تعداد بازدید: 3122

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 20 تير 1387-0:0

سايه ابرهاي توسعه نيافتگي بر آسمان ساري

ساري -مركز استان مازندران- با تمام توانمندي ها و ظرفيت هايي كه دارد، به عنوان يكي از مراكز استاني عقب مانده در كشور مطرح است.

 


 اين شهر شمالي كشور در بسياري از زمينه ها از جمله مسايل شهري، اجتماعي، اقتصادي و صنعتي، شهري توسعه نيافته به شمار مي آيد.اين در حالي است كه اين شهر زيباي استان مازندران هر ساله ميزبان ميليون ها گردشگر و مسافر است و از جاذبه ها و ظرفيت هاي بسيار بالايي براي توسعه يافتن برخوردار است.

اگرچه مشكلات و عقب ماندگي ساري، همواره زير سايه زيبايي ها و طبيعت دل نواز اين منطقه پنهان مانده است، اما به هر حال ساكنان اين شهر و مسافراني كه به اين منطقه عزيمت مي كنند، در طول سال با مشكلات زيادي دست به گريبان هستند كه اين موضوع با شروع فصل تابستان و حضور بي شمار گردشگران و مسافران نمود چشمگيرتري دارد؛ با اين حال، مشكلات همچنان به قوت خود باقي است و گويي مردم بومي و مسافران چاره اي جز تحمل اين نابساماني ها ندارند!

يكي از شهروندان مي گويد: ساري به عنوان مركز استان مازندران با مشكلات عديده اي مواجه است؛ به طوري كه زندگي در اين شهر در حال حاضر براي ساكنان آن پرمشقت و طاقت فرسا شده است.

«عظيمي» مي افزايد: هيچ گونه پيشرفتي در طرح هاي اجرايي اين شهر به ويژه در راستاي حل مشكل ترافيك، زباله شهري و ساماندهي سواحل دريا مشاهده نمي شود.يكي ديگر از شهروندان نيز مي گويد: زباله، ترافيك، نبود مكان هاي تفريحي خاص براي خانواده ها از جمله پارك هاي مجهز شهري و شهربازي و معطل ماندن طرح ساماندهي سواحل دريا به عنوان مشكلات اساسي و كليدي اين شهر همچنان پابرجاست.

«رحماني» مي افزايد: البته اين مشكلات فقط مختص ساري نيست و مشكل اكثر شهرهاي مازندران به شمار مي آيد و با وجود وعده هاي فراوان مسئولان، هنوز به صورت اصولي حل نشده است. وي تصريح مي كند: براي مثال به منظور حل مشكل ترافيك در مركز استان مازندران از طريق مصوبه سفر هيئت دولت به مازندران، مبلغ ٣٠ ميليارد ريال اختصاص يافت كه تاكنون هيچ گونه پيشرفتي در اين زمينه تحقق نيافته است در حالي كه اكنون ساري با گره هاي كور ترافيكي مختلفي مواجه است و شهروندان و مسافران اين شهر را كلافه كرده است.

 «غفاري» يكي ديگر از شهروندان در اين زمينه مي گويد: ساري به عنوان مركز استان يك شهر بازي ندارد، از تالار فرهنگي مجهز بي بهره است، سواحل آن غيربهداشتي است و مشكلات ترافيك و زباله آن هنوز به صورت اصولي برطرف نشده است؛ در چنين شرايطي چگونه مي توان انتظار داشت كه مسافر با خاطره اي خوش اين شهر را ترك كند؟

يكي از نمايندگان مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي در اين زمينه مي گويد: استان مازندران با توجه به وجود جنگل و دريا و ظرفيت بسيار بالايي كه دارد به عنوان استاني عقب مانده و عقب نگه داشته شده معرفي شده است و دليل اين عقب ماندگي هم شهر ساري است كه به آن حد مورد انتظار نرسيده است.

«سيدرمضان شجاعي» خاطرنشان مي كند: فرودگاه ساري به صورت نيمه فعال باقي مانده است و خطوط ريلي استان مازندران هم بسيار ضعيف عمل مي كند. وي با اشاره به اين كه شهر ساري به عنوان مركز مازندران عقب ماندگي قابل تاملي دارد، اضافه مي كند: اين شهر فاقد مراكز تفريحي و گردشگري مناسب است و فضاي سبز آن كافي نيست و در اين زمينه بايد تلاش هاي جدي و فراواني از سوي مسئولان امر صورت گيرد.

يكي ديگر از نمايندگان ساري در مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به مشكلات رايج در شهرستان ساري مي گويد: اگر هم دلي، هماهنگي و همكاري در بين دستگاه هاي اجرايي وجود داشته باشد شاهد بهبود وضعيت موجود خواهيم بود.

 «علي اصغر يوسف نژاد» مي افزايد: در اين راستا طرح ها و برنامه هايي براي توسعه شهري در دست اقدام است كه بايد با جديت و سرعت بيشتري دنبال شود تا مردم از ثمرات اين طرح ها بهره مند شوند.رئيس شوراي اسلامي شهر ساري هم در اين زمينه مي گويد: براي حل مشكلات ساري، طرح هاي كليدي مختلفي در حال اجراست كه از آن جمله مي توان به ايجاد طرح كمربندي جنوبي، مديريت هوشمند ترافيك، توسعه فضاي سبز شهري، توسعه ناوگان حمل ونقل شهري و تجهيز پارك هاي موجود و ايجاد پارك هاي جديد اشاره كرد.

«نادعلي رمضان پور» افزود: يكي از مهم ترين گره هاي ترافيكي اين شهر با اجراي عمليات كمربندي غربي ساري از بزرگراه قائم شهر به ساري برطرف خواهد شد كه اين پروژه در حال حاضر در دست اجراست. وي مي گويد: با اجراي اين طرح، يكي از مهم ترين معضلات شهر ساري در زمينه ترافيك و حمل ونقل شهري حل خواهد شد.

سيدعلي حجازي - شهردار ساري -نيز مي گويد: با توجه به مركزيت شهر ساري در استان مازندران، مشكلات اين شهر از ديگر شهرهاي مازندران بيشتر است و با توجه به اهميت اين موضوع و با همكاري استانداري مازندران و فرمانداري شهرستان ساري تمامي سعي و تلاش كاركنان شهرداري آن است تا پروژه و طرح هاي مصوب شوراي اسلامي اين شهر تمام و كمال به اجرا درآيد.(khorasannews)



    ©2013 APG.ir