تعداد بازدید: 2202

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 5 تير 1387-0:0

تحصن دخترانه شد

 در ایام برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه مازندران تعدادي از دانشجویان دختر در اعتراض به مشکلات صنفی و رفاهی دست به تحصن زدند.


 گفته مي شود در تجمع روز چهارشنبه بیش از ۲۰۰ تن از دانشجویان دختر شرکت داشتند.

 

 تعداد ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر از دانشجویان ساکن خوابگاه دختران دانشگاه مازندران در مقابل ساختمان سازمان مرکزی دانشگاه برای دستیابی به خواسته های صنفی شان به تحصن نشستند.

 این دانشجویان که ساکنان خوابگاه حضرت زینب دانشگاه مازندران هستند از صبح روز چهارشنبه تحصن خود را در محوطه چمن مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه شروع کردند.

 این دانشجویان در اعتراض به شرایط بد زندگی در این خوابگاه، شامل افزایش گنجایش اتاق های ۵ نفره به ۷ تا ۸ نفره، وضعیت بد آب اشامیدنی خوابگاه های نزدیک دریا، کمبود وسایل رفاهی و اموزشی در خوابگاه، تعلق نگرفتن خوابگاه به برخی از دانشجویان و … اعلام تحصن کردند.

طبق گفته ی یکی از اعضای شورای صنفی این خوابگاه، تا زمان حضور رییس دانشگاه و تعهد کتبی وی مبنی بر پذیرش درخواستهایشان این تحصن ادامه خواهد داشت. یکی از دانشجویان متحصن که نخواست نامی از وی برده شود در این این خصوص گفت: «این درخواستها بارها توسط معاونت دانشجویی و ریاست دانشگاه در ژست هایی پوپولیستی مورد تایید قرار گرفته است اما تا به حال علی رغم پی گیری های ما، هیچ ثمری نداشته است.»

همچنین سهیلا یکی دیگر از دانشجویان حاضر در این تحصن در این زمینه گفت: «ما چیزی جز احترام به حقوق انسانی خویش نمی خواهیم. ما خواستار تحقق حق کرامت انسانی خویش می باشیم.»

 گفتنی است در ساعت ۲ بعدازظهر با برخورد ماموران حراست که قصد پراکنده کردن و اخراج جمعیت دختران معترض از محوطه ی سازمان مرکزی را داشتند، دانشجویان با تغییر مکان، تحصن خود را در مقابل در ورودی سازمان مرکزی دانشگاه مازندران در خیابان پاسداران شهر بابلسر ادامه دادند.(autnews)


  • حراست دانشگاه مازندرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
    يکشنبه 9 تير 1387-0:0

    باسلام
    لطفا اطلاعات خود رادر سايت براساس واقعيت درج نماييد ويا اينكه از يك منبع مطلع و آگاه استفاده نماييد. نه از وبلاگ ها و سايت هاي متفرقه .
    البته موضوع (درج خبر كذب)رسماً ازطريق مراجع ذيصلاح پيگيري خواهد شد


    ©2013 APG.ir