تعداد بازدید: 2019

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 11 شهريور 1387-0:0

مجلس عليه مشایی

 بی توجهی مسئولان به برکناری رحیم مشایی،برخی ناطقان مجلس رابه واکنش وادار کرد.


 در جلسه روز يک شنبه همانطور که انتظار می رفت بی توجهی مسئولان به برکناری رحیم مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به علت اظهارات خود درباره مردم اسرائیل {!} برخی ناطقان امروز مجلس واکنش خوبی به این مسئله داشتند.

در این خصوص محمد کرمی راد نماینده مردم کرمانشاه اولین نماینده ای بود که به این موضوع واکنش نشان داد.
 
وی با اشاره به سخنان رئيس سازمان ميراث فرهنگي در خصوص مردم اسرائيل، گفت: از اظهارات ناشايست مشایی نسبت به ملتی كه هيچ هويتی ندارد و سرزمين فلسطين را غاصبانه تصرف كرده متاسفيم.
 
کرمی راد با اشاره به استقبال شيمون پرز - از مسئولین رژِم صهیونیستی - از اظهارات مشایی گفت:  امروز اين سخنان به جنجال تبديل شده، اما متاسفانه ايشان به جاي يك عبارت كوتاه در قالب عذرخواهي بيش از 5 صفحه صغري و كبري را در جواب نمايندگان ارسال كرده‌اند.

اين نماينده مجلس با اشاره حضور مشايي در سفرهاي تركيه،‌ تاجيكستان با احمدی نژاد و حضور در كنار پرتاب موشك ماهواره‌بر را تاسف برانگیز دانست.

وی با اشاره به عدم معذرت خواهی مشایی خطاب به وی تاكيد كرد: اگر شهامت داريد با يك جمله عذرخوایی خود را از ملت ايران و فلسطين اعلام كنيد.
 
تذکر شدیداللحن نماینده ارومیه و اعلام ناوارد بودن آن از سوی لاریجانی!
 
در ادامه جلسه علنی مجلس نادر قاضی پور نماينده مردم اروميه درباره نظرات مشائي تذكر داد.
 
وی به استناد ماده 75 آئين نامه داخلي مجلس اظهار داشت: ظاهرا آقاي مشايي متخصص مردم شناسي شده و خود را تئوريسين دولت نهم مي داند و علاوه بر اظهارات نسجيده اخير درباره دوستي با مردم اسرائيل، علاقه‌مند است امنيت ملي، يكپارچگي و وحدت اقوام را تحت ذهنيات خود قرار دهد.

قاضي پور افزود: نامبرده با دخالت در قوميت‌ها با تفكر انتقادي و اظهار نظر غيرعلمي و غيركارشناسي قصد سوء استفاده از اقوام ايراني را دارد.

نماينده مردم اروميه در ادامه اشتباهات فاحش دیگر مشایی را گوشزد کرد و افزود: مشايي در كلام خود در جمع سفراي خارجي در سنندج، سرزمين آذربايجان غربي را سرزمين كردها ناميده است.

قاضي‌پور با بيان اينكه كه كدام آدم كم سوادي است كه نداند آذربايجان متعلق به همه ايرانيان است، گفت: آذربايجان غربي مهد شيران و دلير مردان آذري زبان است.

وي با اشاره به نامه مشترك خود به همراه ذاكر و جهانگيزاده ديگر نمايندگان اروميه به رئيس مجلس اشاره كرد و گفت: انتظار مي‌رود كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با فراخواني مشايي به مجلس نتيجه بررسي خود را به استحضار نمايندگان برسانند.

قاضي پور از لاريجاني خواست تا اين موضوع را به رئيس جمهور به عنوان رئيس شوراي عالي امنيت ملي كشور متذكر شود.

نماينده مردم اروميه تاكيد كرد: كساني كه بايد تقويت كننده امنيت باشند، نبايد تضعيف كننده امنيت ملي شوند.

علي لاريجاني اما در پاسخ به اين تذكر گفت: از نصايح شما استفاده كرديم اما تذكر شما وارد نبود.

 نوار را گوش دهيد

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: اگر كسي مي‌خواهد با من مناظره كند؛ ابتدا اظهاراتم را بخواند، نوار آن را گوش دهد و بگويد درباره‌ چه چيزي بحث دارد و مي‌خواهد مناظره كند.

 اسفنديار رحيم مشايي در پاسخ به خبرنگاري كه درباره‌ اعلام آمادگي سليمي‌نمين جهت مناظره با وي سوال كرد، گفت: هنوز چنين درخواستي به دست من نرسيده است.

وي در پاسخ به اصرار خبرنگاران با بيان اين‌كه "بحث من سياسي نيست" تاكيد كرد: اگر كسي مي‌خواهد مناظره كند، اظهارات من را در ابتدا بخواند، نوار آن را گوش دهد و بگويد درباره‌ چه چيزي بحث دارد و مي‌خواهد مناظره كند.(fardanews+isna)


  • دوشنبه 11 شهريور 1387-0:0

    وقتی اقتدار مجلس ششم توسط آقایان لگدمال شد دیگر انتظار نداشته باشید دولت به مجلس اهمیت بدهد . مگر دولت قانون خدمات دولتی مصوب مجلس را اجرا کرد ؟؟؟!!!


    ©2013 APG.ir