساختمان‌های اطراف که به باغ اشراف دارند و همچنین مجوز احداث برج که در گذشته صادر شده، انتخاب چنین نامی برای پارک شاید اشتباه بوده چون حریم بانوان در آن لحاظ نشده، ولی ما باید این پروژه نیمه‌کاره را به پایان می‌رساندیم.

رجبی گفت: مردم ساری این پارک را به عنوان پارک خانواده از ما قبول کنند تا در آینده پارکی در شان بانوان به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: ۱۴۰ میلیارد تومان از بدهی شهرداری به پیمانکاران و مجموعه‌های مختلف پرداخت شده است.

شهردار ساری ادامه داد: فاز ۲ ملل که می‌تواند ساری را به قطب گردشگری تبدیل و فرصت‌های شغلی برای شهروندان ایجاد کند همکاری مجموعه مسئولان استانی را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: فاز سه پروژه ابن‌شهرآشوب در ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار ساری یادآور شد: ظرفیت‌های درونی شهرداری بسیار تواناتر و پویاتر است و در آینده شاهد اقدامات دیگری از این مجموعه خواهیم بود.

رئیس شورای شهر ساری در این مراسم اظهار کرد: مسئولان شهرستانی و استانی امروز باید مطالبات بزرگ مردم را پیگیری کنند و یکی از این مطالبات، پروژه نیروگاه زباله‌سوز است.

*توجه به گردشگری شهری، از مطالبات امروز مردم ساری است

علیجان شمشیربند -رئیس شورای شهر ساری- هم در این مراسم گفت: از استاندار مازندران درخواست می‌کنم نگاه ویژه‌ای به پروژه زباله‌سوز داشته باشد.

وی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس در ساری نیازمند توجه ویژه است، خاطرنشان کرد: شورا تلاش دارد هر ساله بودجه‌ای به این مرکز اختصاص دهد هر چند که اعتبارات ما اندک است اما این پروژه نیازمند همکاری مسئولان استانی است.

معاون عمرانی استاندار مازندران هم در سخنانی اظهار کرد: احداث این پارک‌ها به معنای توسعه متوازن شهر است یعنی شهرداری و شورا به وظیفه خود که نگاه متوازن به نقطه نقطه شهر است عمل کرده‌اند. نگاه متوازن به گوشه گوشه شهر، نشان دهنده مدیریت شهردار و تلاش شورا است.

مهدی رازجویان با بیان اینکه ساری پیشانی استان است و باید با نگاه ویژه‌ای نگریسته شود، گفت: توزیع اعتبارات بر اساس سرانه جمعیتی است اما نگاهی هم به پروژه‌های استانی ‌و شهرستانی داریم و باید اعتبارات بیشتری به پروژه‌های ساری اختصاص دهیم از این رو سازمان برنامه و بودجه با این نگاه، اعتبارات را به این سمت، سوق دهد.

این مسئول تصریح کرد: توجه به قشر بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است، احداث پارکی برای بانوان نشان دهنده فعالیت‌های بانوان و نگاه مسئولان است اما موقعیت این پارک و احداث بناها در حاشیه آن، از پارک بانوان به پارک خانواده تغییر کرد تا در فضای دیگری پارکی در شان بانوان احداث شود.

رازجویان خاطرنشان کرد: توجه به گردشگری شهری، از مطالبات امروز مردم ساری است و احداث پارک‌های اینچنینی در این راستا است.



*ساری تجلی استانی دارد

نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم در سخنانی اظهار کرد: افتتاح این پروژه مایه خرسندی است و از شهردار ساری و اعضای شورای شهر ساری در افتتاح این پروژه تشکر می‌کنم.

آیت‌الله محمدی لایینی افزود: با رعایت ضوابط و شان بانوی مسلمان، پارکی برای بانوان هم احداث شود.

وی با بیان اینکه مدیران باید با هزینه کم، خدمات زیاد به مردم ارائه دهند، گفت: فکر نمی‌کنم دزدی‌ها و اختلاس‌ها با انگیزه شهوت مالی باشد، تصور می‌کنم اینها جریان سیاسی است که قصد تخریب نظام اسلامی را دارد.

امام جمعه ساری یادآور شد: شهر ساری نیازمند کارهای بیشتری است چون ساری تجلی استانی دارد.

وی ادامه داد: معماری سنتی و بومی ورودی پارک کار خوبی است و در دیگر پروژه‌ها هم مورد توجه قرار گیرد.

لایینی با بیان اینکه مردم خواستار امنیت و رفاه هستند، ادامه داد: به جای دستگاه‌های طول و طویل و هزینه نگهداری این ساختمان‌ها، به مشکلات مردم رسیدگی شود

وی خاطرنشان کرد: مسئولان خدمت بی منت و بی حاشیه را در دستور کار قرار دهند.

 



©2013 APG.ir