تعداد بازدید: 2841

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 10 ارديبهشت 1387-0:0

یوسف نژاد: اصولگرایان مجلس زیر 100 نفر هستند

منتخب مردم ساری در مجلس هشتم گفت:مجلس این دوره از حالت دو قطبی و افراطی اصولگرا و اصلاح طلب خارج شده است.


منتخب مردم ساری در مجلس هشتم گفت:متأسفانه پول هایی که با عنوان طرح های اقتصادی زودبازده با هدف اشتغالزایی پرداخت شده در مسیر اصلی آن قرار نگرفته و معضل افزایش نقدینگی و به تبع آن گرانی و تورم را به وجود آورده است .

علی اصغر یوسف نژاد با اشاره به اینکه کنترل تورم و کاهش آن دغدغه اکثر نمایندگان مجلس هشتم است گفت : برداشت زیاد از صندوق حساب ذخیره ارزی که به طور غیر کارشناسی صورت گرفته از دلایل مهم افزایش تورم در سال های اخیر محسوب می شود .


یوسف نژاد با رد این موضوع که اکثر نمایندگان مجلس هشتم را اصولگرایان تشکیل می دهند افزود : مجلس این دوره از حالت دو قطبی و افراطی اصولگرا و اصلاح طلب خارج شده و افراد معقول هر دو گروه و همچنین کاندیداهای مستقل با تجربه در این دوره حضور دارند.


وی با تأکید بر این موضوع که تصور اینکه غالب کرسی های مجلس به اصولگرایان تعلق دارد درست نیست ادامه داد : نمایندگانی که وابستگی صد در صد به جریان اصولگرایان دارند زیر 100 نفر هستند .

منتخب مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : چیزی که به عنوان امتیاز مجلس هشتم محسوب می شود معدل بالای مدیریتی ، تحصیلاتی و تجربی نمایندگان آن است .

وی در خصوص همکاری مجلس هفتم با دولت که  بارها آن را مورد انتقاد قرار داده بود خاطر نشان کرد : اتفاقاً دولت و مجلس برای تصویب قوانینی که نفع ملت را رقم می زند باید همکاری داشته باشند ولی همکاری که حیثیت مجلس را زیر سؤال می برد جائز نیست .


یوسف نژاد با اشاره به این نکته که نماینده وکیل ملت است نه وکیل دولت ، گفت : دولت نیز باید موافق باشد که مجلس، نهادی برگزیده از افکار مردم است و هر چیزی که در آن تصویب می شود باید به آن تمکین کرد .


کاندیدای منتخب اصلاح طلبان در مجلس هشتم در خصوص جنبش های دانشجویی که در سال های اخیر دچار رکود شده است گفت : این مسئله به مسائل سیاسی و اجتماعی بیرون در دانشگاه ها و به خصوص عملکرد احزاب بر می گردد .


وی ادامه داد : یکی از دلایل راکد شدن جنبش های دانشجویی بی اعتمادی مردم نسبت به اثربخش نبودن این فعالیت ها در جامعه است که شاید یکسری از محدودیت های قانونی نیز بر این قضیه تأثیرگذار بوده است .


وی با بیان اینکه دانشگاه باید در جریانات سیاسی ،اجتماعی و حتی اقتصادی جامعه حرکتی رو به جلو داشته باشد افزود : حضور دانشجو در عرصه های مختلف جامعه می تواند هشداری برای دولتمردان و سیاستگذاران باشد .


نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مغفول ماندن بحث نظارت در هفت دوره گذشته مجلس گفت : نظارت بر قوانین مهمتر از قانونگذاری تلقی می شود و انتظارات مردم از مجلس هشتم قطعاً تأکید بر این مسئله است .


یوسف نژاد استیضاح را مخالفت با دولت ندانست و افزود : این ابزار قانونی به مجلس اجازه می دهد تا نظارت خود را در پایین ترین رده دستگاه های اجرایی و حتی در شهرستان ها انجام دهد تا قوانین تصویب شده در مجلس هرچه سریعتر اجرایی شود .


وی همچنین از راه اندازی فراکسیون ورزش توسط جمعی از نمایندگان خبر داد و گفت : لازم است در مجلس قدردانی از قهرمانان و پهلوانان را به صورت قانونمند تعریف کنیم تا ورزشکاران با سرافکندگی نزد استانداران و فرمانداران برای جایزه ای که به آنها پرداخت نمی شود نروند .(isna)



    ©2013 APG.ir