تعداد بازدید: 4916

توصیه به دیگران 2

شنبه 22 تير 1387-0:0

قاتل سريالي زنان از شمال آمده بود

قاتل زنان كرجي تا كنون 9 زن را با روسري خفه كرده است.وقتي "اميد" به همراه همسرش به رامسر رفت قتل‌ها نيز متوقف شد.


اميد متهم پرونده درباره انگيزه خود از وقوع قتل‌ها گفت: يك سال پيش يك مسافر زن را سوار خودروام كردم. در آن زمان منطقه كرج را خوب نمي‌شناختم، چون تازه از شمال آمده بودم، به همين دليل دور شهر گشتم و اين مسافر را در جاي اول پياده كردم.

 وي از من شاكي شد و اقدام به شكايت از من به اتهام آدم‌ربايي كرد. بعد از شكايت، از من 150 هزار تومان پول گرفت تا شكايتش را پس بگيرد و من 200 هزار تومان ديگر هم براي گرفتن وكيل خرج كردم؛ در حالي كه هيچ گناهي نداشتم. بعد از اين ماجرا نسبت به بعضي از زن‌ها نگاهم بد شد و بدين ترتيب با انتخاب سوژه‌هايي كه به شكل گذري انتخاب مي‌كردم، آنها را به قتل مي‌رساندم.


وي درباره واكنش همسرش بعد از دستگيري خود گفت: وي بر اين تصور است كه مرا به خاطر مشكل گذشته‌ام، دستگير كرده‌اند و اطلاعي از شش سابقه كيفري‌ام ندارد.


متهم به قتل كه داراي تحصيلات ابتدايي است، در عين حال مدعي شد كه به خاطر مشكل « نداري و بي‌پولي » دست به ارتكاب قتل‌ها زده و زمان انجام قتل‌ها، كنترل خود را از دست داده است.


قاتل زنان كرج تا كنون 9 زن را با روسري خفه كرده و در مناطق خلوت شهر كرج و ساوجبلاغ با انگيزه انتقام از يك زن رها كرده بود


به گفته فرماندهي انتظامي استان تهران، پليس مي‌دانست كه قاتل، يك مسافركش است و بر همين اساس، با تحت نظر گرفتن مظنونان، روند تحقيقاتي پرونده ادامه پيدا كرد تا اين كه جسد هشتمين زن مقتول نيز در خيابان منبع آب مهرشهر كشف شد.


سردار اكبرشاهي در اين باره گفت: با وقوع اين قتل، ماموران پليس با تهيه يك نقشه از وضعيت محل رهايي اجساد، و مشخص كردن مناطق، متوجه شدند كه قاتل در نزديكي محل شناسايي شده است.


وي افزود: قاتل، جسد همه مقتولان را در محل‌هاي شلوغ و پر تردد رها مي‌كرد و تنها رهايي جسد دوم، اين ويژگي را نداشت. فرمانده انتظامي استان تهران اظهار كرد: بعضي از قربانيان اين پرونده، داراي ناهنجاري‌هاي اجتماعي بودند و قاتل تعدادي از مقتولانش را از ميان اين افراد انتخاب مي‌كرد.


در نتيجه پليس با كمك سرنخ‌هاي بدست آمده و بررسي بانك اطلاعاتي دوباره تلاش كرد به مظنون نزديك شود و طبق اطلاعاتي كه به دست آورد پي برد كه وي فردي به نام اميد، 23 ساله، داراي 4 مورد سابقه سرقت، يك فقره كيف‌قاپي در استاني به غير از تهران و اتهام آدم‌ربايي در استان تهران در سال 86 بود.


سردار اكبرشاهي درباره اتهام آدم‌ربايي متهم توضيح داد: اميد، شهريور ماه سال گذشته، با شكايت زني مبني بر اين كه فردي با ربودن وي، قصد آزار و اذيتش را داشته، به جرم آدم‌ربايي دستگير، اما پس از كافي نبودن ادله، پس از مدتي آزاد شد.
وي، سابقه‌دار و مسافركش بودن مظنون، داشتن خودرو پيكان يا پرايد را از جمله نشانه‌هاي احتمالي به دست آمده توسط پليس در راستاي شناسايي قاتل اصلي عنوان كرد و گفت: همين نشانه‌ها سبب شد پليس «اميد» را به خاطر داشتن اين نشانه‌ها، به عنوان اولين مظنون پرونده قرار دهد.


سردار اكبرشاهي گفت: در ادامه تحقيقات، ماموران پليس اطلاع پيدا كردند كه متهم براي اشتغال به همراه همسر جوانش به شهر رامسر رفته و با سفر فرد مظنون اصلي به خارج از استان تهران، قتل‌ها نيز متوقف شده و در نتيجه پليس نسبت به اين موضوع كه متهم اصلي، همان مظنون شناسايي شده در تحقيقات است، مطمئن‌تر شد و پس از شناسايي محلي كه وي براي اقامت و سرايداري به آن جا رفته بود،‌ نخستين ساعات 19 تير "اميد" را به همراه همسرش، با هماهنگي‌هاي قضايي دستگير و به تهران منتقل كردند.


فرمانده انتظامي استان تهران با بيان اين كه متهم در زمان دستگيري، در كمال خونسردي، هيچ كدام از اتهامات را نمي‌پذيرفت، گفت: "اميد" زماني كه متوجه شد دست پليس خالي از اطلاعات نيست، در بازجويي‌هاي اوليه، لب به اعتراف گشود و گفت «من با ششمين مقتول ارتباط داشتم و مي‌خواستم قرباني را به فرد ثالثي تحويل دهم.» اين در حالي بود كه طبق بررسي‌هاي پليس فرد ثالثي وجود نداشت و متهم قتل ششم را نيز برگردن گرفت.


سردار اكبر شاهي اظهار كرد: در اولين بازجويي‌هاي پليس و ادامه رسيدگي به اين پرونده، در نهايت متهم به شش مورد قتل اعتراف كرد و محل رها كردن اجساد، حتي محل خريد ملحفه‌هاي گلداري كه جسدها را در آن‌ها مي‌گذاشت را نيز به پليس نشان داد.


فرمانده انتظامي استان تهران افزود: "اميد" در بازجويي‌هاي بعدي پليس نيز به دو قتل ديگر اعتراف كرد و بدين ترتيب وي ارتكاب تمام هشت قتل را پذيرفت.


وي در ادامه با بيان اين كه در حال حاضر مشخص نيست كه آيا قاتل داراي مشكلات روحي و رواني است يا نه گفت: در بررسي هاي بعدي مشخص مي‌شود كه متهم از چه وضعيت روحي برخوردار است.


رييس پليس استان تهران گفت: قاتل، اغلب قربانيان خود را پس از سوار كردن به پيكان قهوه‌اي رنگش، با روسري خفه مي‌كرد و تنها چند مورد را در زمان سفر همسرش يا خروج وي از خانه، به منزل برده و آن‌ها را به قتل رسانده است اما در تمام اين قتل‌ها هيچ اثري از خود در محل كشف و يا اجساد بر جاي نگذاشته بود.
وي به سرقت طلا و جواهرات قربانيان توسط قاتل نيز اشاره كرد و گفت: برخي از قربانيان، هنگام كشف جسد، كفش هم به پا نداشتند.


به گفته سردار اكبر شاهي، بر اساس اعترافات «اميد»، متهم به قتل، انگيزه اصلي وي از كشتن 8 زن، نفرت داشتن از زن‌هايي بوده كه قبلا از آن‌ها آسيب‌ ديده و بدين ترتيب، قصد انتقام‌گيري داشته است.(alborznews)



    ©2013 APG.ir