تعداد بازدید: 1860

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 18 تير 1387-0:0

جنگلي و اره اي

 انبوهي از درختان قطع شده در دو طرف جاده علمده منتهي به آبشار آبپري، كام بازديد‌كنندگان اين بخش از طبيعت زيباي مازندران را تلخ كرده است.


 يك شاهد عيني گفت: روز شنبه گذشته حين عبور از جاده علمده به سوي آبشار آبپري، پس از طي مسافتي حدود 5 كيلومتر با انبوه درختان قطع شده مواجه شدم كه در دو طرف جاده تلنبار شده بودند.

اسفبارتر آنكه گروهي درست در جلوي چشم رهگذران با اره برقي به جان درختان افتاده و بي‌رحمانه آنها را قطع مي‌كردند. وي افزود: وقتي از افرادي كه مشغول پاكتراشي جنگل بودند علت را جويا شدم به صراحت گفتند ما مجوز داريم.

 اما هنگامي كه از آنها پرسيدم كدام سازمان اجازه داده اين چنين درختان را قطع كنيد مرا تهديد به ضرب وشتم كردند.

به گفته اين شاهد عيني، تا روز شنبه گذشته حدود 2 هكتار از اراضي جنگلي مورد نظر در منطقه رويان در نزديكي پست برق پاكتراشي شده است.

در عين حال بهزاد انگورج، مديركل منابع طبيعي مازندران مركز نوشهر با رد اين ادعا تاكيد كرد: در غرب مازندران با كنترل شديدي كه اعمال مي‌شود قاچاق چوب و پاكتراشي جنگل در حد صفر است. بنابراين اخباري از اين دست كه اداره كل آن را وصول نكرده احتمالا غيرواقع است.

 البته محدوده مورد نظر تحت اجراي طرح جنگلداري است و ممكن است مسئله با اجراي اين طرح اشتباه شده باشد. وي با تاكيد بر پيگيري خبر، يادآور شد: منطقه مورد نظر بخشي از پارك جنگلي رويان است كه منطقه نمونه گردشگري محسوب مي‌شود بر اين اساس احتمال چنين واقعه‌اي بسيار ضعيف است.

 اما احتمال دارد قطع اين درختان براي رفع پيچ‌هاي خطرناك جاده صورت گرفته باشد. البته پيش از اين بررسي‌هاي لازم براي رفع اين معضل انجام شده و درختاني كه ناگزير به قطع بوده‌اند نشانه‌گذاري شده‌اند.(hamshahri)


  • چهارشنبه 19 تير 1387-0:0

    درست است که خیلی وقت ها همه جا ها درخت ها رو به بهانه های متفاوت قطع میکنند....

    اما در مورد قطع این درختان من دقیقا" مطلع هستم ، این درختان کاج هستند که برخی از آنها توسط برفی که زمستان گذشته بارید شکستندو برخی دیگر را نیز صنایع معادن از اداره منابع طبیعی خریداری کرده تا در تونل معدن ذغال سنگ گلندرود استفاده کنند، شایان ذکر است که از الوار کاج برای معار کردن و اسکلت سازی تونل معادن استفاده میکنند


    ©2013 APG.ir