تعداد بازدید: 4403

توصیه به دیگران 1

جمعه 28 تير 1387-0:0

پهلوانان مي ميرند!

مسابقه کشتي پهلواني(!) لوچو در منطقه امام زاده حسن سوادکوه در حضور يکي از نمايندگان شهرستان قائم شهر، ناتمام رها شد!


برگزاري مسابقه هاي لوچو در روز بيست وشش نورزما در روستاي امام زاده حسن سوادکوه سابقه تاريخي دارد.

اين مسابقه هر سال در روز 28 تيرماه(26 نورزماه تبري) بين کشتي گيران سوادکوه و بندپي شرقي برگزار مي شود.

امسال نيز اين مسابقه با حضور هزاران علاقه مند و گردشگر صبح روز جمعه در زمين فوتبال روستاي امام زاده حسن برگزار اما با بروز دعوا بر سر يکي از کشتي ها، ناتمام رها شد.

تيم بند پي شرقي که به نتيجه يکي از کشتي ها اعتراض داشت به دور از روش و منش پهلواني زمين را ترک کرد.


ادياني –يکي از نمايندگان مردم قائم شهر و سوادکوه در مجلس هشتم- و تعدادي از مسئولان ورزش استان از نزديک شاهد اين مسابقه جنجالي بودند.


بي نظمي تماشاگران و ناتواني پليس در پراکنده کردن آن ها از ديگر خصوصيات اين مسابقه بود.گفتني است مسابقه سال گذشته اين دو تيم نيز ناتمام رها شده بود!

به نظر مي رسد در سال هاي اخير با ورود برخي چهره هاي غيرورزشي و منفعت طلب، نگاه رسمي و از بالا به پايين به اين ورزش سنتي و قديمي و اهداي جوايزي مثل سکه به برگزيدگان،از ارج و اعتبار کشتي لوچو کاسته شده است؛به طوري که از اين پس به جاي منش پهلواني و اخلاق ورزشي بايد شاهد خشونت و اختلاف و قهر و دعوا در مسابقه هاي کشتي لوچو بود. 


توضيح اين که عکس خبرحاضر، از مراسم روز جمعه شکار شده است.

از سوي ديگر شنيديم علي اکبر ناطق نوري-مشاور عالي مقام معظم رهبري- ديشب را در منطقه خوش آب  وهواي امامزاده حسن و آلاشت سوادکوه گذراند.تعدادي از مسئولان استاني نيز ناطق را در اين سفر تفريحي همراهي مي کردند.


  • محمد قاسم نژاد - رئيس كميته لوچو سوپاسخ به این دیدگاه 1 0
    دوشنبه 29 شهريور 1389-0:0

    انشا ال... از سال اينده بنا بر گفته مدير كل تربيت بدني مازندران، كشتي لوچو در امامزاده حسن به رسميت شناخته نخواهد شد و كميته لوچو شهرستان سوادكوه اين مسابقات را در شهر الاشت بدون حضور بند پي بابل برگزار خواهد كرد

    • يکشنبه 30 تير 1387-0:0

      در جواب علي آقا بگويم که تعصب کور خوب نيست.همه ديدند که کشتي گير بابلي از ادامه بازي منصرف شد.البته قهر کار خوبي نيست از هر که باشد.مازندنومه هم درست نوشته که بوي پول به مشام بعضي ها رسيده که لوچو اين جوري شده،اينو بچسب!درسته؟

      • شنبه 29 تير 1387-0:0

        با سلام اینجانب دیروز 26عیدماه در محل کشتی بودم رسالت اخلاقی رسانه ها این است که دروغ به خورد مخاطبان ندهند کشتی گیر بندپی ایی زمین کشتی را ترک کرد یا آلاشتی؟ که شما عکس مطلب را ادا کردید .وای بر من که مطالب شما را تا حالا مستند حرفهایم قرار میدادم . راستی مازند نومه نگفته در این نیم قرن از برگزاری چنین کشتیهایی پیروز همیشگی میدان کی بود احساسی و دروغین با قضایا بر خورد نکنید

        • چهارشنبه 29 مرداد 1393-13:32

          اينها همه پهلوان نما هستن .پهلوان اون كسيكه تواين موقعيت نزاره ابروي منطقه .شهرستانش بره.بازخوبه فيلم داشاكل بهروز وثوق همه ديدن.واقعا بايد حرف .كار .صحبت قديميا رو با طلا نوشت.داداش من تو بعضي ازمواقع خودتتو. تو كشتي زمين خورده نشون بدي .پيش اونهايي كه پهلوون منش وبزرگ هستن توپهلوون او زمين هستي.ياعلي


        ©2013 APG.ir