تعداد بازدید: 2763

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 22 بهمن 1386-0:0

نورمفیدی:ردصلاحيت‌ها به هيچ عنوان قابل دفاع نيست

امام جمعه گرگان گفت:من مطمئن هستم که مقام معظم رهبری ردصلاحیت برخی افراد را نمی‌پسندد.


 آیت الله نورمفیدی نماینده ولی‌فقيه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، با انتقاد شديد از ردصلاحيت گسترده نامزدهای انتخابات مجلس هشتم گفت: هیچ کس نمی گوید کسی که نظام و رهبری و اصول قانون اساسی را قبول ندارد می‌تواند خود را کاندیدای نمایندگی مجلس کند ولی در تطبیق این معیارها با افراد باید قانون ملاک باشد و با سعه صدر برخورد شود.

وي ادامه داد: آنچه این روزها موجب سوالاتی در بین بسیاری از دلسوزان انقلاب از گرایشات مختلف سیاسی شده مسئله رد صلاحیت‌هاست. برخی افرادی که رد صلاحیت شده‌اند، مقام معظم رهبری نیز نسبت به آنها شناخت کامل دارند و من مطمئن هستم که ایشان ردصلاحیت آنها را نمی‌پسندد. خود مقام معظم رهبری کرارا در تذکراتی که داده‌اند، بر رعایت قانون و سعه صدر و جلوگیری از تضییع حقوق تاکید کرده‌اند.

وی ادامه داد: من اطمینان دارم اگر هیات‌های اجرایی و نظارت فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب‌العین خود قرار دهند، هیچ مشکلی پیش نمی آید. فرمایشات رهبری صریح است، ایشان در مورد رعایت قانون خطاب به مسئولین ذیربط گفته‌اند:«آقایان خط قانون را ملاک قرار دهند و بر طبق قانون کارکنند، اینکه باشد کسانی که حقیقتا عناد دارند، نمی‌توانند بهانه‌جویی کنند».

همچنین رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: «دایره محرز را خیلی تنگ نگیرید، یکی از شرایط، التزام به اسلام است، آن التزام شدید کذایی که با اندک چیزی که دیده می‌شود مخدوش می‌گردد معلوم نیست برای نماینده مجلس لازم باشد. گاهی مثلا یک نفر در فضایی قرار می‌گیرد هیجانی می‌شود و حرفی می زند که ممکن است حرف خوب و درستی نباشد اما حاکی از عدم التزام آن شخص به دین یا جمهوری اسلامی نیست».

امام جمعه گرگان ادامه داد: اینها عین فرمایشات رهبری است. بنابراین اگر قانون ملاک باشد و با سعه صدر برخورد گردد، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. ما نباید دایره التزام به دین و نظام را این قدر تنگ کنیم که حتی دلسوزان انقلاب و نیروهای خدوم و متعهد از گردونه انقلاب خارج شوند. این مسئله آثار و تبعات سویی دارد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: خدا شاهد است من این مطالب را از سر دلسوزی و به عنوان یک روحانی عرض می‌کنم که بسیاری از این نیروهای جوان علاقمند به امام و رهبری هستند و ممکن است بعضا اشتباهاتی نیز داشته باشند، با این برخوردها دلسرد می شوند و این به نفع نظام و انقلاب نیست. ما باید دست به دست هم دهیم تا با برگزاری انتخابات پر شور اقتدار ملی و امنیت کشور را تنظیم کنیم و کاری کنیم که دشمنان طمع کار از این مرز و بوم مایوس شوند. بنده با شناختی که از اکثریت فقهای محترم شورای نگهبان دارم، امیدوارم در فرصت باقی مانده نسبت به جلوگیری از تضییع حق بعضی افراد اقدام نمایند تا شاهد برگزاری یک انتخابات با شکوه باشیم.

امام جمعه گرگان با اشاره به پیشرفتهای کشور در طول سالهای پس از انقلاب گفت: اگر بخواهیم اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز هست، محقق شود باید از ظرفیتهای همه نیروهای انقلابی و خدوم استفاده شود و یکی از مسایلی که در این شرایط می‌تواند در خنثی کردن توطئه بدخواهان این ملت موثر باشد، حضور گسترده مردم در انتخابات آتی است.

وي افزود: آنچه ایران را به عنوان دژ مستحکم و نفوذناپذیر در برابر تعرض دشمنان بیمه می‌کند، حضور گسترده و پر شور مردم در دفاع از انقلاب و ایران است.

آیت‌الله نورمفیدی از همه احزاب و گروه‌ها خواست تا زمینه حضور فعال مردم را پای صندوق‌های رای فراهم کنند.(norooznews)


  • شنبه 18 اسفند 1386-0:0

    نورمفیدی حنایش رنگی ندارد /بامفاسد اقتصادیش!!!!!!

    • نسیم رامسریپاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 23 بهمن 1386-0:0

      آفرین بر چنین نماینده ولی فقیهی آفرین به حاج آقا نور. آفرین بر مردمداری تو.آفرین بر شکوه و عظمت تو.آفرین بر صلابت تو*از یاران امام چنین چیزی باید هم براید.
      کارشناس ارشد از رامسر


      ©2013 APG.ir