تعداد بازدید: 2788

توصیه به دیگران 1

جمعه 14 تير 1387-0:0

نماينده نوشهر :براي استان شدن فقط چهار ماه وقت داريم

پنجمين نشست توسعه پايدار و استاني شدن غرب مازندران در نور برگزار شد.


 پنجمين نشست و هم انديشي شوراها، نمايندگان و استادان دانشگاه غرب مازندران در خصوص توسعه پايدار و استاني شدن غرب مازندران پنج شنبه شب در دانشگاه تربيت مدرس شهرستان نور برگزار شد. 
   
 
در اين همايش كه با حضور نمايندگان مجلس شهرستان‌هاي محمودآباد و نور و نوشهر و چالوس، روساي شوراهاي شهرستان‌هاي غرب مازندران، اعضاي شوراهاي شهر و جمعي از اساتيد دانشگاه برگزار شد، نماينده مردم نور و محمودآباد در مجلس گفت: انجام راهكارهاي تخصصي لزوم رسيدن به توسعه پايدار است.


احمد ناطق نوري اظهار داشت: نمايندگان مجلس و شوراهاي اسلامي وظيفه انعكاس درد دل‌هاي مردم و مشكلات آنها را به تصميم سازان نظام دارند و در اين راه نبايد از هيچ كوششي دريغ كنند.
وي اظهار داشت: انجام مطالعات و شناخت زيرساخت‌ها لازم و ضروري است، اما نبايد در اين فرصت محدود انجام امور اجرايي را فراموش كرد و با صرف وقت از اصل كار فاصله گرفت.


انوشيروان محسني-نماينده حوزه نوشهر و چالوس- نيز با اشاره به فرصت چهار ماهه تقسيمات كشوري گفت: اگر در اين فرصت كه تقسيمات كشوري در دستور كار دولت و مجلس قرار دارد، نتوانيم كاري از پيش ببريم با پايان اين فرصت ديگر به اهداف خويش نمي‌ر‌سيم.


وي اظهار داشت: به عنوان يك فرد دانشگاهي مطالعات آكادميك و زيرساختي را رد نمي‌كنم، اما لزوم و شرايط حال حاضر در غرب مازندران نبايد دستخوش تلف كردن وقت شود و فرصت‌هاي ناب براي شناسايي ظرفيت هاي استاني شدن از دست رود.


مدير گروه مديريت جهانگردي دانشگاه رويان و عضو هيئت علمي گروه جغرافياي دانشگاه آزاد واحد نور نيز در اين نشست استاني كردن غرب مازندران را از دريچه نگاه جغرافياي سياسي، تقسيمات كشور و برنامه‌ريزي منطقه‌اي مورد بررسي قرار داد.


جابر پارسايي گفت: در ماده 9 قانون‌هاي استاني شدن، محدوده مشخص از چند شهرستان همجوار كه از لحاظ موقعيت‌هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و طبيعي همگن باشند، ملاك عمل خواهد بود.
وي شاخصه‌هاي لازم براي استان شدن يك منطقه را به لحاظ قانوني جمعيت، راه فاصله‌اي (دسترسي)هماهنگي‌هاي طبيعي، اجتماعي و سياسي خواند و ادامه داد: شايد به لحاظ برخي پارامتر‌هاي لازم در اين قوانين اين قسمت از شاخصه‌ها برخوردار نباشد، اما مطالعات جزيي در سير استاني شدن استان هاي ديگر نشان دهنده اين است كه علاوه بر مبادي قانوني تبصره هاي نانوشته اي براي اين مهم وجود دارد كه مي‌توان با پرداختن به آنها به مقصود رسيد.


وي جمعيت هشت استان ايلام، خراسان جنوبي و شمالي، بوشهر، سمنان، كهگيلويه و بوير احمد، زنجان و يزد را از يك ميليون نفر قانوني كمتر عنوان كرد و گفت: جمعيت 790 هزار و 622 نفري شهرستان‌هاي تنكابن، رامسر، نوشهر، چالوس، نور، محمود‌آباد و پل رود اين توانايي را در اين بخش به اثبات مي‌رساند.
وي افزود: نفوذ سياسي و معادلات قدرت تاثير بسيار زيادي در به ثمر رسيدن اين اهداف دارد.(farsnews)


  • دوشنبه 5 ارديبهشت 1390-0:0

    باید غرب مازندران از شرق ان جداشود

    • ُسیامک .الفپاسخ به این دیدگاه 0 0
      چهارشنبه 19 تير 1387-0:0

      من به عنوان یک شهروند جوان چالوسی سالهای سال مشکلات اساسی را درشهرم دیده ام که شاید شهر های شرقی استان کمتر گرفتار آن باشند. از قدیم می شندیم که لوله ی قطور بودجه از شرق استان تا به شهر ما برسد چیزی جز قطر نی باقی نمی ماند پس چه بهتر که ضرب المثل آقای خودمان نوکر خودمان را با استان شدن غرب مازندارن هر چه زودتر عملی کنیم


      ©2013 APG.ir