تعداد بازدید: 2984

توصیه به دیگران 1

جمعه 21 دی 1386-0:0

لاريجاني هم ثبت نام کرد

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: به توصیه آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی در انتخابات مجلس هشتم ثبت نام کرده ام اما فعلا حوزه قطعی انتخابی بنده مشخص نیست.


 

دکترعلی لاریجانی نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی پس از ثبت نام در انتخابات مجلس هشتم در جمع خبرنگاران حضور یافت و اظهار داشت: بارها خبرنگاران از بنده در مورد شرکت در انتخابات سئوال کرده اند و من پاسخ داده ام که در این مسیر حرکت نمی کنم هر چند آن زمان هم دوستانی با من در خصوص انتخابات صحبت می کردند.

وی افزود: علت اینکه امروز در انتخابات نام نویسی کرده ام این است که در دو هفته اخیر بعضی از مراجع عالیرتبه که احترام خاصی برای آنان قائل هستم مانند آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی از من برای حضور در انتخابات درخواست کرده اند.

دکتر لاریجانی ادامه داد: با توصیه های این بزرگان شرایط برای من نوع دیگری شد چون این افراد صاحب نظر در مسائل دینی هستند و شم آنان متفاوت از افراد سیاسی است.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: با توجه به جایگاه این بزرگان، من اطاعت امر کردم و با تمام ذهنیتی که خودم داشته ام ، قبل از این مذاکرات احساس می کردم می توانم به نوع دیگری وظایف ملی و دینی خود را انجام دهم.

وی تصریح کرد: پس از توصیه های این بزرگان از لحاظ روحی مجاب شدم و معتقدم باید به نظر بزرگان دینی اهمیت داد.

دکتر لاریجانی در پاسخ به این سئوال که از کدام حوزه انتخابیه در انتخابات مجلس هشتم ثبت نام کرده اید، گفت: بعضی از مراجع تقلید و همچنین اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از من خواسته بودند در حوزه انتخابیه قم کاندیدا شوم و بعضی از آقایان هم به من توصیه کردند از تهران کاندیدای انتخابات مجلس هشتم شوم ، لذا من فرصتی که بخواهم روی این مسائل فکر کنم و یا رایزنی هایی را انجام دهم، نداشتم به همین دلیل فعلا چاره ای جز نام نویسی در انتخابات نبود.

این فعال سیاسی اظهار داشت: در حال حاضر برای تهران در انتخابات مجلس هشتم ثبت نام کرده ام اما در روزهای آتی طی مشورت هایی، حوزه انتخابیه قطعی خود را انتخاب خواهم کرد.

وی خاطر نشان کرد: مبنای تصمیم گیری من در انتخابات بر اساس نظر بزرگان دینی کشور بود البته برخی از صاحبنظران سیاسی هم از من خواسته بودند در انتخابات شرکت کنم. کاری که صاحبنظران سیاسی می کنند این است که انسان را از لحاظ فکری برای حضور در انتخابات مجاب می کنند اما بزرگان دینی انسان را از لحاظ روحی مجاب به انجام وظیفه می کنند.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: ما در مجلس آینده نیازمند مجلسی متحرک، با تخصص و شجاع در حل مسائل و پیگیر در توسعه کشور هستیم و لذا حضور نظرات مختلف می تواند برای این قضیه مفید و موثر باشد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی همچنین گفت: وجود نظرهای مختلف در چارچوب کمک به نظام و دولت است و می تواند توسعه کشور را سامان بیشتری دهد.

دکتر لاریجانی خاطر نشان کرد: امیدوارم گروه های اصولگرا در انتخابات حضور داشته باشند و از تمام ظرفیت های آنان استفاده شود.

خبرنگاری در خصوص نگرانی برخی گروه ها از بررسی صلاحیت ها پرسید که لاریجانی پاسخ داد: تصور می کنم اگر تصمیم گیری ها و قضاوت ها در بین تمامی گروه های سیاسی ، اجرای قانون باشد منازعات به حداقل خواهد رسید چون اجرای قانون می تواند به سلامت انتخابات کمک کند.

وی افزود: خود قانون به عنوان یک میثاق می تواند کشمکش ها را به حداقل برساند.

دکتر لاریجانی در پاسخ به این سئوال که آیا اگر صاحبنظران امر و علما به شما برای حضور در انتخابات توصیه نمی کردند، در انتخابات مجلس هشتم ثبت نام نمی کردید، گفت: مسیری که بنده انتخاب کرده بودم چیز دیگری بود و تصور می کنم در آن مسیر کارهای موثرتری می توانستم انجام دهم ، اما ما نمی توانیم به تنهایی در کارهای اجتماعی تصمیم گیری کنیم.

وی بار دیگر تاکید کرد: در زندگی سیاسی و اجتماعی ام به نظر بزرگان مقید بوده ام و هنگامی که برخی از مراجع مانند آیت الله مهدوی کنی و یزدی نظر خود را به من فرمودند، لازم دیدم از نظر این بزرگان تبعیت کنم.

دکتر لاریجانی در پاسخ به تاکید خبرنگاران بر این نکته که برخی گروه ها القائاتی را درباره رد صلاحیت های گسترده قبل از برگزاری انتخابات انجام می دهند، تصریح کرد: برگزاری انتخابات سالم برای نظام جمهوری اسلامی ایران یک اصل است به دلیل اینکه جوهره نظام ما دموکراتیک است و این دموکراتیک بودن به انتخابات باز می گردد.

این فعال سیاسی ادامه داد:هر ساله شاهد بوده ایم که انتخاباتی سالم برگزار می شود و برگزاری انتخابات جوهره دموکراتیک نظام ما را غنی کرده است لذا صیانت کردن از این پروسه امر مطلوبی است و ساز و کارهای لازمی در کشور به این منظور وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در پروسه کارهای اجتماعی هیچ امری صد در صد نیست و دلیلی بر ناآرامی ذهنی و روانی در این وجه نمی بینم لذا باید از طریق قانون نظارت ها را انجام داد چرا که ایجاد اضطراب کمکی به انتخابات شکوهمند و پرشور نمی کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا مردم با خیال آسوده در انتخابات آتی شرکت کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که نظرتان درباره حمایت های بوش از برخی گروه ها در ایران چیست، گفت: سخنی که بوش گفته احتیاج به این همه تفسیر ندارد چون از اصالت برخوردار نیست و لازم نیست که ذهن خود را تا این اندازه به آن مشغول کنیم.

این فعال سیاسی تصریح کرد: حرف بوش بی ربط است و بوش و جریان محافظه کار آمریکا همیشه با حرکت های دموکراتیک اصیل به مانند آنچه که در حماس و بیروت است مخالف است و اجازه نمی دهد که حرکتی دموکراتیک در این مناطق سامان یابد.

دکتر لاریجانی همچنین گفت: آمریکا همیشه آشکارا از دخالت های خود در ایران سخن گفته است و حتی بودجه ای را به این منظور اختصاص داده است. لذا توصیه ما به گروه های سیاسی این است که اصالت خود را در داخل کشور به خوبی حفظ کنند و اجازه ندهند بیگانگان از آنان سوء استفاده کنند.

خبرنگاری در خصوص اقدامات جبهه متحد اصولگرایان و اینکه آیا دکتر لاریجانی یا دکتر حداد عادل سرلیست جبهه متحد هستند پرسید که لاریجانی پاسخ داد: من منطق خود برای ورود به صحنه بیان کرده ام و از نظرات بزرگان دینی اطاعت کردم.


دبير سابق شورايعالي امنيت ملي كشورمان، افزود: در انتخابات بازرسان نمايندگان كانديدا و دستگاه‌هاي ديگر هر كدام با روش‌هايي از آرا صيانت مي‌كنند ولي هيچ امري 100 درصد نيست اما دليلي هم براي نگراني وجود ندارد و اين اضطراب‌ها كمكي به برگزاري يك انتخابات پرشور نمي‌كند و در مجموع بايد نظارت‌هاي متنوعي صورت گيرد و مردم نيز به طور حداكثري در انتخابات شركت كنند.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره شايعه ديدار لاريجاني با ساركوزي در مصر گفت: نه چنين اتفاقي نيفتاده است، رفتن من به مصر يك سفر غيررسمي بود البته نه اينكه محتواي سياسي نداشته باشد.
وي درباره اين سفر اضافه كرد: در اين سفر كه مصادف با رايزني مسولان امنيتي آنجا درباره يك موضوع شد، حضور داشتم و با آقاي عمرموسي مذاكراتي انجام داديم و در سوريه با آقاي فاروق الشرع و نيروهاي ديگر لبناني گفتگوهايي انجام داديم و پايه اوليه‌اي براي گفتگوهاي سازنده و بهبود روابط تهران و قاهره انجام شد.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري درباره اينكه به غير از تغيير نام خيابان خالداستانبولي، آيا مصري‌ها شرط ديگري هم داشتند؟ گفت: لايه‌هاي ظاهري كه در روابط ايران و مصر وجود دارد را بايد كنار زد و در كل ديدگاه دو طرف در امر پيشرفت و توسعه و همكاري مثبت است و اين يك متد خوبي است كه نظر من در اين قضيه اين است كه تعجيل نكنيم و با گفتگوهاي بيشتري قضيه را دنبال كنيم.


وي در مورد موضوعات پيش‌آمده درباره قرارداد 1975 اظهار داشت: حدس من اين است كه يك شيطنت رسانه‌اي رخ داده و عده‌اي در منطقه هستند كه مي‌خواهند بين دو كشور همفكر ايران و عراق جدايي بياندازند كه البته آنها از كشورهاي عقب‌مانده سياسي هستند.


وي در اين باره توضيح داد: قرارداد 1975 را دو طرف قبول دارند و مفاد آن هم به نفع ايران است و هم به نفع عراق و كسي از آن ضرر نمي‌كند.
وي در مورد علل مختلف سفر بوش به منطقه گفت: تحليل‌هاي متفاوتي در مورد سفر بوش شده كه از آن بي‌اطلاع نيستيم اما يكي از دلايل عمده سفر بوش برگرداندن اعتماد رهبران عرب به امريكا و اسرائيل در شرايط كنوني است.


وي در مورد توقعاتي كه مي‌توان از البرادعي در مورد مسايل هسته‌اي داشت، گفت: ما تمام راه‌هاي صحيح را رفتيم و البته در اين راه با بداخلاقي‌هاي رسانه‌اي از سوي غربي‌ها مواجه شديم و ما در صدد رفع مشكلات هستيم و با يك فرمتي براي اجراي اين سند گام‌هايي برداشتيم.


وي ادامه داد: با توجه به گذشت زمان و پاسخ دادن به سوالات فراوان آژانس و رفع ابهامات اين توقع مي‌رود كه البرادعي پرونده ايران را از شوراي امنيت به آژانس بازگرداند.


لاريجاني درباره نتايج مذاكرات ايران و امريكا بر سر مسئله عراق و توقع از دور چهارم مذاكرات تصريح كرد: البته در ابتداي راه با موانع و بداخلاقي‌هاي سياسي روبرو شديم و از نكاتي كه بسيار براي ما حايز اهميت است بوجود آمدن يك عراق دموكراتيك است و برقراري امنيت در عراق از بزرگترين انتظارات ما است.


وي تصريح كرد: فكر مي‌كنيم اين مذاكرات بي‌اثر نباشد و دور چهارم مذاكرات هم مثبت است و اين بار هم در چارچوب توانمندسازي روابط ايران و عراق با نگاه مثبت حركت مي‌كنيم. وي در مورد اينكه آيا در جبهه متحد سرليست هستيد؟ گفت: صحبت‌هايي از طرف اصولگرايان شده اما هنوز ليستي تنظيم نشده و مشخص نيست.
وي در مورد اينكه آيا براي تصدي پست رياست مجلس فكري كرده‌ايد؟ گفت: هنوز زود است و ما در مراحل اوليه كار هستيم.
وي در مورد پيشنهادي كه چندي قبل درباره حضور تمام گروه‌ها و طيف‌ها در يك جبهه داده بود گفت: تجربه نشان داده است كه بار مسئوليت هدايت جامعه بايد بر دوش افرادي توانمند و باتجربه باشد و زمان آن رسيده است كه دست از حركت اتوبوسي برداريم.
 

دکتر لاریجانی در پایان گفت : البته دوستانی از جریانات سیاسی با من صحبت کرده اند اما اینکه در آینده می خواهند چه اقدامی انجام دهند و چه تصمیمی اتخاذ کنند و از ریزه کاری های آنان در انتخابات مطلع نیستم.(mehrnews+farsnews)

 

 

 

 

 

 

 


  • جعفر قربانپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 24 دی 1386-0:0

    با احترام به همه کاندیداهای محترم مجلس هشتم شهرستان ساری
    مشارکت در فعالیتهای انتخاباتی بعنوان ایجاد زمینه حضور حداکثری مردم شریف زمینه ای برای عظمت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان است . انشاءا... خداوند به همه کاندیداها که در این کار خیر پیشقدم شده اند توفیق عنایت فرماید . دلایل شخصی را نمی توان به همه کاندیداها و کل جریان انتخابات نسبت داد زیرا انتخابات بزرگترین زمینه حضور و همکاری مردم با نظام مقدس اسلامی ایران است . البته مردم شریف همیشه نسبت به کاندیداهای با صداقت و مردمی علاقه مند بوده اند . امیدوارم با همدلی و اتحاد برای سربلندی میهن عزیز اسلامی و خدمت صادقانه به مردم شریف و شهیدپرور انتخابات پرشوری برگزار نماییم . " خدا خیرتان دهد - با تشکر - جعفر قربانپور کاندیدای فرهنگی مستقل مجلس هشتم شهرستان ساری و کارشناس ارشد امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی دوره ششم

    • جعفر قربانپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
      شنبه 22 دی 1386-0:0

      با احترام به همه کاندیداهای محترم مجلس هشتم شهرستان ساری
      خدمت به مردم را از رفتار خود شروع کنید ؟ با کمک به دولت در این بحران قطع گاز و مشکلات زندگی مردمی که توقع دارید به شما رای بدهند :
      پیشنهاد می نمایم این هزینه های غیر ضروری انتخابات را برای کمک به دانش آموزان محروم و مدرسه سازی یا برای درمانگاه ترک اعتیاد جوانان عزیز در بهزیستی و یا انجمنهای خیریه ؛ تالاسمی ؛ سرطان ؛ دیابت و یا به هموطنان محروم کمیته امداد و بهزیستی در این زمستان سرد و بدون گاز همراه با گرانی مایحتاج زندگی هدیه نمایید تا خداوند سبحان به کار شما برکت عنایت نماید و انشاءا... محبت شما را در دل مردم شکوفا کند . رای را از قلبهای مهربان مردم بگیرید نه با تبلیغات پر هزینه و ....
      "... مردمی که چین پوستینشان ؛ مردمی که رنگ روی آستینشان ؛ مردمی که نام هایشان ؛ جلد کهنه شناسنامه هایشان ؛ درد می کند (زنده یاد قیصرامین پور) " خدا خیرتان دهد - با تشکر - جعفر قربانپور کاندیدای فرهنگی مستقل مجلس هشتم شهرستان ساری و کارشناس ارشد امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی دوره ششم


      ©2013 APG.ir