تعداد بازدید: 4171

توصیه به دیگران 107

سه شنبه 11 تير 1387-0:0

خرس يا گوريل !؟

شايعه مشاهده يك قلاده گوریل در كجور مازندران،افسانه وجود" غول"را در اين منطقه قوت بخشيده است.


این روزها در کجور خبر مشاهده گوریل در روستاهای ویسر و پیده موجب حیرت و شگفتی مردم مناطق مختلف کجور شده است.

شایعه مشاهده گوریل در حالی که مشغول خوردن عسل از درون کندوهای عسل بود،ابتدا در روستای ویسر کجور رخ داد.

یک هفته بعد گوریلي با مشخصاتی که در روستای ویسر کجور دیده شد در روستای پیده همجوار روستای کندلوس نیز دیده شد.

 یکی از اهالی روستای پیده کجور در این باره گفت: چندین شب متوالی سرو صداهای مشکوکی را در اطراف محوطه محصور شده کندوهای عسل می شنیدیم كه این موضوع موجب نگرانی ما از بابت تهاجم حیوانات به کندوهای عسل شده بود.

علی کوچ پیده افزود : با توجه به اینکه در سال گذشته یک قلاده خرس به کندوهای عسل یکی از اهالی روستای پیده هجوم برده و علاوه برخوردن عسل کندوها را نیز تخریب کرده بود در ابتدا گمان کردیم که همان خرس است؛ بنابراین بخاطر در امان ماندن کندوهای عسل از هجوم خرس هر شب به اتفاق پسرم ساعاتی را در اطراف محوطه نگهبانی می دادیم.

 وی ادامه داد:چند شب بر همین منوال از کندوها محافظت کردیم تا اینکه در یکی از روزها تخریب کندوها و از بین رفتن عسل ها را شاهد بوديم.

وي ادامه داد:سعی کردیم بیش از پیش از کندوها مراقبت کنیم. 

 کوچ پیده گفت: در ساعت 19 عصر یکی از روزها  در حالی که هنوز روشنایی روز کاملا وجود داشت پسرم و دامادم جهت سرکشی به سراغ کندوها رفته بودند که به محض باز کردن درب ورودی در کمال ناباوری یک قلاده گوریل را مشاهده نمودند که در حال تخریب کندوها و خوردن عسل ها بود.

گوریل نیز با دیدن این دو نفر بلافاصله از روی دیوار دو متری عبور کرده و از آنجا گریخت. هنوز آثار تخریب کندوها و ردپای این حیوان در محوطه مذکور وجود دارد.

شایعه مشاهده گوریل در روستاهای ویسر و پیده کجور به اطلاع شمس علی نور محمدی بخشدار کجور نیز رسانده شد.

 وی نیز بلافاصله پس از پیگیری موضوع به خبرنگار ما گفت: با پیگیري های انجام شده در روستای ویسر کجور، شورای اسلامی این منطقه مشاهده گوریل در منطقه ویسر را رد كرده است؛ ولی هجوم خرس به کندوهای عسل در این روستا را تایید شده است.

 با توجه به اظهارات چند تن از اهالی روستای پیده کجور که مدعی اند از نزدیک گوریل را در حال تخریب و خوردن عسل دیده اند این موضوع  در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

 نکته قابل توجه اینکه در گذشته های دور هر از گاهی مردم منطقه کجور ادعا می کردند موجودی به نام غول را در جنگل و یا حاشیه روستا دیده اند و اکنون با توجه به شایعه مشاهده گوریل در منطقه کجور احتمال وجود نسلی از گوریل ها در منطقه کجور را که با شرایط آب و هوایی کوهستانی این منطقه نیز سازگاری داشته باشند قوت بخشیده است.

فرستنده:محمد حسین ملایی کندلوسی - (mazandnews@yahoo.com)


  • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 9 مرداد 1389-0:0

    نکنه مترسک باشه؟! اخیراً مد شده دم رستورانها و اماکن تغذیه ای و پر تردد برای جلب مشتری انسانهایی را درون لباسی به اشکال گوناگون -خرس- خرگوش - فیل - میمون و ....که برای رهگذران دستی تکان میدهند قرار میدهند -
    علی جان - ببین اونجا کی عسل زیاد دوست داره که قادر به خریدن عسل نباشه - تازه اینا مجازات زنبوردارانیه که به زنبوراشون زیاد شکر میدن- خمس و زکاته -

    • دوشنبه 17 تير 1387-0:0

      سلام . من در سال 1362 در استان گيلان شهرستان شفت ( منطقه جنگلي بين امامزاده ابراهيم و امامزاده اسحاق ) اين موجود را مشاهده كردم . سراسر بدنش پوشيده از مو است و عينا مثل انسان روي دو پا راه مي رود . ارتفاع اين موجود در بزرگسالي بيشتر از دو متر و رنگ موي ان سبز تند متمايل به سياه مي باشد . رنگ موي اين موجود در كودكي سبز روشن كه به صورتي متمايل است مي باشد .من هردو صورت را با چشم خودم در گيلان ديده ام.در كانادا به اين موجود ساسكواچ ( SASQUATCH)) و در امريكا بيگ فوت ( BIG FOOT) مي گويند.

      • يکشنبه 16 تير 1387-0:0

        بهتر نيست كه متخصصين اين امر را دقيقا بررسي كنند
        شايد واقعيتي در آن باشد

        • يکشنبه 16 تير 1387-0:0

          خیلی جالب بود!


          ©2013 APG.ir