تعداد بازدید: 2038

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 18 تير 1387-0:0

او به رويايش

سرنوشت تلخ كشاورزان نوشهري با ادعاي يك خان زاده


عده اي از كشاورزان روستاهاي «توسكاتك و علي آباد عسكرخان» شهرستان نوشهر با امضاي توماري اعلام كردند: در سال 59-1358 بخشي از اراضي باير منطقه ازطريق هيئت هفت نفره به كشاورزان واگذار شد و ما آن اراضي را تسطيح، ريشه كني و تبديل به زمين شاليزاري كرديم.

 براساس مصوبه مورخه 8/8/65 مجلس شوراي اسلامي مبني بر واگذاري اراضي يادشده به كشاورزان، اراضي مذكور از سوي دولت (هيئت هفت نفره) به كشاورزان فروخته و ثمن آن را به طور كامل دريافت كردند و متعاقباً سند رسمي نيز به نام كشاورزان صادر شد.

 اكنون محاكم قضايي استان مازندران براساس ادعاي مالكيت فرزند يكي از خوانين كه در زمان انقلاب به آمريكا رفته بود، حكم به رفع تصرف و استرداد اراضي كه ساليان سال در آن به كشاورزي مشغول بوده ايم داده اند.

 امضاكنندگان اين تومار اجراي اين حكم را خلاف قانون و موجب خدشه و تضعيف روحيه تمامي خانواده شهدا و بسيجيان منطقه و عموم اهالي دو روستا دانسته و خواستار توقف آن شدند.

 به گفته آنان تمام اراضي داراي سند رسمي به نام كشاورزان ذي نفع است. از آنجا كه كشاورزان در قبال دريافت اراضي طبق قرارداد منعقده با هيئت هفت نفره وجه آن را تمام و كمال پرداخت كرده اند و هم اكنون نيز به كشاورزي اشتغال دارند، استرداد آن امري غيرمنطقي و دولت درصورت احراز مالكيت اراضي مذكور به نفع مدعا خود پاسخگو است و حساب كشاورزان را بايد از اين امر جدا كنند.(kayhannews)



    ©2013 APG.ir