تعداد بازدید: 2987

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 5 ارديبهشت 1387-0:0

مافيا در سينماي ايران

محمدعلي سجادي-کارگردان مازندراني- علت فاصله گرفتنش از سينما را نامساعدبودن و وضعيت مافيايي حاكم بر سينماي ايران دانست.


محمدعلي سجادي که به ساخت فيلم هاي تلويزيوني روي آورده است، گفت: مطمئن هستم به خاطر شرايط نامساعدي كه در سينماي ايران حاكم است بسياري ديگر از سينماگران همانند من به تلويزيون مي آيند.
    سجادي كه در حال توليد سريال جديدش است، علت فاصله گرفتنش از سينما را نامساعدبودن سينماي ايران و وضعيت مافيايي كه حاكم بر سينماي ايران است دانست. او ساختن تله فيلم و سريال هاي تلويزيوني را بي دغدغه تر از ساختن فيلم سينمايي دانست.
    شايان ذكر است، آخرين كارهاي سينمايي وي مخمصه و شوريده است كه مخمصه 2 سال و شوريده 4 سال در انتظار دريافت پروانه نمايش است. وي در سال گذشته 2 تله فيلم ساياب و رمز را ساخته است.
 
اما فيلم تلويزيوني «بازماندگان» كه از اول تير ماه وارد مرحله پيش توليد شده است هفته آخر تير كليد زده خواهد شد.
محمد علي سجادي كه قرار است اين فيلم را كارگرداني كند هم اكنون در فرانسه به سر مي برد.وي پس از بازگشت ساخت فيلم جديد خود را شروع خواهد كرد. اما حسن عباسي تهيه كننده اين فيلم در حال حاضر مشغول رايزني و آماده سازي شرايط لازم براي توليد است كه براساس آن و تا يك هفته آينده عوامل اصلي فيلم نيز مشخص خواهد شد.


به گفته حسن عباسي، فيلمنامه اين فيلم كه براساس طرح اوليه اي از بهرام دهقان و بازنويسي بهرام توكلي در اختيار محمدعلي سجادي قرار گرفته است با تغييرات جزيي كه سجادي در بازنويسي نهايي آن اعمال كرده، به حال و هواي كارهاي وي نزديك شده است.


«بازماندگان» در مركز سيما فيلم توليد مي شود، و داستان دختري است كه با برادرش در يك پرورشگاه به سر مي برد، اما بعد از مدتي خانواده متمولي سرپرستي او را بر عهده مي گيرند كه دختر با توهم از دست دادن برادرش درگير مي شود و اين خود وقايع جديدي را رقم مي زند و تا جايي پيش مي رود كه زن جوان مرتب احساس مي كند كسي به دنبالش است و مي خواهد به او صدمه بزند...


عباسي درباره نوع كار و داستان فيلم، آن را گونه اي اجتماعي بر مي شمارد كه با توجه به حال و هواي كارهاي سجادي يك پرداخت روانشناسانه با دستمايه اي از وحشت خواهد داشت.

گفتني است «بازماندگان» به طريقه HD تصويربرداري خواهد شد كه در صورت توافق و پس از ساخت فيلم كپي 35 ميلي متري نيز از آن تهيه  مي شود.

  سجادي-کارگردان و شاعر آملي- در كنار تعداد ديگري از فيلمسازان قديمي و جوان ما به ساخت تله فيلم روي آورده و اين بحران در شرايطي احساس مي شود كه فيلمسازان استخوان خرد كرده در سينما ناگزير و با توجه به فضاي بي رونق و دلمرده سينما به ساخت تله فيلم و سريال روي آورده اند و با اين اوصاف ادامه اين روند رو به رشد چه سرنوشتي در سينماي بيمار و سردرگم ما رغم خواهد زد خدا مي داند.(sourehcinema+simafilmnews)



    ©2013 APG.ir