تعداد بازدید: 7241

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 8 اسفند 1386-0:0

خود شکن، آیینه شکستن خطاست

يادداشت يک مخاطب مازندنومه در باره نامه جمعی از روسای شوراهای شهرستان های غرب مازندران به مقام معظم رهبری.


در خبرها داشتيم که به دنبال نا امیدی مردم غرب مازندران از مسئولین کشوری در جهت تاسیس استان جدید در غرب مازندران، جمعی از روسای شوراهای اسلامی شهرستانهای غرب مازندران با ارسال نامه ای به مقام معظم رهبری خواستار عنایت ویژه معظم له در جهت تشکیل استان در غرب مازندران شدند.

 متن نامه ارسالی به رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است: رهبر فرزانه و معظم انقلاب اسلامی و مقام شامخ ولایت، حضرت آیت ا...العظمی خامنه ای

سلام علیکم

 احتراما باستحضار می رساند، مهم ترین مطالبات دیرینه مردم مسلمان و شهید پرور غرب مازندران به جهات عدیده، تاسیس استان مستقل می باشد. بنا به دلایل ذیل:

 1- بعد مسافت به مرکز استان فعلی(مازندران) و ویژگی های تاریخی و جغرافیایی محدوده غرب مازندران تحت عنوان محال ثلاث (تنکابن)

 2- توجه به سنتهای رفتاری و همگونی خرده فرهنگی این سامان

 3- اعمال تبعیض و عدم اجرای عدالت شرق نشینان حاکم بر استان نسبت به غرب استان

 4- محدودیت و محرومیت بهینه از نیروهای خلاق و توانمند منطقه منتهی به محرومیت از اعتبارات تخصیصی از مراکز توزیع قدرت( استانداری) و در عین حال در سایه تاسیس استان جدید این مناطق روند رشد و بالندگی را تجربه خواهند نمود.

 لذا توجها تقدیم می دارد چالش، اصلی مردم غرب مازندران که کنش های اجتماعی دیرباز که برخاسته از اراده حاکمیت مردم منطقه می باشد با تقاضای استان جدید که با توجیه عقلانی و مشروعیت این خواسته در مسیر عدالت خواهی دولت جمهوری اسلامی تلقی می گردد.

 یقین داریم که مداومت و استمرار بر تحقق این خواسته بلا شک موجب پویایی و رشد و توسعه فزاینده و همه جانبه اعم از توسعه انسانی و سرزمینی است و ارزنده بودن و سرزنده بودن را به همراه خواهد داشت، رد پای صمیمی و دوست داشتنی آن رهبر فرزانه به پهنه مساحت محال ثلاث در بزرگداشت شهید شجاع سردار کم نظیر خلبان شیرودی، نوید تحقق این آرمان ملی را همیشه بشارت داده و می دهد.

امید است با فرمان حکیمانه آن مرجع عالی مقام و هم چنین پی گیری و اجابت این خواسته ملی توسط ریاست جمهوری عادل و عدالت محور دولت خدمتگزار، این مهم در منظر عامه تحقق یابد.

آمین پزشکی - رییس شورای شهرستان تنکابن

اکبری - رییس شورای شهرستان نوشهر

 رضی کاظمی - رییس شورای شهرستان رامسر

 رستمی فر - رییس شورای شهرستان چالوس

 توکلی - رییس شورای شهرستان نور

 رونوشت: 1- ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر احمدی نژاد جهت استحضار و عنداللزوم صدور دستورات لازم

 2- ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام جناب آیت ا... هاشمی رفسنجانی جهت استحضار و عنداللزوم صدور دستورات لازم

3- وزیر محترم کشور جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی جهت استحضار و عندالاقتضاء صدور دستورات لازم

 امايکي از خوانندگان ما به نام"ح-ر "از رامسر،توضيحي درباره نامه بالا نوشته وارسال کرده است که در زير مي خوانيد:

 جوابیه کوتاه به آنان که استان می خواهند: خود شکن، آیینه شکستن خطاست

وارد توضیحات مبسوطی که می شود در باره فلسفه وجوبی تقسیمات کشوری ارئه داد نمی شویم، زیرا خوانندگان محترم کم و بیش از چند و چون آن مطلعند اما بعد: قبل از هر چیز باید این موضوع را متذکر شوم که مخاطب اصلی ما آقای علیرضا رضی کاظمی هستند که اکنون ریاست شورای اسلامی شهرستان ما یعنی رامسر را بر عهده دارند و به طور قطع اسامی دیگری که در ذیل نامه آمده مخاطب کسانی هستند که احیانا از حوزه های انتخابیه آنان بخواهند مطلبی را بنویسند.

 جناب آقای علیرضا رضی کاظمی ریاست محترم شورای اسلامی شهرستان رامسر:

 نیک می دانید که شما اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان رامسر از نخبگان منطقه نیستید و یا به عبارت دیگر اگر امروز شما عضویت شوراهای مذکور را دارید و شخصیت های علمی و فرهنگی رامسر در میان شما نیستند به این معنی نیست که رامسر فاقد افراد با سوادتر از شماها می باشد و تذکر این موضوع برای شما بسیار مهم بود که باید خودتان نیز روزی چند بار به خودتان این مطلب را تذکر دهید.

در نامه شما به رهبر معظم انقلاب،موارد زیر به عنوان دلایل اصلی درخواست تاسیس استان جدید ذکر گردیده است که بر مبنای آنها می شود مطالبی را بیان کرد:

 1- بعد مسافت به مرکز استان فعلی(مازندران) و ویژگیهای تاریخی و جغرافیایی محدوده غرب مازندران تحت عنوان محال ثلاث (تنکابن)

 2- توجه به سنتهای رفتاری و همگونی خرده فرهنگی این سامان

 3- اعمال تبعیض و عدم اجرای عدالت شرق نشینان حاکم بر استان نسبت به غرب استان

 4- محدودیت و محرومیت بهینه از نیروهای خلاق و توانمند منطقه منتهی به محرومیت از اعتبارات تخصیصی از مراکز توزیع قدرت( استانداری) و در عین حال در سایه تاسیس استان جدید این مناطق روند رشد و بالندگی را تجربه خواهند نمود.

اما مورد نخست:بعد مسافت که به آن اشاره کردید هرگز مانع عملکرد و تسری اقدامات مدیریتی صحیح و بر پایه علوم امروزی نمی شود و اگر شما به واقع علت کمبودها و نارسایی ها را در منطقه، بعد مسافت می دانید باید گفت چنین نیست زیرا تحولات چشمگیر جهان در علوم ارتباطات و مدیریت استراتژیک این موضوع را باطل می کند و اشاره شما به ویژگی های تاریخی و جغرافیایی محدوده غرب مازندران تحت عنوان محال ثلاث تنکابن هم کاملا گنگ و بی معنی است.

بهتر بود شما به مدیریت ضعیف مسئولان استانی و محلی اشاره می کردید که اصل ماجرا است و با این اقدام تان باعث پوشاندن ضعفهای بزرگ و کوچکشان نمی شدید. در مورد بحث توجه به سنتهای رفتاری و همگونی خرده فرهنگی این سامان: بهتر است کمی به مطالعات و پژوهشهای مردم شناسان و نتایج متون مردم نگاری منطقه مراجعه و توجه داشته باشید تا بدانید این موضوع اصلا محلی از اعراب ندارد.

 در خصوص بند سوم نامه شما من معتقدم که اعمال تبعیض آمیز چاره اش تاسیس استان جدید نیست . بجای این کار همه دست بدست هم بدهیم و مسئولان شهرستان مان را از افراد دارای شجاعت،فهم و حق مداری برگزینیم و از آنان بخواهیم به پشتوانه مردمشان مانع هر گونه بی عدالتی و تبعیض گردن و اگر لازم بود از نماینده ای که او هم باید دغدغه مردم را داشته باشد بخواهیم صدای مردمش را بگوش مسئولان مرکز برساند.

در باره بند چهارم شما بهتر است راه نزدیک تری را برگزینیم: آقای رضی کاظمی، آیا آمار دقیقی از رامسریهای که صاحب مناصب بالای سیاسی،اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی می باشند را در دست دارید؟ و آیا تا کنون به فکر استفاده از قدرت آنان برای توسعه شهرستان بوده اید؟

همین حالا آقای اسفندیار رحیم مشایی معاون رئیس جمهور و اتفاقا یکی از رفقای نزدیک ایشان هستند،آیا از ایشان به صورت فنی و حرفه ای درخواست کمک خواسته اید؟ ما در بدنه قدرت نظام رامسری های زیادی را داریم که یکی از آنها آقای مشایی هستند. چه کسی تا کنون از این افراد تقاضای کمک کرده است؟

چون شما مفهومی بیان مطلب داشتید من به مصادیق کاری نداشتم. اگر مصداقی برای ادعاهای خودتان بیاورید من نیز برای شما مصادیق فراوانی دارم که یاد آور ضرب المثل دم خروس یا قسم حضرت عباس خواهد بود. راستی آقای رضی کاظمی شما همین حالا از کدام نامزد انتخاباتی برای مجلس حمایت می کنید؟ من به شما خیلی نزدیکم،ولی بیشتر فکر کنید و بعد عمل کنید.

با عرض معذرت از مقام والای ولایت،اکنون سوال آخر: در باره مقام معظم رهبری چی فکر کرده اید؟ که چنین نوشته اید: "و یقین داریم که مداومت و استمرار بر تحقق این خواسته بلا شک موجب پویایی و رشد و توسعه فزاینده و همه جانبه اعم از توسعه انسانی و سرزمینی است و ارزنده بودن و سرزنده بودن را به همراه خواهد داشت، رد پای صمیمی و دوست داشتنی آن رهبر فرزانه به پهنه مساحت محال ثلاث در بزرگداشت شهید شجاع سردار کم نظیر خلبان شیرودی، نوید تحقق این آرمان ملی را همیشه بشارت داده و می دهد. امید است با فرمان حکیمانه آن مرجع عالیمقام و هم چنین پی گیری و اجابت این خواسته ملی توسط ریاست جمهوری عادل و عدالت محور دولت خدمتگزار، این مهم در منظر عامه تحقق یابد."

 از خدا می خواهم مردم رامسر را در مورد کارهای شما هوشیارتر از حالا بگرداند.آمین

 


  • دوشنبه 22 فروردين 1390-0:0

    در شهری که ارا بر اساس قومیت و قبیله باشد انتظاری بیش از این مسئولان با کفایتش نیست.شجاعت مداران سیاسی عزیز رامسری در خارج از شهرستان و استان زحمت میکشند مسئولین شهرستان با چاکرمو مخلصم و خمو راست شدن رای جمع میکنند واقعا شهرمان جالب است یکیم ماید کار بکند به فساد ملی محکومش میکنند همین مسئولان بیکارمان اقایون عیب{که چه عرض کنم}کسان منگرو احسان خویش دیده فرو برگریبان خویش اینه ان روز بگرفتی زدست خود شکن ان روز مشو خو پرست به امید روزی که باهمیت قسمتی بتوانیم شهر خود را اباد کنیم نه با عیب جویی های بیمورد و گذایی در پناه یزدان پاک

    • جمعه 29 آذر 1387-0:0

      احسان جان این جمعیت 40000 نفری تنکابن فقط جمعیت حوزه یک شهری مرکز تنکابن هستش و
      جمعیت شهرستان چیزی حدود 200000 نفره و جمعیت 180000 نفری قائمشهری که نوشتی مربوط به کل شهرستان و توابع و ...
      هستش و تقریبا با قائمشهر جمعیت یکسانی داره در ضمن دیگه هیچوقت شهسوارو با قائمشهر مقایسه نکن

      • م-ر از رامسرپاسخ به این دیدگاه 0 0
        يکشنبه 11 فروردين 1387-0:0

        اگر شما از رئیس شورای شهر خودتان نا راضی هستید باید شکایت خود را در شهرداری اعلام نمایید. چرا که به نظر من دلیلی برای محکوم کردن اعضای شورا نیست.زیرا آن ها خدمات بسیار زیادی در شهر انجام دادن و وظیفه ی خود را به طور کامل انجام دادند.

        • جمعه 10 اسفند 1386-0:0

          دوستان باید منظورشان را از شرق استان مشخص کنند. بنده که ساکن قائمشهر هستم چه امکانات و فرصت ها ی بیشتری نسبت به آن دوستی که ساکن تنکابن است دارم ؟ بیائید امکانات تنکابن را با 40000 نفر نسبت به قائمشهر با 180000 نفر مقایسه بفرما . در حالت عادلانه امکانات ما باید 4.5 برابر تنکابنی ها باشد در حالتی که دوستان از شرق مازندران می گونید باید حداقل نه برابر باشد . اما من سر هر چه دارم و ندارم شرط می بندم که امکانات قائمشهر از تنکابن که سهل است از نشتارود هم کمتر است .
          مشکل شرق و غرب و خرده فرهنگ ها نیست . مشکل روی دید مسئولین کشور نسبت به کل منطقه ی شمال کشور است .
          آنها به اسم اینکه شمال منطقه ی کشاورزی است امکان ایجاد صنایع بزرگ و اشتغال زا را از کل منطقه ی شمال گرفتند .
          ای کاش حد اقل کشاورزی پیشرفت می کرد ...
          وضعیت قائمشهر را پیش و پس از انقلاب مقایسه کنید با سمنان .
          این عقب ماندگی یکی ناشی از دیدگاه مقامات است و دیگری ناشی از زیاده خواهی بعضی ها (ساروی ها و بابلی ها) تقسیم هم چاره کار نیست.
          ضمن اینکه این کار اصلا عملی نیست. الان مناطقی هستند با جمعیت بالا که از لحاظ اقتصادی فوق العاده عقب مانده هستند . از نظر فرهنگی قومی و مذهبی کاملا با مر کز استان متفاوت هستند و سالها دنبال استان شدن هستند . مثل مناطق کرد نشین آذربایجان غربی
          یا مناطق عرب نشین خوزستان یا بلوچها که از دست زابلی ها به ستوح آمدند. اصلا همین گلستان خودمان . ترکمن ها که سی سال دنبال استان شدن بودن فکر می کردند با تأسیس استان جدید وضعشان دگر گون میشود . الان از چاله در آمدند افتادند تو چاه . بعد از جدا شدن از مازندران ابتدا گرفتار سیل های طبیعی شدند که سالی یکی دو بار می آمد حالا هم گرفتار سیل انسانی هجوم زابلی ها به منطقه شدند . به گفته ی خودشان زابلی ها کاری را با آنها میکنند که اسرائیلی ها با فلسطینی ها.
          ازشان بپرسید برنامه ها ترکمنی صدا و سیما اون موقع بیشتر بود یا حالا.
          گیلان هم وضع مناسبی ندارد . از یک طرف تالشها که نیمی از آنها اهل تسنن هستند و زبان شان کلا جداست و از عدم توجه ناراضی هستند . در گیلان شرقی ها از غربی ها شکارند. ترکهای آستارا هم شمشیر را از رو بستند و خواستار الحاق مناطق ترکی به اردبیل اند . با این وضع اقدام به تاسیس استانی جدید آن هم در غرب مازندران با این همه پیوستگی فرهنگی زبانی قومی مذهبی غیر ممکن و حاوی هزینه سنگسن برای نظام است .
          دولت برای زخلاص شدن از دست این گونه مطالبات طح جدیدی را ارائه کرد . در این طرح 4 شرط برای ایجاد فرمانداری کل با اختیارات ویژه داده شد که حداقل آن شهر بالای 100000 نفر است. در کشور19 شهر دارای این شرایط هستند. یهنی 19 شهر دارای استحقاق مرکز شدن هستند حال اگر تنکابن یا چالوس با جمعیت 40000 نفری مرکز شوند قطعا انتظارات بالا میرود . در مازندران تنها آمل دارای شرایط فرمانداری کل شدن است. ممکن تلاشهای دوستان بعد از سی سال جواب بدهد . و استا مازندران غربی به مر کزیت آمل تاسیس شود . حال چه سود و فایده ای دارد خدا می داند .
          به هر حال مشکل با استان شدن حل نخواهد شد. باید همه شمالیها به جای نوشتن نامه به مقام معظم رهبری برای تاسیس استان جدید تلاش کنیم و صدای خود را به گوش مسوولین برسانیم تا قید و بند های اقتصادی و اداری را از پای این خطه ی سرسبز باز کنند . در ضمن برخی ها تنگنظرهایی را که به جز نارضایتی تمام استان نتیجه ای در بر ندارد رها کنند .
          به امیدی آبادی ایران و مازندران همیشه جاوید.

          • حامد از چالوسپاسخ به این دیدگاه 0 0
            جمعه 10 اسفند 1386-0:0

            محمد عزیز ، خبرهای غرب مازندران را می تونی در سایت "کاسپین" وابسته به مؤسسه عمران و توسعه غرب مازندران ملاحظه کنی. نشانی سایت: www.caspyan.ir

            • اسداله امینیپاسخ به این دیدگاه 0 0
              جمعه 10 اسفند 1386-0:0

              برادر یا خواهر "ح_ر"
              هر چند بهتر این بود نامتان را عیان می کردید چونکه در اینصورت تردید نسبت به موهوم و غیر واقعی بودن شخصی به این نام از بین می رفت. به هر حال از متن نوشته اینگونه مستفاد می شود که جنابعالی از منتقدین رییس شورای شهرستان رامسر که به هر حال منتخب مردم است می باشید و فحوای نوشته جنابعالی حامل هیچ پیامی جز بروز برخی اختلافات محلی چیز دیگری نداشت. متاسفانه این روش درستی نیست که ما مصالح جمعی خود را قربانی اختلافات درونی خود نماییم. آنچه که برای ما مردم غرب مازندران مهم است رسیدن به توسعه همه جانبه و عمران منطقه ای است که متاسفانه همیشه نسبت به شهرهای اطراف مرکز استان عقب تر بوده ایم.

              • محمد از تنکابنپاسخ به این دیدگاه 0 0
                چهارشنبه 8 اسفند 1386-0:0

                من با نامه ارسالی به رهبر معظم انقلاب موافقم. تبعیض شرق نشینان برای مردم غرب مازندران کاملا واضح است که یک مصداق عینی آن همین سابت مازندنومه است که جز در مورد کندلوس! و کجور خبری از تنکابن و غرب مازندران نمی دهند.

                • علی از رامسرپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  چهارشنبه 8 اسفند 1386-0:0

                  من با مورد 3 که در نامه مطرح شده که گفته:اعمال تبعیض و عدم اجرای عدالت شرق نشینان حاکم بر استان نسبت به غرب استان موافقم ولی دلیل نمی سه که استان بشیم.


                  ©2013 APG.ir