تعداد بازدید: 3189

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 19 تير 1387-0:0

هنر تومار نويسي

با امضاي توماري، هنرمندان آملي نسبت به واگذاري خانه جوان اعتراض كردند.


جمع زيادي از هنرمندان رشته‌هاي مختلف هنري شهرستان آمل امروز با امضاي توماري از واگذاري احتمالي مجتمع فرهنگي و هنري خانه جوان اين شهرستان به دستگاهي غير از ارشاد اعتراض كردند. 
   
 
ساخت مجموعه خانه جوان شهرستان آمل با سفر تاريخي مقام معظم رهبري به مازندران تصويب شده بود و اين در حالي است كه پس از گذشت 12 سال، سال گذشته با حضور مسئولان مازندراني افتتاح شد و اكنون پس از گذشت بيش از چهار ماه، درب آن همچنان به روي علاقمندان فرهنگ و هنر بسته است.


هنرمندان آملي در اين طومار كه در سالن فرهنگي امام خميني ارشاد آمل وجود دارد، تاكيد كردند: حدود 13 سال انتظار كشيديم تا از يك فضاي مناسب هنري بهره مند شويم و هم اكنون كه اين مجموعه آماده بهره‌برداري شده تا صاحبان اصلي آن از اين مجتمع استفاده كنند، متاسفانه در اقدامي تعجب برانگيز قصد بر اين شده كه بهره‌برداري از اين مجموعه به دستگاهي غير از ارشاد آمل واگذار شود.


هنرمندان آملي با اشاره به اينكه حتي اگر اين قضيه در حد يك پيشنهاد و فرض هم باشد، براي اهالي محروم و فرهنگ و هنر شديداً نگران كننده و خسارت‌زاست از استاندار مازندران خواستند با جلوگيري از اين اقدام، دستور تسريع در رفع نواقص و انجام تعهدات باقيمانده از سوي پيمانكار را صادر كند.


مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران نيز در اين خصوص با اشاره به اينكه براي نخستين بار است كه خبر واگذاري مجموعه خانه جوان آمل به دستگاه ديگري غير از ارشاد را مي‌شنوم، گفت: چطور ممكن است پروژه‌اي كه متعلق به خود فرهنگ و ارشاد است، دستگاه ديگري متولي آن شود.


محمد اسماعيل امام‌زاده افزود: مجري ساخت اين پروژه اكنون اداره كل تجهيز، نوسازي و توسعه مدارس مازندران است.


وي با اشاره به اينكه در زمان بهره‌برداري با وجود آنكه اعلام هم كرده بوديم كه اين مجموعه در بخش ساخت و ساز با مشكل مواجه است و براي افتتاح آماده نيست، تصريح كرد: در هر صورت اين پروژه اسفند پارسال افتتاح شد.


مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران با اشاره به اينكه اين مجموعه در زمان بهره‌برداري فاقد برق بود و محوطه سازي آن هم انجام نشده و تاسيسات آن غيرفعال بوده افزود: با دستور استاندار وقت مازندران در زمان افتتاح مقرر شد كه همه اين نقايص تا پايان اردبيهشت ماه رفع شود كه اين مسئله تاكنون محقق نشده است.


وي تصريح كرد: در تلاش هستيم در هر صورت اين مجموعه را تا پايان تيرماه به طور كامل براي افتتاح آماده شود.


امامزاده با اشاره به اينكه پروژه‌اي كه از زمان آن مدت زيادي سپري شود، هزينه‌هاي ساخت و ساز آن نيز افزايش مي‌يابد، گفت: تكميل كار مجموعه فرهنگي خانه جوان آمل به حداقل 300 ميليون تومان اعتبار ديگر نياز دارد.(farsnews)



    ©2013 APG.ir