تعداد بازدید: 2305

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 2 تير 1387-0:0

ياد بهجت با شعر و موسيقي

اولین سالگرد درگذشت بهجت الزمان اسفندیاری-خواهر نیما یوشیج- در آسايشگاه خيريه کهريزک برگزار شد.


در این مراسم که به مناسبت اولین سالگرد درگذشت خواهر نیما یوشیج، بهجت الزمان اسفندیاری، عصر روز جمعه 31 خرداد ماه 1387 برگزار شد، هنرمندان کشور از نقاط مختلف آسایشگاه بازدید کرده و به یاد شش سال حضور خواهر نیما در این آسایشگاه، با اهدای گل از سالمندان عیادت کردند.

 در اين مراسم که با حضور هنرمندان و مدیران میراث فرهنگی کشور برگزار شد؛ پزشکی- مدیر روابط عمومی آسایشگاه - گزارشی از این مجموعه ارائه کرد.

در ادامه مدعوین و ساکنان آسایشگاه به شعرخوانی شاعران برجسته کشور، آقایان محمود معتقدی، حافظ موسوی، اسدالله عمادی، محمود جوادیان و صادق ربیعی گوش فرا دادند.

همچنین استاد محمدرضا اسحاقی- از آخرین بازماندگان موسیقی خنیایی شرق مازندران- قطعاتی از موسیقی بومی را با کمانچه و دوتار اجرا کرد و سپس محمد عظیمی شاعر، نیماشناس و مدیر انجمن هوتو که بانی خاکسپاری خواهر نیما در روستای یوش بود به نقل خاطراتی از بهجت الزمان پرداخت و علاوه بر معرفی سیر زندگی او، به نقاط مشترک تفکر نیما و خواهرش اشاره نمود.

 در بخش پایانی مراسم گروه موسیقی شواش به یاد نیما یوشیج، اشعاری از مجموعه ی روجا را با قطعاتی از ترانه های ساخته شده توسط سرپرست گروه، استاد احمد محسن پور اجرا و از سالمندان این آسایشگاه دلجویی نمودند.

 انجمن دوستداران میراث فرهنگی هوتو  (www.hotongo.com)



    ©2013 APG.ir