تعداد بازدید: 2817

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 30 خرداد 1387-0:0

حياط خلوتي به نام كميسيون كشاورزي

نمايندگان مازندران رغبتي براي عضويت در كميسيون كشاورزي مجلس نشان ندادند.


 با وجودي كه مازندران، يكي از قطب‌هاي مهم كشاورزي كشور و دربرگيرنده مزارع و شاليزارهاي فراواني است، اما هيچ نماينده‌اي از اين استان در اين دوره حاضر به عضويت در كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي نشد.

مازندران از استان‌هاي محوري در توليد محصولات كشاورزي است كه سهم قابل توجهي در توليد مواد غذايي كشورمان و حتي كشورهاي حاشيه درياي خزر دارد.

برنج، گل و گياه، جو، گندم، كلزا، مركبات و بسياري از توليدات ديگر از زيربخش‌ها و محصولات كشاورزي مازندران محسوب مي‌شوند كه حضور حداقل يك نماينده مجلس در كميسيون كشاورزي مجلس مي‌توانست قوت قلبي براي توليدكنندگان محصولات كشاورزي در استان باشد.

 بر اساس آمار سازمان جهاد كشاورزي مازندران، 42 درصد توليد برنج كشور متعلق به مازندران است و اين استان جزو استان‌هاي ممتاز در توليد برنج محلي و پرمحصول كشور محسوب مي‌شود. از طرفي، حضور رئيس جمهور در سال 85 و تصويب مصوبات مهم در اين زمينه، نويدبخش حركت اميدوارانه كشاورزي مازندراني بود كه دولت با همكاري مجلس بتواند به زيرساخت‌هاي كشاورزي استان توجه بيشتري بكند و اين نويد از سوي بسياري از نامزدهاي انتخاباتي نيز در آستانه انتخابات به مردم مازندران داده شد.

مردم مازندران هنوز شعارهاي نامزدهاي انتخاباتي كه اكنون به عنوان نماينده مردم در پارلمان هشتم حضور دارند را فراموش نكرده‌اند كه پشتيباني از كشاورزان و دامداران را چاشني پيام‌هاي تبليغاتي خود كرده بودند و بعضاً از اين طريق و با حضور در جمع كشاورزان و اهالي روستاها، وعده كمك به كشاورزان را داده بودند تا كشاورزي اقتصادي‌تر شود. اين مطلب به آن معني نيست كه نمايندگان مردم مازندران در مجلس شوراي اسلامي نتوانند از حق و حقوق كشاورزان در مجلس دفاع كنند، ولي به نظر مي‌رسد بيشترين وقت نمايندگان مجلس غير از صحن علني در كميسيون هاي غيركشاورزي صرف شود و نتوانند به راحتي و رايزني پارلماني از مشكلات و نارسايي‌هاي بخش كشاورزي مازندران دفاع كنند.

حضور 12 نماينده مجلس مازندران در كميسيون‌هاي غيركشاورزي بايد از سوي كارشناسان به ويژه رسانه‌ها مورد بررسي جدي قرار گيرد كه چرا هيچ يك از نمايندگان حاضر نشد خود را كانديداي عضويت در كميسيون كشاورزي كند.

اين گزارش حاكي است كه تاكنون حضور كريمي، نماينده بابل در كميسيون آموزش و تحقيقات، نريمان و مقيمي نمايندگان مردم بابل و بهشهر در كميسيون عمران، محسني نماينده مردم نوشهر و چالوس در كميسيون بهداشت، ادياني نماينده مردم قائمشهر در كميسيون انرژي، نيكنام، يوسف نژاد و اكبري نمايندگان مردم تنكابن، ساري و قائمشهر نيز در كميسيون صنايع قطعي شده است.

براساس گزارش‌هاي دريافتي، شجاعي نماينده مردم ساري به كميسيون بودجه پيوست و يوسفيان ملا نماينده مردم آمل نيز با توجه به سابقه وي در دوره گذشته به كميسيون حقوقي مجلس راه خواهد يافت.

نجف نژاد نماينده مردم بابلسر و ناطق نوري نماينده مردم نور و محمودآباد نيز حضورشان در كميسييون كشاورزي مجلس به دليل اينكه هيچ درخواستي در اين زمينه ارائه نشد، منتفي است.

به گفته يكي از نمايندگان مازندران در مجلس، كميسيون‌هاي كشاورزي و اصل 90 كمترين تقاضا را از سوي نمايندگان مجلس براي عضويت داشته است، به طوري كه از مجموع نمايندگان مجلس فقط 12 نفر خود را براي عضويت در اين كميسيون‌ها نامزد كردند.(farsnews)



    ©2013 APG.ir