تعداد بازدید: 2724

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 22 آبان 1386-0:0

جواد لاریجانی:تصمیم برادرم درست بود

محمود جواد لاریجانی درباره استعفای برادرش گفت:باید اختلاف مشی بین لاریجانی و رییس‌جمهور در نحوه پیشبرد مسأله پرونده هسته‌ای حل می‌شد.


محمود جواد لاریجانی درباره استعفای برادرش علی لاریجانی از سمت دبیری شورایعالی امنیت ملی گفت: «برای مصالح مملكت و سرعت درانجام امور باید اختلاف مشی بین لاریجانی و رییس‌جمهور در نحوه پیشبرد مسأله پرونده هسته‌ای حل می‌شد».

وی در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان در حاشیه نشست «پیام انقلاب اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌ها» كه ازسوی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت معلم برگزار شده بود، افزود: در هرحال برای حفظ منافع ملی طبیعی است كه با وجود اختلاف سلیقه نیروی پایین دست باید عرصه را برای نیروی بالادست باز كند و این تصمیم دكتر لاریجانی بسیار درست بود و ما همیشه پشت سر رییس جمهورمان می‌ایستیم.

محمدجواد لاریجانی ادامه داد: تصمیم دكترلاریجانی بسیار اصولی بود. سیاست جمهوری اسلامی نیز اصولی و قانونی است و رییس جمهور درست حركت می‌كند و با جابجایی یك نیرو دست رییس جمهور بازتر می‌شود تا بهتر عمل كند.

لاریجانی در پاسخ به سوال یك دانشجو در خصوص ستاره‌دار كردن دانشجویان و محرومیت این دانشجویان از تحصیل گفت: هركسی كه انحراف فكری هم داشته باشد در دانشگاه می‌توان آن را تربیت و اصلاح كرد، اما بعضی قوانین انضباطی در دانشگاه هست كه برای همه یكسان است. من هم مخالف هرگونه برخورد ابتدایی و علامت‌گذاری روی دانشجو هستم.

وی در پاسخ به سوال یك دانشجوی دیگر در خصوص لزوم اسلامی كردن علوم گفت: اسلامی شدن یعنی رشد در فضای عقلانیت اسلامی و عقلانیت اسلامی هم فلسفه دارد هم عرفان و هم اخلاق، در نتیجه با رعایت این اصول می‌توان هرچیز را اسلامی كرد.

لاریجانی در خصوص بسته شدن برخی از روزنامه‌ها اظهار داشت: بنده شخصا مخالف بسته شدن این روزنامه‌ها هستم ولی محاسبات قانونی هم وجود دارد كه باید رعایت شود. البته روزنامه‌ها هم خطا می‌كنند و باید مجازات شوند، اما مجازات بستن برای این روزنامه‌ها یك مجازات افراطی است.

وی در پاسخ به سوال مطرح‌شده از سوی دانشجویان درباره صدور انقلاب اسلامی بیان كرد: انقلاب صادرشدنی نیست و در هر جایی شكل و رنگ خود را دارد. همچنین تئوری آرمان‌گرایی برای نظام‌های مدنی یك اشتباه بزرگ است.(aftabnews)

 



    ©2013 APG.ir