تعداد بازدید: 5063

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 16 ارديبهشت 1387-0:0

يک دانشجو: نصب دوربین داخل لابی دانشکده ها باعث ناامنیتی مي شود

عضو هیئت مؤسس انجمن اسلامی دانشکده علوم انسانی دانشگاه مازندران گفت: نصب دوربین در جایگاه های غیر ضروری از جمله لابی دانشکده ها،وجهه دانشجو را زیر می برد.


رضا عرب در خصوص اعتراض دانشجویان  به نصب دوربین های مدار بسته در دانشگاه مازندران گفت : ما با نصب دوربین های مدار بسته مخالفت نداریم بلکه با نصب دوربین در لابی دانشکده ها و جلوی درب کلاس ها اعتراض داریم.

وی ادامه داد:  نصب دوربین داخل لابی دانشکده ها باعث نوعی نا امنیتی و زیر ذره بین قرار گرفتن دانشجویان می شود .

 عرب در ادامه به جنبه های مثبت نصب دوربین در دانشگاه مازندران اشاره کرد و گفت : حفظ اموال دانشگاه از سرقت و کنترل ورود و خروج دانشجو از غیر دانشجو از جنبه های مثبت این امر می باشد و ما هم با نصب دوربین در ورودی دانشگاه و دانشکده ها و مکان هایی که اموال دانشگاهی باید حفظ شود  استقبال می کنیم اما نصب دوربین در جایگاه های غیر ضروری از جمله لابی دانشکده ها وجهه دانشجو را زیر سوال می برد.

وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه باید افرادی که تصاویر دوربین ها را مشاهده می کنند  مشخص و معرفی نمایند، افزود: در خصوص نصب دوربین با مسئولین دانشگاه گفتگوهایی انجام شد و در نتیجه دانشگاه مصمم به نصب دوربین شد و به همین علت اعضای هیئت مؤسس انجمن اسلامی دانشکده علوم انسانی و اجتماعی ، برای اعلام مخالفت با این طرح ،از اول اردیبهشت اقدام به جمع آوری امضاء از دانشجویان کرده تا جلوی این اقدام گرفته شود که متاسفانه با برخورد مأمورین انتظامات روبرو شد .

عرب  با اشاره به تجمع تعدادی از دانشجویان در خصوص نصب دوربین های مدار بسته در اول اردیبهشت در دانشگاه مازندران ، مطالب درج شده اخیر در روزنامه اعتماد به نقل از تعدادی دانشجویان دانشگاه فنی بابل مبنی بر درگیری حراست و انتظامات با دانشجویان را تکذیب کرد .


وی همچنین مطالبی را که در برخی مطبوعات مبنی بر اعتراض 700 دانشجو در دانشگاه مازندران در خصوص نصب دوربین را تکذیب کرد و گفت : تعداد معترضین خیلی کمتر از 700 نفر بودند .


عرب اظهار داشت : دانشگاه می تواند برای پیشبرد بهتر اهداف و عملکرد مؤثرتر از مشاورین دانشجویی نیز استفاده کند.(isna)



©2013 APG.ir