تعداد بازدید: 2767

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 9 بهمن 1386-0:0

تذکر ارشاد به مازندنومه

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران درباره آن چه که فعاليت تبليغاتي نامزدهاي انتخابات مجلس ناميده است،به مازندنومه تذکرداد.


با نزديک شدن به زمان انتخابات مجلس هشتم و فعاليت هاي انتخاباتي نامزدها ونيز رسانه ها، پايگاه خبري-تحليلي مازندنومه هم در راستاي اصول و اهداف تعريف شده خود-که بارها در همين سايت از نظر خوانندگان گذشت-به نقد وبررسي وبازتاب خبرها،آرا و نظريات مختلف اقدام کرده است.


در پي اين عملکرد رسانه اي که به نظر ما باعث گرم تر شدن تنور انتخابات شده است(هدفي که همه افراد ودستگاه هاي مسئول به دنبال آنند)مديرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در نامه اي به شماره 27114/26 به ما تذکر داده است که به" فعاليت هاي انتخاباتي با ذکر نام کانديدا"اقدام کرده ايم.

متن نامه ارشاد به اين شرح است:
جناب آقاي...
مسئول محترم سايت مازندنومه
با سلام
احتراما" به اطلاع مي رساند با ورود به سايت اينترنتي مازندنومه مشاهده گرديد که آن سايت قبل از اعلام شروع تبليغاتي نامزدهاي انتخاباتي ستاد انتخابات کشور اقدام به فعاليت تبليغاتي با ذکر نام کانديداها نموده که اين امر مغايربا قانون انتخابات کشور مي باشد.لذا با توجه به اهميت وحساسيت موضوع لازم است جهت جلوگيري از هرگونه شائبه و...از تکرار موارد مشابه جدا"خودداري بعمل آيد.
محمد اسماعيل امامزاده
مدير کل فرهنگ وارشاد اسلامي مازندران

در اين زمينه موارد زير به استحضار مي رسد:


1-ما بارها اعلام کرده ايم که هيچ گونه وابستگي به طيف و تشکيلات خاصي نداريم؛نه وامدار کسي هستيم و نه از سوي فرد يا دستگاهي حمايت مادي ومعنوي مي شويم.هنرمان ذوق وانديشه مان است وبس.در انتخابات پيش رو هم مستقليم والبته اين استقلال به معناي خنثي بودن نيست.پخش گفت وگوها،تحليل ها وخبرهاي انتخاباتي وظيفه رسانه اي ماست.


2-خبرها،يادداشت ها و تحليل هاي مربوط به انتخابات استان، اغلب از سوي مخاطبان به دست ما مي رسد؛همان هايي که به ما لطف دارند و مازندنومه را رسانه اي معتمد،صاحب انديشه،مستقل،ارزان،سريع و در دسترس مي دانند. ما تاکنون بدون جانبداري از فرديا طيف خاصي،مطالب و خبرهاي رسيده از سوي نامزدها و يا طرفداران آن ها را پخش کرده ايم.آرشيو اخبار سايت گواه اين ادعاست.(هرچندباور داريم حمايت از گروه يا فرد خاصي حق يک سايت غير رسمي وخصوصي است.)


3-قانون مداري و رعايت ضوابط ومقررات وظيفه وتعهد ماست.ما حداقل دو مرتبه براي گرفتن مجوزهاي لازم به وزارت ارشاد(تهران)مراجعه کرديم،اما اعلام کردند قانوني براي مجوز دادن به سايت ها وجود ندارد.ما احتمالا"جزو نخستين سايت هاي استان بوديم که در همان يکي-دو روز آغاز ثبت نام،در طرح موسوم به"ساماندهي"وزارت ارشاد ثبت نام کرديم تا شناسنامه وسابقه اي براي فعاليت هاي قانوني ما باشد(هرچند اجباري براي ثبت نام وجود نداشت)


4-غير از يک بار که در دوران مديريت آقاي بزرگ نيا به نمايشگاه مطبوعات محلي استان دعوت شديم،ديگر هيچ وقت به بازي گرفته نشديم! مازندنومه هيچ گاه با نگاه رسمي ديده نشد،به هيچ نشست وجلسه اي دعوت نشديم،در آمارهاي مربوط به رسانه هاي استاني نامي از ما نيست،چون مجور رسمي نداريم(بخوانيد نداده اند)از کمک ها و سهميه ها وتسهيلات وآگهي هاو حمايت هاي ارشاد بي بهره مانده ايم و در يک کلام اصلا"جدي گرفته نشديم؛اما اکنون در شگفتيم که چه شده است همچون رسانه هاي رسمي،مجوز دار و مورد حمايت به ما تذکرمکتوب مي دهند!پرسش اين است که اگر نگاه کاربدستان به ما رسمي است،پس حمايت ها کجاست واگر خانگي هستيم و براي دل خودمان کار مي کنيم،ديگر تذکر کتبي چرا؟!

5-قصد دريوزگي و سهم خواهي نداريم امابراي روشن شدن موضوع،ارائه اين توضيح براي افراد و دستگاه هاي ناظر درون استان ضروري است که مازندنومه تاثير گذاريش را مديون ثبات قدم،مخاطب محوري ونگرش حرفه اي خود مي داند.ما ريالي مديون کسي نيستيم،با همان کارت اينترنت معمولي(در منزل يا کافي نت)به روز مي شويم و سال هاست که همدم مان کيبورد و ماوس و خط تلفن Dial up  مان است! اين جا از دفتر ودستک و منشي و خبرنگار و ...خبري نيست وتمام هزينه ها از جيب مبارک مان پرداخته مي شود!گفتيم که قصد دريوزگي نداريم،خواستيم با پشت صحنه مان آشنا شويد تا مبادا گمان بريد در انتخابات پيش رو و هر رويداد ديگري دنبال سهم مان مي گرديم. شکر خدا در شش سال گذشته و آغاز کارمان،هيچ گاه بدهکار بنده او نبوده ايم.


6-دنياي وب بي انتهاست.باور ما اين است که فضاي سايبر چندان قابل کنترل نيست و اصلا" دنياي اينترنت با دنياي رسانه هاي ديداري،شنيداري ومکتوب تفاوت ماهوي دارد.بنابر اين شيوه نظارت،رويارويي وبرخورد با رسانه هاي مجازي بايد متفاوت از بقيه رسانه ها باشد.


روي سخن با مديرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران است:جناب ايشان که به سايت شناسنامه دار مازندنومه-که همواره گردني باريک تر از مو داشته - تذکر مکتوب داده است،با ساير سايت ها ووبلاگ هاي درون استاني که کار انتخاباتي انجام مي دهند و گردانندگان آن ها را نمي شناسد چه کار خواهد کرد؟!آيا آقاي مديرکل محترم مي دانند چه تعداد سايت و وبلاگ هم اکنون مشغول فعاليت هاي انتخاباتي هستند؟!آيا آن ها رصد شده اند؟!راستي تکليف سايت ها ووبلاگ هاي نامزدهاي انتخابات وطرفداران آنان چه مي شود؟!نمي دانم اطلاع داريد يا نه که در اين دوره بسياري از کانديدا ها و هواداران شان به راه اندازي سايت يا وبلاگ اقدام کرده اند و در آن ها عکس وخبر تبليغاتي مي پراکنند.


روش وکار مازندنومه با شيوه اداره اين سايت ها و وبلاگ ها تفاوت ماهوي ندارد. آقاي مديرکل محترم!آيا به آن ها هم تذکر داده ايد؟!
راستي تکليف کارت ويزيت ها،ويژه نامه هاي استاني وشهري نشريات محلي،بروشورها و پيامک هاي تبليغاتي ونيز پارچه نوشته هاي دور ميادين شهر که خبر از ميتينگ وهمايش فلان کانديدا مي دهند چه مي شود؟!آيا با اين فعاليت هاي روشن انتخاباتي برخورد مي شود؟نگوييدآري که باورمان نمي شود.


به قول خواجه:گر حکم شود که مست گيرند/در شهر هر آن چه هست گيرند


به نظر يا ديواري کوتاه تر از ديوار مازندنومه پيدا نشده ويا ماجرا چيز ديگري است وما خودمان را به نفهمي زده ايم!


7- از مديرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران بابت اهتمام به رعايت قانون و نيز جدي گرفتن مان سپاسگزاريم.حرف آخر اين که طرفدار قانون و قانون مداري هستيم،ليکن علاقه منديم قانون براي همه يکسان باشد؛نه اين که از آن به عنوان ابزاري براي تهديد وتحديد آن که دوستش نداريم،استفاده شود.

نقد صوفي نه همه صافي بي غش باشد/اي بسا خرقه که مستوجب آتش باشد


  • يك كارمند ارشاد مازندرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 16 تير 1388-0:0

    و اما بايد به اين مديركل محترم گفت: بايد در نوع نگرش آداب و منش خود در انطباق با آموزه هاي اسلامي بازنگري نمايد .... گويا اسلام ايشان با اسلام ناب محمدي فاصله ها دارد.

    • شنبه 27 بهمن 1386-0:0

      سلام الف ب. تشکر می کنم از بابت تذکر در مورد شعر، این شعر را حدود 33 سال پیش دوران ابتدایی خواندم هرچند با طرز نوشتن من پیام مورد نظر رسانده شده . ولی بهتر بود درستش را انشاء می نمودم.
      ببین شما چون نحوه بیانتان طوری بود( البته در این نوشته اخیرکمی تغییر نمود) که بنده ناچار بودم بنویسم اگر این چنین باشد این طور است. شما که استدالا نمی فرمودید همیشه با لحن خشن و به نوعی توهین امیز حرف می زدید.( شکمی ، کوچه بازاری نمی دانم اگر به شما پست می دادند و ...) درضمن من که اشاره ای به حال و روز امروز کاملیا ننمودم که شعر در مورد ایشان صادق باشد و یا نباشد. ضن اینکه هم شما و هم بنده می دانیم که ایشان آلان کجاست و به چه کاری مشغول است. بنده فقط خواستم گوشه ای از عملکرد رفسنجانی و اطرافیان وی را به شما گفتم باشم ظاهرا آنچه از نوشته های اخیرتان بر می آید و همانطوریکه بنده نیز نوشتم بودم ( خوتان را به خواب زدید)خودتان می دانید و گفتن بنده برای شما زیره به کرمون بردن است. از مطلع بودن شما درخصوص تقابل احمدی نژاد و رفسنجانی قبل از انتخابات مشخص است که چیزیهایی که بنده قرار است به شما بگویم مطلعید پس گفتن مطالب بنده برای شما توضیح واضحات است. دیگر نیازی به ادامه بحث نیست اینکه چرا شما با این همه اطلاعات بازهم اصرار بر جانبداری دارید به خود شما مربوط می شود. تنها خواهشی که از شما دارم این است که به این سئوالات بنده پاسخ دهید:
      1_. آیا فکر می کنید حرفهای آقای خامنه ای وحی منزل است؟
      2_. چرا با وجود اینکه همه ملت از عملکرد قوق قضائیه شاکی اند و بنده نیز فقط اشاره به یک مورد آن نمودم بعنوان مشت نمونه خروار، در بحث مبارزه مفاسد اقتصادی و مشکلاتی که در حفاظت اطلاعات آن وجود داشته چرا شما آن قابل دفاع می دانید؟
      3_. مگر بنده نگفتم که آقای احمدی نژاد نیز خالی از عیب و ایراد نیست؟
      4_. چرا در رابطه داستان استات اویل و مسایل مربوط به آن چیزی نمی گوئید؟
      5_. فرمودید که گفتگو بنده و شما در مورد دو طرز فکر است می شود بفرمائید کدام دو طرز فکر؟ اگر در این کشور حاکمیت طرز فکر و برنامه ها بود که من و شما انرژی صرف نمی کردم کاستی های این کشور با این همه امکانات و توانمندی ها را به گردن بعضی از افراد بگذاریم؟

      • جمعه 26 بهمن 1386-0:0

        1-شعر مولانا را اشتباه نوشتي:ما درون را بنگریم و حال را / نه برون را بنگریم و قال را!!
        2-منظورتان آقاي خامنه ای است ديگه!راديو اسراييل هم يک آيت الله يا آقا اولش اضافه مي کنه!!
        3- "تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها"،در فرهنگ عامه وفولکلور کاربرد دارد نه در عالم واقعيت و استدلالات ومنطق.وسط استدلال منطقي که ضرب المثل نمي آورند!!سند ارائه مي کنند.
        4- من فقط خودم نمی فهمم و دیگران را کمتر از خودم نمي بینم و دچار خود بزرگ بینی هم نشدم،فقط جواب شما را مي دهم.اگر جواب هاو ادله من ناراحت کننده است ادامه ندهيد(يا ندهم)
        5-من نگفتم هاشمی با "جناب آقای" احمدی نژادتقابل ندارد،گفتم ريشه دار است و دو سويه.متهم کردن يک طرف شرط انصاف وعقل نيست.تازه رييس جمهور خئا را شکر کند که با رفسنجاني تقابل دارد؛چرا که وي خويشتن دار،آگاه،زيرک و بخشنده است.که اگر کينه مي کرد و کوتاه نمي آمد الان احمدي نژاد هزاران مشکل داشت.مي دانيد که هاشمي خيلي قدرت دارد،هم در نيروهاي نظامي نفوذ دارد هم در سازمان هاي اقتصادي و هم بين مراجع محبوب است.
        6-...فر (کامليا انتخابي فر)هر کجا هست وهر کاري مي کند به خودش ربط دارد.او آن زمان که ايران بود خبرنگار خوبي بود.مهم حال آدم هاست(خودت اون بالا گفتي:ما درون را بنگریم و حال را )به کامليا رسيد شعر الکي شد!؟!
        7-من نمي دانم شما چه جوري از رييس جمهور(قوه مجريه) نظامي دفاع مي کنيد که به قوه قضائیه همين نظام اعتقاد نداريد؟ يا مي گوييد"حرفهای رهبري اين نظام وحی منزل نیست"!!يا للعجب!سيستم مورد حمايت شما تک قوه اي است!؟تناقض تا کجا؟!همه اشتباه مي کنند غير از رييس جمهور؟!فکر نکنم خود احمدي نژاد هم اين طرز فکر را بپذيرد.مگر اين که اين بار شما بگوييد احمدي نژاد ديگر کيست!من فقط خودم را قبول دارم!
        8- بنده و شما درباره دیگران گفتگو نمی کنیم.درباره دو ديدگاه متفاوت حرف مي زنيم.دو جريان،دو طيف فکري. پدر کشتگی خاصی هم با شما ندارم.

        • سه شنبه 23 بهمن 1386-0:0

          سلام رفق عزیز
          ما برون را بنگریم حال را / نه دورن را بنگریم غار را
          ملاک حال افراد است نگذشته. درضمن حرفهای خامنه ای وحی منزل نیست. این را گفتم بدانی که بنده انطوریکه شما فکر می کنید اصول گرا نیستم عزیز. بنده برخلاف نظر شما فکر می کنم حرفهای قشنگ شما هر چند مثل حرفهای قبلی شما نا همراه با ادب و با عصبانیت بیشتری زده شد ارزش جواب دادن را دارد. رفق جان اصلا گیریم بنده این حرفها را در صف نانوایی ( می روم توی این صف) و یا در داخل تاکسی ( هرچند الان 8 سال است که تاکسی سوار نشدم)شینده باشم چیزی عوض نمی شود در صف نانوایی و داخل تاکسی هم اگر حرفی زده می شود احتمالا از یک جا نشاءت گرفته است به قول قدیمی ها تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها( این را گفتم به قول خودت فکر نکنی فقط خودت می فهمی و دیگران را کمتر از خودت نبینی و دچار خود بزرگ بینی نشوی). گفتم حرفهای شما ارزش جواب دارد به دلایل زیر:
          1_. تشکر می کنم از شما بابت اینکه مرا مطلع فرمودید که آقای احمدی نژاد قبل از رقابت انتخابات با هاشمی تقابل داشتند و حضور هاشمی در انتخابات برای روح کم کنی بود و حال آنکه دیدیم که چی شد.
          2_. جناب آقای الف ب جواب ها را و هر متن دیگر را اگر جانبدارانه بخوانی چیزی دستگیرت نمی شود بنده نمونه های زیادی از تقابل هاشمی با جناب آقای احمدی نژادآنهم به جهت جنون قدرت برای شما دارم ولی از آنجا که شما دارای رفتار پرخاشگرانه در این گفتگو هستید ترجیع می دهم مثالی برای شما نیاورم و به چند سئوال شما پاسخ می دهم شاید مقبول آید و شاید نیاید مهم نیست.
          1_. پرسیده اید که کدام پرده دری؟ احتمالا یادتان نمی آید تبلیغ... توسط روزنامه زن روز به صدارت فائزه هاشمی؟ ببینم شما اسم خبرنگاری بنام ...فر به گوش خورده و می دانید ایشان کارش را از کجا آغاز کرده و آلان کجاست؟
          2_.گفته اید کدام رشوه؟ شما داستان استات اویل را شنیده اید نه نشنیده اید چون دوست نداری بشنوی؟
          3_. فرموده اید مگر کشور قوه قضائیه ندارد؟ منظورتان همان قوه قضائیه ای که ماهیی بدرشتی شهرام از زندان آن سر از ... درآورد و منجر آبروی ریزی کل کشور شد!!! آیا از همان قوه قضائیه صحبت می فرمائید؟
          4_. داستان آقای کرباسچی شما دیگر خیلی جالبه راستی شما حکم صادره و چگونگی آزادی آن را نمی دانید؟ نه می دانید خودتان را به نادانی می زنید. داستان بنده و شما داستان فرق بین فرد خوابیده و فردی که خودش را به خواب زده است می باشد.
          سئوال این کشور مگر چندتا مدیر، رئیس سازمان و... نیاز دارد که امثال بنده باید انتظار داشته باشیم که باید مدیر ، رئیس و ... باشیم و اگر از کسی انتقاد کردیم و اصلا مخالف جریانی بودیم شما فکر مشکل عقده شخصی و مدیر نشدن است. بنده تازه 10 سال سابقه کار اداری دارم و کارم را از کارشناسی شروع کردم، شدم کارشناس مسئول و از زمان حکومت خاتمی شدم رئیس گروه و انشاءالله در آینده مراحل دیگر اداری را طی خواهم نمودم اگر لیاقت داشته باشم و این ارث بابای احمدی نژاد و خاتمی نبوده و نیست که بخواهند به کسی بدهند یا ندهند انشاء الله روزی فرا خواهد رسید که در این کشور نیز شایسته سالاری حاکم شود نه مثل آلان و قبلا شایسته (لاری) و شایسته رف رفی حاکم باشد.
          سخنم را با یک پرسش به پایان می برم و آن اینکه بنده و شما داریم در باره دیگران گفتگو می کنیم چرا شما طوری حرف می زنید که انگار پدر کشتگی خاصی با من داری چرا؟ از کوزه برون.... خدا حافظ شما

          • دوشنبه 22 بهمن 1386-0:0


            سلام الف-حقيقت نمي خواستم جوابت را بدهم چون يقين پيدا کردم ديدگاه تان ارزش پاسخ گويي ندارد.متعصبانه دفاع و رد مي کني!شما" جنون قدرت طلبی و خویشاوندسالاری و یغماي بیت المال توسط فرزندان هاشمی و پرده دری دختر..."را از کجا فهميديد؟اين حرف ها را در صف نانوايي شنيديد و تکرار مي کنيد يا در تاکسي؟کوچه بازاري استدلال نکن!با منطق و آمار حرف بزن.هاشمي با احمدي نژاد تقابل دارد يا برعکس؟احمدي نژاد به محض آن که شهردار تهران شد مدير عامل مترو که فرزند هاشمي بود را برکنار کرد!اختلاف احمدي نژاد با هاشمي ريشه دار است اما رفسنجاني هميشه خويشتن داري کرده است.اختلاف اين دو بيشتر نظري است،همان بحث تفکري حزب الله و جريان رزمندگاني که بعد از جنگ فکر مي کردند انقلاب به دست يقه سفيدهاي جنگ نديده افتاده و ارزشها کم رنگ شده است.اين گروه رفسنجاني و خانواده او را نماد جريان ضد ارزشي مي دانند.مي دانيد که احمدي نژاد آن زمان سخنران برخي جلسات حزب الله بود.پس دليل اختلاف اين دو "یغما بیت المال"و...اين استدلال هاي مشمئز کننده ي تاريخ مصرف دار نيست.اتهامات"فروش بیت المال ده میلیاردی "و"رشوه میلیارد ي"هم در اين شمار ارزيابي مي شود...آقا خوردند...بردند...کي بود...کي بود...کرباسچي بود!پسر رفسنجاني بود!کلا" همه اصلاح طلب ها دزدند!ما فقط سالميم!خيلي بچه گانه است.آخر هم معلوم شد که الکي کرباسچي زنداني شده و...!آقا مگه ايران قوه قضاييه نداره؟چرا بچه هاي رفسنجاني و... را دستگير نمي کند؟يعني اطلاعات قوه قضاييه و نهادهاي امنيتي به اندازه اطلاعات شما آقاي الف هم نيست؟اين ها هوچي گري است.جريان "کي بود،کي بود،من نبودم" هست!شما خودتان را ناراحت نکنيد.احتمالا"؛ نه حتما کل مسائل به"یکبار چوبش را خوردم بسمه."بر مي گردد.شانس شماست که مديران نابلد و احمقي در دوران اصلاحات حال تان را گرفتند، وگرنه اين قدر به گذشته اخم نمي کرديد!هم احمدي نژاد آقاست ،هم خاتمي و هم هاشمي./رفسنجاني جزو استوانه هاي نظام است،رهبري فرموده:"هيچ کس براي من هاشمي نمي شود"شنيده ايد ديگر؟! ماجرا را داريم الکي کش مي دهيم.اگر يک پست يا... مناسب از سوي همين اصلاح طلبان رشوه گير و ضد ارزش وتشنه قدرت و غير بزرگوار و غيرآقا به شما پيشنهاد شود و از شما دلجويي شود همه چيز خود به خود حل مي شود.استاد گرامي:بياموزيم که براي اثبات خودمان ديگران را نفي نکنيم!
            يادمان باشد که سعدي 800 سال پيش گفته بود:بزرگش نخوانند اهل خرد/که نام بزرگان به زشتي برد.
            همين.

            • پنجشنبه 18 بهمن 1386-0:0

              سلام الف ب
              گفتید که چرا کلمه آقا را برای آقای احمدی نژاد بکار بردم ولی رفسنجانی را عالیجانب سرخپوش و خاتمی را شیخ شکلاتی خطاب کردم و پرسیده اید این به قول شما دو بزرگوار برازنده لفظ آقا نبودند و در ادامه نتیجه گرفتید که من تعصبی فکر می کنم و ادعای متعصب نبودن را دارم و گفتید دیگر ادعاهای شما آیا به همینگونه است؟ اولا همانطوری که شما گفتید من آقایی در این دو نفر نمی بینم ( در ادامه خیلی کوتاه بیان می کنم چرا). اما فرمودید آیا بقیه ادعاهای شما هم بدین گونه است؟ کدام ادعا اگر خواستم ادعا کنم شما که مرا نمی شناسید و نمی بینید خیلی راحت می توانستم بنویسم بله من دکترم ولی ضررتی ندیدم دورغ بگم. اما در رابطه حرفهای شما در رابطه آقای احمدی نژاد و وظایف رئیس جمهور باید عرض کنم از آنجا که در هر زمینه در کشور افراط و تفریط زیاد است و همیشه در مسایل از اون ور پشت بام می افتیم نه مثل آن زمان که آقایان در تهران و پشت میز آنچنانی برای کل کشور تصمیم می گرفتند و برای شهری که در طول یک ماه یک سوت پرواز صورت نمی گرفت فرودگاه طراحی و اجرا می کردندو یا خیلی از طراحی ها که داستانش مثنوی هفتادمن کاغذا می طلبد و نه حالا که هر روز رئیس جمهور بخواهد به تک روستاها و دهکوره ها سرکشی کند البته برای طراحی دقیق تر برنامه توسعه شناخت بیشتر لازم است و با شناخت بهتر، طراحی ها دقیقتر و راحت الاجرا تر خواهد بود اما در حد نیاز. بخشید من چی گفتم که شکمی باشد یا غیر شکمی. اما اگر منظورتان هاشمی و خاتمی است از کجاهاشون بگم از جنون قدرت طلبی و خویشاوندسالاری و یغما بیت المال توسط فرزندان هاشمی و پرده دری دخترش. از خط و نشون کشیدنش برای ملت به جرم اینکه به او نه گفتند و یا از تقابل وی با دكتر احمدي‌نژاد، که هر فرد كوچه و برزني می بیند و با تمام وجود احساس می کند، من که آماری ندادم و نباید آمار بدهم انها باید آمار واقعي تعداد افرادي از توده مردم را كه سهمي از خصوصي‌سازي 16 سال گذشته نصيبشان شده ارايه دهد، تا روشن شود آنچه انجام گرفته «اختصاصي‌سازي» بوده و یا خصوصی سازی! آنجا که بیت المال ده میلیاردی یک میلیارد به فروش می رفته!!! از اینها بگذریم از رشوه میلیارد ملیاردی .... بگذریم. که طرف رشوه دهنده در یک کشور بیدین آنهمه مجازات گردید. راستی نمی بینی و مطالعه نداری و حرکات بیمارگونه از شکست در انتخابات ریاست جمهوری نهم آنها را در انواع موصعگیری ها دنبال نمی کنی( می دونی که شکست هاشمی شکست خاتمی نیز بود به دلایل زیاد و من فقط یک به یکی از آنها اشاره می کنم « آنجایی آن نا ... بعنوان مجری انتخابات بجای عدم موضع گیری در دور دوم در وزارت کشور گفته بود که به کسی رای دهید ... و از صحبت جانبدارانه او پوستر تهیه شده بود و درتمام نقاط کشور با پول نفت این ملت توزیع شده بود» یا اینکه به خاطر عشق زیادی به اصلاح طلبی به مثابه عاشقی که در معشوق آنچه را می بیند که می خواهد در معشوق باشد ونه آنچه را که در اوست. ببین می دانی که چیزی در رابطه با هاشمی و خاتمی خاندانش به جایی نمی رسد فریاد است من یکبار چوبش را خوردم بسمه. خوبه بونی دوست من اتفاقا پدر بزرگ شما آنجور یکه شما نوشتی یک رئیس جمهور چون دغدغه خدمت به ملت داشت حتی در وسعت کوچکتر نه که تشنه قدرت. عزیز اینجوری نیست آقای احمدی نژاد رئیس جمهور بی عیب و نقصی باشد. او هم یک آدم است و شیر خام خورده تازه می خواهد و ادعای دارد نوکر ملت باشد نه ارباب ملت. ولی در پایان می خواهم لبت را با این شعر خندان کنم. این شعر برای احمدی نژاد است در مقابل آن دو آدمی که شما آنها را بزرگوار می دانید.
              دانه فلفل سیاه و خال یار سیاه/ هر دو لب سوزند این کجا و آن کجا

              • پنجشنبه 18 بهمن 1386-0:0

                سلام جواب شما را خواندم چون نا همراه با ادب و همراه با یک سری سئوالات بود بهتر است شب با فراغت بیشتری جواب شما را بنویسم.

                • چهارشنبه 17 بهمن 1386-0:0

                  عليک سلام رفق:نداشتن تعصب بايد در عمل ثابت شود.براي احمدي نژاد لفظ"اقای احمدی نژاد"را به کار مي بري اما به هاشمي رفسنجاني مي گويي"عاليجناب سرخپوش" و به خاتمي مي گويي:"شیخ شکلاتی"!!يعني "آقا"برازنده اين دو بزرگوار نيست!؟نشان مي دهي که عليرغم دمکرات نوشتن ات خيلي اهل افراطي.هم قبيله قوم شعار بده و عمل نکن هستي.اين جوري ادعا مي کني که تعصب نداري؟!بقيه ادعا هايت لابد اين گونه يک طرفه است.شما چطور بدون مقدمه و منطق بحث قضاوت مي کني که قبلي بد بود وفعلي خوب است؟آدم تحصيل کرده بر اساس آمار و منطق وکد واعداد وارقام حرف مي زند،نه مثل عوام شکمي بگويد فلاني بد واين که من مي گويم خوب است!اين جوري هر کس هر چيزي بگويد صحيح است،چون خودش نظر خودش را قبول دارد.استاد محترم:کار رييس جمهور اين نيست که زير نامه پيرمرد وپيرزن امضا بزند و وام به فلاني بدهد و براي پسر فلاني کار رديف کند!اين کارها ريشه اي نيست.به اين نمي گويند از جنس مردم ومردمي بودن!مرحوم بابابزرگ من هم دست خير داشت و همه روستاييان وروستاهاي اطراف به او مراجعه مي کردند تا مشکل شان حل شود.ميبينيد که ما هم يک رييس جمهور در خانه داشتيم(البته در وسعت کوچکتر)خيلي هم مردمي بود.ببخشيد...صدام مي زنند بايد برم شام بخورم.فعلا".

                  • چهارشنبه 17 بهمن 1386-0:0

                    سلام
                    خودت متوجه شدی چی نوشتی؟ دیگران اگر از مازندنومه انتقاد می کنند پس مطالب آن را می خوانند و دوستش دارند و شاید در انتقاد ناخواسته جسارتی نیز صورت گیرد. برو ای ... عرصه سیمرغ نه جولانگاه توست/ عرض خود می بری و زحمت ما می داری/ قطعا دوستان مازندنومه از داشتن پشتیبانهایی مثل شما اعلان برائت می کنند.

                    • ما همه پشتیبان تو ایم ...پاسخ به این دیدگاه 0 0
                      چهارشنبه 17 بهمن 1386-0:0

                      اینا حرف زیاد می زنن، تو مازندنومه امی پیش بمون که خله گب دارنی اما ره بئویی...

                      من با تو فقط حال می کنم و بس!

                      اینا رو بر خودتون نوشتم ... تایید نکنید چون فکر می کنن خودتون از خودتون در بیاردنی

                      • سه شنبه 16 بهمن 1386-0:0


                        سلام رفق:
                        نه من استاد دانشگاه نیستم، تحصیلاتم دو پله بالاتر از شما یعنی فوق لیسانس می باشد، و کارشناس اجرایی یک دستگاه دولتی هستم و تدریسم این ایام مربوط می شود به تعدادی از افرادی که قرار است در اجرای یک پروژه یک مامه با ما همکاری نمایند. من زمان انقلاب 12 سال داشتم و در جنگ نیز یک بار شرکت نمودم چون پدرم هم یک ذره ضد انقلاب بود ( البته بیشتر با آخوندها بد بود) و هم هفت دختر داشت و سه پسر ، راضی نبود تنها پسر درسخوان و مستعد خود را به جنگ بفرستد، با رفتن من به جهبه مخالف بود و من در سن 17 سالگی (62) یواشکی رفتم جهبه وقتی از جهبه برگشتم( بعد از 3 ماه 20 روز ) دیگر نگذاشت برگردم. اتفاقا برخلاف نظر شما اینجانب به دلیل مخالفت هایم با عالی جناب سرخپوس از گرفتن مدرک دکترا محروم شدم چون در زمان دانشجویی در انجمن دانشکده از منتقدین سر سخت برنامه های او و رفتار اطرافیانش بودم و به عنوان نفر دوم گروه خودم نه در دانشکده خودم(دانشکده کشاورزی دانشکاه تهران) پذیرفته شدم و نه عنوان نفر اول در دانشکده تربیت مدرس کشاروزی دانشگاه تهران و بعد از پیگیری تبعید شدم در یک دانشگاه دور و فوق لیسانسم را تمام کردم و جذب کارشدم و از خیر دکترا با توجه کار و سن گذشتم سرتان را درد نیاورم. ولی بعنوان کسی که تعصب ناپسند خاصی به مسائل ندارم و سعی می کنم واقعیت ها را ببنینم اقای احمدی نژاد را ضمن اینکه ایرادتی نسبت به بعضی از عملکردهایش دارم از جمله اینکه گفته بود کابینه هفتاد میلیونی ولی آن را خلاصه کرد در تعداد افراد معدودی از همکاران زمان شهرداریشان و خیلی از دیگر مسائل ایشان را از جنس مردم می بینم و مردمی تر از دیگران که سنگ ملت را به سینه می زنند. شما به رفتار شیخ شکلاتی نگاه کنید !! قطعا چون آدمی هستید که برخلاف رشته تحصیلی دارای بینش سیاسی می باشید و قضایا را دنبال می کنی می بینی این رفتارها را کافیست یک ذره تعقل و واقع بینی را نیز چاشنی کار نمایی. البته شما و خیلی از کسان دیگران شاید نظری غیر از نظر بنده داشتم باشند و این ارزشمند است. کافیست این تفاوت نظر از روی واقعی بینی و هوشمندانه باشد و نه احساساتی ضمنا بابا را اذیت نکن هر چه باه ایشان چند تا جمه ته توم ویشتر پاره هکردهه.

                        • دوشنبه 15 بهمن 1386-0:0

                          استاد محترم!خوب است که کم کم داريد خودتان را معرفي مي کنيد تا بهتر با هم گپ بزنيم.من فوق ديپلم تکنسين بيهوشي دارم و در فروشگاه پدرم کار مي کنم.(هنوزکار پيدا نکردم)نه در انقلاب شرکت کردم نه جنگ-چون در اولي وجود نداشتم و در دومي طفلي بيش نبودم.اما پدرم هم در انقلاب بود هم در جنگ(زياد نه، اما حضور داشت)با او هميشه بحث مي کنم.هم چنان که باشما.مشکل شما اين است که فکر مي کنيد خيلي مي فهميد،يا اين که چون در انقلاب وجنگ بوديد حق با شماست.استاد عزيز:اگر نگوييد"حرفهای خودم به خودم پس مي دهید"چند سئوال دارم:شما و هم فکرانتان 16 سال گذشته کجا بوديد که هیچ توجهی به استان نداشتيد؟!در محل تدريس تان(احتمالا"دانشگاه) چه گلي به سر دانشجوها زديد؟! چرا مي گوييدبازتاب سخنان رعیت عاقلانه و هوشمندانه نبوده است؟اگر قضيه برعکس بود حقيقتا"اين گونه قضاوت مي کرديد؟مثلا"اگر در دولت قبلي گاز قطع مي شد مثل الان تحمل مي کرديد؟انصاف هم خوب چيزي است.حرف هاي رعيت در مجلس زده شد و صد جاي ديگه هم پخش شد،فقط اين جا را ديديد؟من هم اگر جاي مازندنومه بودم اين کار را مي کردم،مردم سرمازده حق دو کلمه حمايت از نماينده شان را هم نداشته باشند؟!اين يعني چي؟!تا وقتي انديشه هاي بسته و تکراري و سانسور کننده در استان وجود داشته باشد،"استان سبزمان گلستانی از اندیشه های آزاد"نخواهد شد.

                          • دوشنبه 15 بهمن 1386-0:0

                            سلام خوشم آمد
                            اتفاقا برعکس شما بنده کسی را ... فرض نکردم گفتم که آدمهای ... دیگران را ... فرض می کنند اینکه حرفهای خودم به خودم پس بدهید که هنر نیست همین برآشفتگی شما نشان می دهد چقدر توان و ظرفیت شما بالا است. راستی شما که دارید کاراطلاع رسانی می فرمائید اصلا هیچ کنترلی روی خروجیهایتان دارید. سئوال؟ فکر می کیند بازتاب آنچنانی سخنان رعیت در رابطه با قطعی گاز از یک رسانه عاقل و هوشمند کار صحیحی بوده است.درست است تعصب جزبی خوبه ولی نه به هرقیمتی باید بعنوان یک رسانه تاثیرگذار باشید نه تاثیر پذیر همانجا از آقای رعیت می پرسید شما کجا بودید. یا چرا هم فکرانتان 16 سال گذشته هیچ توجهی به استان نداشتند و کیفیت و استحکام کارهای انجام شده در استان به یک تار مویی بسته بود؟ چون فرصت زیادی ندارم و چند دقیقه دیگرباید بروم کلاس تدریس کنم شما را به خدا می پرسم و توصیه می کنم با تعقل بشتری به انعکاس مطلب بپردازید و سعی نمائید رود باشید تا دیگران در شما شنا کنند نه شنا کننده رودی به امید روزی که استان سبزمان گلستانی از اندیشه های آزاد باشد و هدایت گر و نه شونده شود و این ممکن نیست جز با وجود رسانه آزادی مثل مازندنومه ( رفق جوش نخر)

                            • جواب(جواب جواب اولی)پاسخ به این دیدگاه 0 0
                              يکشنبه 14 بهمن 1386-0:0

                              خيلي محترمانه و با کلاس توهين مي کني!!خود تو که مثلا" حرف براي گفتن داري چرا وارد گود نمي شوي؟!سخت است نه؟!اون پشت بشيني و الکي منفي ببافي.من چند سال است که با دست اندرکاران اين سايت آشنا شدم.به واقع همان است که در اين يادداشت گفتند.شما ناراحتيد که چرا اين ها رک و صريح نمي گويند ما اصلاح طلبيم!؟چرا براي استاندار يادداشت حمايت گونه مي زنند؟چرا خبر حضور مصباح را در استان منتشر مي کنند؟!چرا اخبار نماز جمعه مي زنند؟!اين کارها شما را گيج و ناراحت کرده است!شما دوست داريد با "امروز"،"نوروز"،روزآنلاين و سايت هايي از اين دست مواجه شويد که فقط منفي مي بيينند!شما از استقبال نسبي مردم ناراحتيد.نوعي حسادت ...(همان واژه وصفتي که ننوشتيد )داريد.بهتر است به دنبال رسانه اي دوست داشتني تر و رو "راست" تر براي خود باشيد و وقت تان را اين جا تلف نکنيد.

                              • الف( جواب جواب اولی)پاسخ به این دیدگاه 0 0
                                يکشنبه 14 بهمن 1386-0:0

                                این خودتانید معنا ندارد می دانی چرا چون در همان نظر نوشتم هرکس باید صاحب اندیشه باشد، تنها کافی است شهامت ابراز آن را داشته باشید. مگر گفتم چرا دارید برای کسی یا گروهی جریان سازی و تبلیغ می کنید. این حقتان است اما نه با ترس و وحشت. بهتر است شما توضیحات تان را یک بار دیگر بخوانید اگر با اعصانیت تهیه نموده اید. همان بند یک، داستان دام خروس و قسم حضرت عباس است، ببنید(( ما بارها اعلام کرده ايم که هيچ گونه وابستگي به طيف و تشکيلات خاصي نداريم؛نه وامدار کسي هستيم و نه از سوي فرد يا دستگاهي حمايت مادي ومعنوي مي شويم هنرمان ذوق وانديشه مان است وبس)) چیزی که در نحوه انتشار مطالب شما استنتاج نمی شود حاکمیت یک اندیشه مشخص و رویکرد فکری درست است. البته تنها نشانه تمایل شما به گروه فکری خاص است و این هم حق شماست. از نظر کار حرفه ای همانطور که از توضیحات شما مشخص است هنوز یک آماتور در عرصه اطلاع رسانی و کار مطبوعاتی هستید هنوز مانده. این جواب را نوشتم تا شما بدانید دیگران می فهمند. مرا بخشید چون انسان گاهی مجبور می شود از جملات و تعابیری استفاده کند که رنگ و بوی توهین داشته باشد ولی من قصد توهین ندارم و آن اینکه نادانترین آدمها دیگران را نادان فرض می کنند .( البته برای کاهش شدت تیزی این ضرب المثل من از صفت نادان استفاده نمودم). موفق باشید.

                                • کارمند ارشاد مازندرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                  جمعه 12 بهمن 1386-0:0


                                  ین آقای مدیر کل(...)که کار فر هنگی چیه.

                                  • جمعه 12 بهمن 1386-0:0

                                    این امامزاده (...)باید (...) .

                                    • http://khabar8.blogfa.comپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                      پنجشنبه 11 بهمن 1386-0:0

                                      اخبار انتخاباتي قائمشهر در http://khabar8.blogfa.com

                                      • پنجشنبه 11 بهمن 1386-0:0

                                        سلام

                                        باآرزوی موفقیت برای عزیزان درمازندنومه مگرآقایان مصاحبه رسمی وزیرمحترم کشورراندیدندکه فرمودندتبلیغات درسایتهابلامانع است؟

                                        • حسین اسلامی (نویسنده)پاسخ به این دیدگاه 0 0
                                          پنجشنبه 11 بهمن 1386-0:0

                                          این امامزاده رو حتما باید به اداره اوقاف و امور خیریه معرفی اش کرد چون میشه ازش پول در آورد

                                          • چهارشنبه 10 بهمن 1386-0:0

                                            مدير مازندنومه! حتما امامزاده هم تحت فشار بود. برو ببين عليه كي نوشتي (منظورم پس شجاع است) كه اينقدر زور داشته و به ارشاد فشار آورده تا به يك سايت بدون مجوز ارشاد نامه بزنه و...
                                            از اونجايي كه من خبر دارم شوراي سياست گذاري فضاي سايبر (فيلترينگ) مديركل ارشاد كاره‌اي نيست. يك كميسيون هستند متشكل از قوه قضائيه و وزارت ارتباطات و ارشاد و چند دستگاه ديگه در تهران. ربطي هم به امام‌نزاده نداره.
                                            در ضمن يكي ديگر از عوامل احتمالا درج دو مصاحبه پي در پي با اصلاح‌طلبان بوده كه اين خودش كفر است. كسي نيست به اينها بگه توي 1 هفته تبليغات كي مي تونه برنامه هايش و عملكردش و... را بشناسونه.
                                            در ضمن در مورد رعيت هم بايد بگم كه وي نماينده است و موظف است عملكرد خود را به مردم بدهد چه از طريق سايت چه از طريق رسانه هاي ديگر

                                            • فعال سیاسیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                              چهارشنبه 10 بهمن 1386-0:0

                                              رد صلاحیت در شهرستان و تایید مجدد از مقامات !!! تهران ؟؟؟!!!

                                              • جواب اوليپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                چهارشنبه 10 بهمن 1386-0:0

                                                آقا مگه اشکال داره اين سايت به قول خودتان به نفع يک جریان فکری جریان سازی و تبلیغ کنه؟خودشان که مي گويندفقط اطلاع رساني مي کنند.بهتر است يادداشت بالا را 2باره خوب بخواني. خودتانید!

                                                • سه شنبه 9 بهمن 1386-0:0

                                                  مدير محترم مازند نومه
                                                  حرف‌هاي آقاي خدازاده(ببخشيد امامزاده!!) آن هم بر مسند برازنده و ارزشمند ايشان!! را به دل نگيريد. مسئول روزنامه وقتي مدير كل مي‌شود بايد جلوي خطرات و انحرافات را بگيرد.
                                                  ايشان البته با صدها كارشناس و مشاور و ... صدها معجزه‌ي يد بيضايي همان امامزادگي انشا الله الرحمان(تكيه كلام مباركشان) جلوي انحراف را مي‌گيرند و خواهند گرفت. چنان كه شريعتمدار بزرك ايشان(جناب شريعتمداري )جلوي ناتوي فرهنگي را دارند مي‌گيرند ، امامزاده‌ي ايشان (مقصودجناب شريعتمدار)حكما مسئول جلوي گيري ناتوي فرهنگي است و گرنه نشريات استاني را حكما ملاحظه نفرمودند و گرنه خطري كه متوجه اسلام و انقلاب اسلامي شده(به زعم مباركشان)تمام نشريات بايد ضاله حساب شود شما مازندنومه كه جاي خود داريد.
                                                  حضرت اجل و اكرم در راستاي وظيفه شرعي و قانوني و انقلابي (كه حتما از دوران كودكي در ميان خانه و در سايه تعليم و تربيت منزل آموخته ايد) دست اجانب را كه از آستين مازندنومه بر آمده قطع كنيد و ما را از صرف وقت در خواندن مطالب گمراه كننده نجات دهيد. حتما كه شما لله خاطر بزرگان گام بر مي‌داريد ماجوريد. مطمئن باشيد مدارج عالي‌تر مثلا معاونت وزارت و شايد هم بالاتر در انتظار قدوم مباركتان است.
                                                  امامزاده گرامي دست مريزاد!!
                                                  ما مازندرانيان به وجود ذيجود امامزادگان معصوم(ع)مفتخريم. انشا الله بعد از صد وبيست سال براي ايشان هم كنبد و بارگاه باشكوهي خواهيم ساخت كه همگان انگشت به دهان شوند.

                                                  • علی سیاه پشتپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                    سه شنبه 9 بهمن 1386-0:0

                                                    کارتون عالیه و از مازندران عکس هم کم دارید

                                                    • سه شنبه 9 بهمن 1386-0:0

                                                      اگه به مجلس هفتم بخواهیم نمره بدیم من بهش 15 میدم اونم لذا مابه کاندیداهایی رای میدیم که بدانند مردم در سفره شان نفت نمیخوان اشتغال و رونق اقتصاد استان میخوان سید رمضان شجاعی کیاسری ها باید باشند تا روح امید در کالبد این مردم یخ زده مازنی دمیده شود و صندلی مجلس به صندلی فریاد تبدیل شود برای ایجاد مجمع نمایندگان متحد و یکصدا تلاش کنه.

                                                      • سه شنبه 9 بهمن 1386-0:0

                                                        مازندنومه جان خیلی سخت نگیر این آقای امام زاده برخلاف اسمش خیلی هم علیه السلام نیست چون اکثر حرفاش غیر کارشناسی است چون شما وظیفه ارشادمردم که روی دوششان سنگینی میکنه و نمیدانند کجا پیاده اش کنند و شما دارید بارشان را کم میکنید ندیده نخونده بازه گفتن اونم طفلکی درگوشی به یکی گفت و اونم....

                                                        • سه شنبه 9 بهمن 1386-0:0

                                                          بخدا در ارشاد رو گل بگیرن هیچ اتفلقی واسه فرهنگ استان رخ نمی ده حالازورشون به چهارتا سایت که دارن خوب کار می کن رسیده نشریاتشون که خیلی ببخشید گلاب به روتون درپیته
                                                          آقای صادقی باصلابت به کارت ادامه بده

                                                          • سه شنبه 9 بهمن 1386-0:0

                                                            آقای مدیر سایت مازندنومه اگر کسی طرفدار کسی و دارای تفکر سیاسی خاصی باشد که جای ایراد نیست. کتمان حقیقت جای سئوال دارد. راستی فکر می کنی آنهایی که در عرصه اینترنت دنبال مسایل سیاسی و اخبار کشور هستند نمی فهمند طرز فکر شما چیست و دارید به نفع کدام جریان فکری جریان سازی و تبلیغ می فرمائید. خودتانید!!!!!!. الف

                                                            • دکتر علی عابدیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                              سه شنبه 9 بهمن 1386-0:0

                                                              خسته نباشید


                                                              ©2013 APG.ir