تعداد بازدید: 3768

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 18 دی 1386-0:0

اگر سردتان است، خونسرد باشيد!

مازندران در چنبره برف و سرما:سرپرست شركت گاز مازندران از شهروندان مازندراني خواست خونسردي خودشان راحفظ کنند!


سرپرست شركت گاز مازندران اعلام كرد : در زمان حاضر قائمشهر با ‪۸۵‬ درصد كاهش گاز طبيعي خانگي مواجه است.

"محمد مصطفي قرباني" افزود : علاوه برقائم شهر، شهرهاي بهشهر با ‪ ۶۰‬درصد ، ساري با ‪ ۵۵‬درصد و بابل ، بابلسر و آمل با ‪ ۱۵‬درصد قطع گاز خانگي روبه رو هستند.

وي اظهار داشت : پريشب و ديشب شهروندان مازندراني با بحران قطع گاز طبيعي خانگي مواجه بوده‌اند.

وي كمبود گاز را ناشي افزايش سرما ، رعايت نكردن الگوي مصرف بهينه گاز و مسايلي درارتباط با گاز وارداتي ازتركمنستان عنوان كرد و گفت : همزمان با مازندران ‪ ۱۶‬استان ديگر كشور با افت شديد گاز طبيعي روبرو مي‌باشند.

وي تصريح كرد : براي رفع كمبود گاز روزانه حدود ‪ ۱۱‬ميليون متر مكعب گاز از عسلويه بوشهر وارد شبكه گاز مي‌شود.

"قرباني" بيان داشت : شركت گاز استان توانسته است شب گذشته گاز خانگي بسياري از شهرهاي مازندران را بخاطر اينكه قطع نشود يك نواخت و تحت كنترل قرار دهد.

وي از شهروندان مازندراني خواست در اين زمان خونسردي خودشان راحفظ و در مصرف و ايمني گاز دقت كنند.

سرپرست شركت گاز مازندران گفت : دولت مردان دلسوز اين نظام درصد رفع كمبود گاز در كشور بويژه مازندران مي‌باشند!

*قائمشهريا سيبري؟! 

 از امروز گاز تمامي نقاط شهرستان قائمشهر قطع شده است.
با وجود وعده مسئولان مبني بر رفع اختلالات گازرساني در قائمشهر همچنان افت فشار و قطعي گاز اين شهرستان ادامه داشته و مردم نيز به اين امر معترضند.
يك منبع آگاه گفت: احتمالا قطعي گاز تا چند روز آينده ادامه خواهد يافت.
وي افزود: نيروهاي اداره گاز در حال تلاش براي رفع مشكل هستند.

گزارش ها حاكي است وسائل گرمازاي برقي و نفتي با قطعي گاز در سطح شهر كمياب شده و سودجويان وسائل گرمازا از جمله بخاري برقي و نفتي را به دو تا سه برابر قيمت به مردم عرضه مي‌كنند.


مردم نيز به دليل داشتن فرزند نوزاد و افراد كهنسال در منزل ناچار به تهيه وسائل گرمازا با چندين برابر قيمت هستند.

 

*نفت و نان!
قائمشهري ها براي تهيه نفت در طول روز با پيت‌هاي 20 ليتري در صف‌هاي طويل مي‌ايستند.


مرد ميانسالي كه در صف نفت مي‌گويد: از زماني كه گاز قطع شده از كار و كاسبي افتاده‌ايم و بيشتر زمان خود را در صف نفت و نان مي‌گذرانيم.


وي ضمن گله از عدم تحقق وعده هاي مسئولان اظهار داشت: چرا تنها گاز استان مازندران بايد از گاز صادراتي تركمنستان تامين شود تا امروز با اين مشكل مواجه شويم.


اين شهروند قائمشهري يادآور شد: مسئولان به جاي وعده دادن به مردم مشكل قطعي گاز را حل كنند و رفع اين مشكل را به امروز و فردا موكول نكنند.


همچنين به دليل بروز مشكل قطعي گاز، بسياري از نانوايي‌ها قادر به پخت نان نيستند و اقدام به عرضه انواع نان‌هاي صنعتي و بسته‌بندي شده توليدي شهرهاي همجوار قائمشهر با قيمت‌هاي تقريبا 2 برابر قيمت معمول نمودند.


نانهاي بسته‌اي كه قبل از قطعي گاز 250 تومان در قائمشهر عرضه مي شد در حال حاضر با قيمت بسته‌اي 600 تومان در اختيار مردم قرار مي‌گيرد.


اكثر واحدهاي تجاري و سوپري‌هاي قائمشهر به علت شدت يافتن سرماي هوا قبل از تاريك شدن تعطيل هستند.


مردم اين شهر همچنان براي بيان اعتراضات خود به فرمانداري و اداره گاز شهرستان مراجعه مي كنند و از عدم تحقق وعده هاي مسئولان جهت رفع مشكل قطعي گاز گله مند هستند.

*من از عالم وآدم گله دارم!

 مردم استان مازندران به مانند چند استان كشور حدود دو هفته اي است كه با بحران كمبود گاز مواجه اند و براي تامين مايحتاج زندگي با مشكلات عديده اي مواجه هستند.


از جمله نيازمندي هاي مردم استان مازندران در اين روزها وسايل گرمايشي نظير بخاري برقي است كه تا قبل از بروز اين مشكلات كمتر از 15 هزار تومان خريد و فروش مي شده است و چند روزي است كه قيمت بخاري برقي در استان مازندران به 50 هزار تومان هم رسيده است.


مردم استان مازندران از سازمان بازرگاني واقعاُ انتظار دارند تا بيش از گذشته در اين زمينه نظارت كند تا سوء استفاده كنندگان در بازار و اصناف بر مردم اجحاف نكنند و بتوانند در مقابل كمبود گاز با خريد آسان و عادلانه بخاري برقي بخشي از مشكلات موجود را حل كنند.


رئيس سازمان بازرگاني استان مازندران گفت: سازمان بازرگاني استان مازندران در اين زمينه با تشكيل ستاد و طرح ويژه با متخلفان برخورد مي كند.


قنبر رهي با توجه به درخواست خبرنگاران رسانه هاي گروهي براي اطلاع رساني دقيق در اين زمينه به پيگيري رسانه اي خبرنگاران بيش از اطلاع رساني از طريق روابط عمومي ها اعتقاد دارد و مي گويد: در صورت درخواست از سوي خبرنگاران در اين باره اطلاع رساني مي شود.


سازمان بازرگاني استان مازندران به مانند ديگر دستگاه ها واحدي به نام روابط عمومي دارد كه در زمان بحراني بايد بيش از گذشته اطلاع رساني كند تا مردم خيالشان از بابت نحوه برخورد با متخلفان بازار جمع باشد.(irna+farsnews)

تکمله:گزارش مصور "جواد بيژني"را با نام"ببار ای برف!"اين جا بخوانيد:http://www.axkhane.blogfa.com/post-59.aspx
 

 

 



©2013 APG.ir