تعداد بازدید: 3841

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 25 فروردين 1387-0:0

نماينده تهران:دیگر خسته شده ام از مصلحت های کاذب

درجلسه عمادافروغ بامشاهیر مازندران چه گذشت؟در اين نشست نریمان و کریمی نمایندگان بابل، یوسف نژاد نماینده ساری و ادیانی نماینده قائم شهر هم حضور داشتند.


اخیرا در محافل سیاسی و خبری اظهاراتی به عماد افروغ مبنی توهین به مقامات عالی نظام نسبت داده شده بود و بر همین اساس خبرنگار asriran در تماس با افروغ جزئیات ماجرا را جویا شد.

عماد افروغ عضو برجسته اصولگرایان مستقل مجلس هفتم در واکنش به این که گفته می شود وی در مخالفت با مقامات عالی نظام اخیراً در نشست نخبگان مازندران در بابل اظهاراتی داشته است با بیان اینکه از چند مجرای دیگر هم این "شایعه" را شنیده است تصریح کرد: من واقعا متاسفم از اینکه هر روز می شنوم برخی می گویند افروغ فلان چیز را گفت و یا فلان حرف را زد و ظاهرا کانون های قدرت و ثروت حتی با کاندیدا نشدن من بازهم احساس خطر می کنند.

وی ادامه داد: من راه هم می روم برخی نگران می شوند . معلوم است که ثروت ها و قدرت های متراکمی اندوخته اند که آنچنان به جگرشان چسبیده که تحمل نقد را ندارند و حاضر نیستند از قدرت و ثروت دست بشویند و به همین دلیل مدام افترا و تهمت و سخنان دروغ به من نسبت می دهند.

رئیس سابق کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم یادآور شد: ظاهرا اینها بی اخلاقی را به نهایت رسانده اند و با زدن حرف های در گوشی و با بزدلی هرچه تمام اظهاراتی را بدون سند و مدرک به من نسبت داده اند و من همین جا از مقامات می خواهم که ضمن پیگیری موضوع از عامل انتشار این شایعه خواسته شود یا حرف خود را ثابت کند و یا به او حد بزنند.

وی درخصوص جزئیات جلسه بابل بیان داشت: جلسه ای با حضور مشاهیر مازندران برگزار شد و از من هم به همراه چند نماینده دیگر دعوت شد سخنرانی کنیم و هر کدام چند دقیقه صحبت کردیم و من هم درباره اینکه توسعه منطبق با فرهنگ باشد گفتم و گفتم باید همه ارزش ها و تاریخ را بشناسید و الگوی بومی به دست آورید چون با فرهنگ و الگوی غرب راه به جایی نمی برید.

افروغ ادامه داد: در این جلسه همچنین گفتم در نخبه شناسی باید دقت کنید و نگاه فراگیر داشته باشید و تنها به افراد خاصی که عنوان نخبگی را یدک می کشند نگاه نکنید بلکه در جامعه دنبال تک درخت هایی باشید که در یک بیابان لم یزرع استوار روئیده اند و نه کسانی که با استفاده از امکانات به مقام رسیده اند و کسانی را نخبه معرفی کنید که از هیچ همه چیز ساخته اند.

وی با تاکید بر استقبال حاضران در جلسه از این اظهارات یادآور شد: من در این جلسه همچنین گفتم همه باید عینکی تازه به چشم بزنند تا برای آنها کسان دیگری جلوه گری کنند.

افروغ تاکید کرد: در این جلسه از من سوال شد چرا در انتخابات شرکت نکردم و من هم پاسخ دادم می خواهم در عرصه نقد و روشنفکری فعالیت کنم و عرصه نقد ارتباط مستقیم تری با حقیقت جویی دارد تا حضور در عرصه قدرت رسمی و چون فعالیت نمایندگی ، برخی مصلحت سنجی ها را برای من رقم می زد ترجیح دادم در عرصه نقد و روشنفکری فعالیت کنم و این به معنای بی تفاوتی سیاسی نیست بلکه به معنای عقبه داشتن فعالیت سیاسی در کشور است.

نماینده مردم تهران در مجلس هفتم در خصوص انتقادات برخی ها نسبت به اظهاراتش که آن را توهین به مقامات عالی تلقی کرده اند اظهار داشت: اینها بهتر است کاسه داغ تر از آش نشوند. وقتی مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان فرمودند مخالفت با من به معنای ضدیت با ولایت فقیه نیست و وقتی مقام رهبری از نواندیشی و نوآوری استقبال می کنند و ما را به نواندیشی دعوت می کنند و وقتی که ایشان بارها راه نقد را گشوده اند، دیگران جای خود دارند و ما نباید اجازه دهیم عده ای از رندان منفعت طلب باب نقد و نواندیشی را ببندند.

افروغ ادامه داد: در هر صورت در چند روز اخیر عده ای که معلوم هم نیست چه کسانی هستند شایعه ای را ساخته اند که من وقتی با حاضران مطرح کردم همگی برآشفتند و خود دست اندرکاران جلسه در حال تنظیم نامه ای درباره مباحث مطرح شده در جلسه و رد شایعات هستند و همگی به دنبال یافتن عامل اصلی انتشار این شایعه هستیم.
افروغ با تاکید مجدد بر اینکه کسی که این شایعه را مطرح کرده باید حرف خود را اثبات کند، تاکید کرد: اگر نظام اسلامی است نباید نسبت به موج عظیم افتراها و توهین ها بی تفاوت باشد آن هم نسبت به کسی که تمام عمر خود را صرف خدمت به انقلاب کرده است و نباید اجازه داد بیش از این افترا در کشور ریشه بدواند .
وی افزود: باید جلوی رشد و پیشروی متملقان را گرفت و باید به متملقان و چاپلوسان تودهنی محکمی زده شود.


افروغ با ذکر اینکه "من هر حرفی زده باشم شفاف و صریح گفته و بازهم می گویم" خاطر نشان کرد: کسانی که شایعه درست کرده اند اگر شهامت دارند خود را معرفی کنند اما مسئولان باید بدانند در نظام دینی و اخلاقی اینگونه رفتارها رفته رفته تیشه به ریشه نظام می زند.

وی با تاکید بر اینکه در جلسه نخبگان بابل آقایان نریمان و کریمی نمایندگان بابل، یوسف نژاد نماینده ساری و ادیانی نماینده قائم شهر هم بودند و تعداد دیگری از مقامات نیز شرکت داشتند که آنان را نمی شناختم، تصریح کرد: خوشبختانه خداوند به موضع ما اثر بخشیده چون گمان می رفت با نیامدن من در عرصه انتخابات تا حدی از امواج پی در پی تهمت ها کاسته خواهد شد اما امروز مشخص شده که فعالیت در عرصه نقد و روشنفکری موثرتر و کارسازتر است و عده ای از همین مسئله نگرانند.

افروغ تاکید کرد: به آنها که از روشنفکری و نقد می ترسند در همین جا می گویم که از این به بعد باید شاهد افشاگری های قاطع تر و برنده تر باشند و به هیچ قیمتی اجازه نمی دهم آب خوش از گلوی منفعت طلبان و اصحاب قدرت و ثروت که سال ها با تمسک به شعارهای انقلاب و بدون باور به آنها مال اندوزی و قدرت طلبی کرده اند، پایین برود.

این استاد جامعه شناسی با اشاره به اینکه روشنفکر انقلابی باید رک و راست با مردم سخن بگوید، یادآور شد: من چیزی در پرده ندارم در حالی که افراد دارای مطامع دنیوی اهل پرده اند و آنچنان که می بینید همین شایعه پراکنان هم در پرده هستند و خود را نشان نمی دهند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما این شایعه به چه علت مطرح شده و آیا در سخنان او نکته ای ابهام آور موجب طرح شایعه نشده است، بیان داشت: هیچ بحثی نداشتم باز می گویم در آن جلسه گفتم چون برای حقیقت اعتبار قائلم و ارزش حقیقت را بالاتر از مصلحت می دانم در انتخابات شرکت نکردم و حال هر کس هرچه که دلش می خواهد، بگوید.

افروغ تصریح کرد: قرارمان این نبود که در جمهوری اسلامی در پرده به افراد تهمت بزنیم اگر راست می گویند مرد و مردانه و عیان و آشکار در میدان وارد شوند نه اینکه با طرح شایعه ای که نه منبع دارد و نه صحت، آبروی افراد را به خطر بیندازند.

وی افزود: این شایعه به حدی گسترده بود که در جلسه اداره سیاسی سپاه هم درباره آن بحث شده و با من تماس گرفتند و من هم گفتم که این حرف صحت ندارد و من چنین چیزی نگفته ام و الان هم می گویم که شاکی اصلی منم و خواهان اینم کسی که این شایعه را نشر داده یا حرفش را ثابت کند یا شلاق بخورد در غیر این صورت حق دارم نظام را مورد انتقاد قرار دهم.


افروغ یادآور شد: خوشبختانه خیالم از جانب رهبر انقلاب آسوده است چون ایشان بهتر از هر کس مواضع من را می شناسند و می دانند این حرف ها شایعه است ضمن اینکه رهبر انقلاب اجازه نقد را داده اند .افروغ با اشاره به اینکه مدام می پرسند چرا در انتخابات شرکت نکردم، اظهار داشت: چرا در انتخابات شرکت می کردم. یک فردی که در یک نهاد نظارتی فعالیت می کند مدام علیه من شب نامه چاپ می کند و وقتی من به مسئولان شکایت کردم و وقتی وزارت اطلاعات اعلام کرد که این فرد صلاحیت فعالیت در این عرصه را ندارد، مقام مسئول مربوطه به من گفت مصلحت نیست او را جابجا کنیم. آیا این حرف است؟ دیگر خسته شده ام از مصلحت های کاذب. کدام مصلحت اجازه می دهد آبروی افراد ریخته شود و افراد ناسالم در سیستم فعالیت کنند .

این نماینده مجلس با بیان اینکه مدعی العموم باید از حق ما دفاع کند و من نمی دانم نزد چه کسی شکایت کنم تاکید کرد: در زیر هجمه سنگین اتهامات ناروا کمرم خرد شده به همین دلیل در انتخابات شرکت نکردم چون عرصه نقد دیگر جای مصلحت اندیشی نیست بلکه جای حقیقت و حق گویی است.


  • دانشجوی کشاورزی ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 28 فروردين 1387-0:0

    در مقابل استانداری و سطح شهر ساری پارچه نویسی مبنی بر تشکر از استاندار و فرماندار جهت تبدیل دانشکده کشاورزی ساری به دانشگاه از مصوبات سفر دکتر احمدی نژاد نوشته اند در حالیکه تصویب دانشگاه کشاورزی ساری در مجلس ششم و با تلاش آقایان روزبهی و مرحوم سلیم بهرامی و دولت خاتمی صورت گرفت و همان موقع بعنوان دانشگاه کشاورزی استان مازندران دارای ردیف مستقل بودجه شد که در گزارش عملکرد آن نمایندگان نوشته شده بود .
    چرا چیزی را که قبلا تصویب شده را به اسم این دولت مصادره و دروغ می گویید . اسناد موجود در مجلس ششم و لوایح بودجه دولت خاتمی و وزارت علوم را دقیقا بررسی کنید تا صحت مدعا روشن شود و مطبوعات نیز هوشیارتر عمل کنند .

    • سه شنبه 27 فروردين 1387-0:0

      جناب استاد نادران با سلام خدمت شما من اگر بنشینم تو اگر بنشینی چه کسی برخیزد . من اگربرخیزم تو اگر برخیزی همه برمی خیزند. من هم این نامردیها را در قائم شهر که بعضی ها ناجوانمردانه در حق ولی رعیت نماینده شجاع ومردمی و دلسوزمان مرتکب شدند دیدم .ناراحت نباش تا بوده همین بود .و انان را به خدا واگذار کن .خدا نگهدار


      ©2013 APG.ir