تعداد بازدید: 2453

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 13 تير 1387-0:0

نخبگان سیاسی گلستان در قامت نخبگان کشوری

يادداشتي به بهانه انتصاب استاندار جديد مازندران، رضا مياندره-گرگان


یکی از ویژگی های دولت نهم که برای برخی از کارگزاران دولتی استان گلستان موجب میمنت و مبارکی است تغییر و تحولات در عرصه مدیریت دولتی است و این امر البته باعث سربرآوردن نخبگان سیاسی استان گلستان در قامت نخبگان کشوری شده است.

 به عبارت روشن تر تغییر و تحولات زودرس در عرصه مدیریت دولتی در دولت نهم این فرصت را برای دیگران بوجود آورده تا درِ بسته  نخبگان سیاسی کشور را بگشایند و شهرستانها و علی الخصوص استان گلستان را واجد سهمی و حظی از این بازار نمایند.

دولت نهم خیل عظیمی از نخبگان را از صحنه مدیریت خارج و خیل عظیمی را نیز وارد سیستم مدیریت کشور کرده است. اولین نمونه آن را می توان در انتصاب آقای متکی بعنوان وزیر خارجه دانست - که باعث شد برخی از نخبگان این منطقه بعنوان سفیر و مدیرکل در دستگاه دیپلماسی بکار گرفته شوند.

البته انتصاب دکتر عباسی به وزارت تعاون به مراتب برکات بیشتری برای همشهریان وی به همراه داشت و برخی از گلستانی ها به مقامات مدیرکل و مشاور وزیر در سطح وزارت خانه ها مشغول شدند.

خبر انتصاب دوتن از گلستانی ها به استانداری مازندران و ایلام نیز جالب توجه می باشد. جالب تر از آن انتصاب یک ترکمن در حد مدیران میانی کشور می باشد که اولین ترکمن در سطح مدیر بلندپایه است و بایدنامش را در کتاب رکوردهای استان نوشت.

 سیدمحمد کریمی که پیش از این معاون برنامه ریزی استانداری گلستان و معاون حقوقی پارلمانی وزارت تعاون و از شهرستان علی آباد کتول (برخی می گویند شاهرودی )است به سمت استانداری مازندران و آقای نورمحمد قراوی که از ترکمنهای گنبد می باشد به عنوان استاندار ایلام منصوب شدند.

هرچند ممکن است همشهریان مازندرانی نسبت به انتصاب یک استاندار غیر بومی تحفظ داشته باشند و آن را به مصداق از چاله به چاه افتادن بنامند ولی نباید غافل شد  تجربه استاندار بومی در استان گلستان جواب نداد مضافا اینکه «هیچ نبی در شهر خود عزت نیافت»(miandareh)



    ©2013 APG.ir