تعداد بازدید: 3357

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 13 آبان 1399-21:27

ثبت اختراع کلاچ اتوماتیک توسط مخترع مازندرانی/ تسهیلاتی دریافت نکردم

مخترع کلاچ اتوماتیک و دستگاه ردیاب خودرو: تاکنون هیچ تسهیلاتی به ما اختصاص ندادند/ اگر اسلامی استاندار مازندران باقی می‌ماند شاهد اتفاقات خوبی در استان بودیم/سه ماه قبل در جلسه‌ای پیشنهاد ایجاد حداقل هزار شغل به استاندار دادم، قبول کرد اما پس از آن هیچ پاسخی به من نداد.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: محمدباقر محمدزاده -مدیرعامل شرکت ایتاکو و مخترع کلاچ اتوماتیک و دستگاه ردیاب خودرو- در نشست خبری اظهار کرد: امروز بعد از ۱۱ سال دستگاه ما به اوج رسیده و سیستم ضد سرقت پترن اضافه کردیم. با خریدن یک کلاچ اتوماتیک، دستگاه ضد سرقت هم خریداری کرده‌اید.

وی با بیان اینکه در این سیستم، کلاچ‌گیری را به شکل کلید مغناطیسی انجام دادیم که این هم یک ثبت اختراع دیگر است، افزود: تلاش ما بر این است تا کلاچ اتوماتیک در خط تولید خودروسازی مورد استفاده قرار گیرد.

محمدزاده خاطرنشان کرد: استفاده از این دستگاه، ظرفیت خوبی است و اگر کسی بخواهد در این زمینه کار کند کمک می‌کنم.

مدیرعامل شرکت ایتاکو افزود: از لحظه‌ای که این دستگاه بر روی خودرو نصب می‌شود از زمان روشن کردن خودرو تا خاموش کردن، نیازی به پدال کلاچ ندارید. دستگاه عملکردی مانند گیربکس اتوماتیک دارد و از عملگر مکانیکی تشکیل شده است.

وی گفت: در ادامه روند به‌روزرسانی این دستگاه، کلید را تاچ کردیم که آپشن مهمی برای مشتری است و میزان فروش ما را اضافه کرد.

محمدزاده با اشاره به اینکه ۲۰۴ مرکز در سراسر کشور برای فروش و خدمات پس از فروش ایجاد کردیم، یادآور شد: گارانتی ما بدون قید و شرط است و تنها شرکتی هستیم که تاییدیه پلیس راهور ناجا را دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه ارتباط با مدیران خودروساز بسیار سخت است و در این میان ممکن است دچاد دلال شویم، اظهار کرد: اگر‌خودروسازان همت و مسئولان استانی از ما حمایت کنند تا محصول را به خودروساز معرفی کنیم قطعا چنین اتفاقی نمی‌افتد.

محمدزاده با بیان اینکه هزینه نصب کلاچ اتوماتیک به مبلغ ۲میلیون و ۷۵۰ هزار تومان شامل نصب و ۱۸ ماه گارانتی است که این گارانتی با افزودن مبلغ کمی تا پنج سال افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: این دستگاه روی تمام خودرو داخلی و خارجی که دارای گیربکس دستی هستند قابل نصب است.

وی ادامه داد: هر خودروی جدید که وارد کشور شود هماهنگی دستگاه با خودروی جدید برای ما ۲۴ساعت است.

محمدزاده با اشاره به اینکه زمان نصب دستگاه ۲تا ۴ ساعت است، افزود: خریدار می‌تواند دستگاه را از خودروی خود جدا و روی خودروی دیگری نصب کند.

این مخترع کلاچ اتوماتیک و دستگاه ردیاب خودرو ادامه داد: تاکنون هیچ تسهیلاتی به ما اختصاص ندادند، اگر اسلامی استاندار مازندران باقی می‌ماند شاهد اتفاقات خوبی در استان بودیم، او چون می‌دانست تولیدکننده واقعی هستم از برنامه‌ها حمایت می‌کرد.

محمدزاده تصریح کرد: سه ماه قبل در جلسه‌ای پیشنهاد ایجاد حداقل هزار شغل به استاندار دادم، قبول کرد اما پس از آن هیچ پاسخی به من نداد.

وی گفت: ثبت اختراع این دستگاه به شماره ۹۲۸۳۴ انجام شده که صفر تا صد آن با توان داخلی شرکت ایتاکو صورت گرفته است.

 


  • امید اسدیپاسخ به این دیدگاه 2 0
    يکشنبه 18 آبان 1399-0:42

    با سلام با تشکر بابت انتشار این خبر .از مشکلات اداره ثبت اختراعات از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ :
    اینجانب نیز در این روند مشکل داوری اختراعات را دارم یعنی زمانی که طرح اینجانب نو و جدید و دارای گام ابتکاری است ولی مراجع دانشگاهی و داوران پس از گرفتن هزینه های بالا طرح را تایید نمی کنند و در پاسخ می گویند دوست داریم طرح شما را رد کنیم برو پیش هرکسی که دوست داری بگو این مرجع را قبول ندارم اداره نیز می گوید ما طبق قانون مجبور هستیم طرح شما را رد کنیم . برخی از مراجع نیز می گویند داور متخصص ندارند !
    در این خصوص از متقاضیان به کارشناس اداره اختراعات متن زیر را ارسال کرده ام:
    کارشناس محترم با سلام ، اینجانب به شخصه اعتقادی به روند مارکسیستی و وارداتی اداره اختراعات که با قانون اساسی کشور در تضاد می باشد ندارم . بر فرض مثال متقاضی پرونده خود را به حداقل ۵۰ مرجع ارسال کند و پرونده ۳ ماه در هر مرجع توقف کند تا یکی از این مراجع داور متخصص داشته باشند و طرح را درست مورد داوری قرار دهند ، این یعنی اتلاف وقت چیزی حدود ۸ سال و پرداخت هزینه چیزی حدود ۳۰ ملیون تومان . در حال حاضر ۱۱ مرجع در پرونده های قبلی اعلام کرده اند داور متخصص ندارند! . اولا بعد از ۸ سال پرونده به چه درد متقاضی می خورد ؟ ، دوم اینکه اگر اینجانب بخواهم ۲۰ اظهارنامه با این روند ثبت کنم یه چیزی حدود ۶۰۰ ملیون باید هزینه کنم ( بنظر شما امکان ثبت اختراع به صورت غیر مستقیم از اینجانب سلب نشده است ؟ ) ، ایا بعد از اینکه سند را دریافت کردم همین دولت این هزینه را می تواند طی فرآیندی به اینجانب برگرداند ( به قول دوستمون خود سند اختراع ۵ کیلو روغن نباتی ارزش داره ؟ ) ، یا قرار است متقاضی در جامعه رها شود ؟ . در اداره شما مردم دو دسته هستند برخی با سرمایه های خود اختراع ثبت می کنند برخی با دارایی های خود. اشخاصی که با دارایی خود اختراع ثبت می کنند مثل اعضا هیات علمی ، اشخاصی که به بدنه آزمایشگاه و پژوهشگاه ها متصل هستند ، این افراد هر هزینه ای بابت اختراع انجام می دهند دولت طی فرآیندی این هزینه را به آن ها برگشت میدهد یا از طریق گرنت دانشگاهی یا از طریق پژوهش تولید . یعنی این وسط فقط پول جابجا می شود و کسی ضرر نمی کند. دسته دوم کسانی هستند که با سرمایه های خود اختراع انجام میدهند مثل افراد که مدارک عالیه دانشگاهی دارند مشغول کار هستند اما به بدنه دولت وصل نیستند ، این افراد تحت هر شرایطی اگر نتوانند اظهارنامه خود را به ثبت برسانند آن ها هم سرمایه خود را از دست داده اند و هم دارایی خود را که همان اختراع می باشد . چون این افراد مجبور هستند نسبت به افراد اول یک مرحله بیشتر برای فرایند ثبت انرژی صرف کنند ، این روند به صورتی طراحی شده که به مرور زمان قشر متوسط جامعه منحل خواهد شد . و جامعه دو قطبی می شود یعنی دو قشر بالا و پایین که در این صورت کاپیتالیسم رخ می دهد و …
    https://www.farsnews.ir/news/13990415000143/
    _______________
    https://www.tabnak.ir/fa/news/992264/


    ©2013 APG.ir