تعداد بازدید: 3439

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 13 شهريور 1387-0:0

مرحبا یا شهر رمضان

يادداشتي به بهانه آغاز ماه رمضان- از:محمد تیموري


مازندنومه: ياداشت زير سرمقاله هفته نامه کایر است که نويسنده  براي ما ارسال کرده است. 

رمضان ماه ضیافت الله و میهمانی خداست. رمضان ماه نزول قرآن است و قرائت قرآن و ختم کردن آن در این ماه نسبت به ماههای دیگر از ثواب بسیار بالایی برخوردار است.

پس ای گروه مومنان فاقرئو ما تیسر من القران زیرا قرآن مایه شفا و هدایت و رحمت برای مومنین است.قرآن شفای آنجه در سینه هاست می باشد. شفا لما فی الصدور است.دردهایی که در سینه و دل انسان است همان آلودگیهای روحی و معنوی است که باعث بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی و اخلاقی می شود.

بیشتر افراد ناهنجار با قرآن بیگانه اند. مولا علی (ع) در خطبه 176 نهج البلاغه می فرمایند : از قرآن برای بیماریهای خود شفا بطلبید و آنرا برای حل مشکلاتتان استعانت بجوئید زیرا قرآن شفای بزرگترین دردهاست که آن درد کفر و نفاق و گمراهی است. رمضان ماه قرآن الفجر است و قرائت قرآن در هنگام سحر و فجر به عنوان یک شاهد در روز قیامت حاضر می شود و شفاعت می طلبد .ان قرآن الفجر کان مشهودا. رمضان ماه ذکر و تسبیح خداست.

رمضان ماهی است که سحر آن با تسبیح و شامگاه آن و شبهای آن با تسبیح خداوند همراه است. پس ای گروه مومنان تسبحوه بکره و اصیلا . رمضان ماهی است که شب پربرکت قدر در آن واقع شده است . رمضان ماه شب زنده داریهای عاشقان الله است.

رمضان ماه نمازهای تهجد و نوافل است. پس ای گروه مومنان بشتابید به سوی نمازهای تهجد که اوج عشق عارفان است و عمل کنیم به آیه : ومن الیل فتهجد به نافله لک. رمضان تنها ماهی است که شیطان در آن در غل و زنجیر است رمضان ماه توبه و انابت از گناهان است. رمضان ماه غفران الهی و آمرزش و رحمت است .پس ای گروه مومنان استغفروالله ان الله غفور رحیم. رمضان ماه مهربانی و مهر ورزی و ماه دستگیری و کمک به مستمندان و نیازمندان است.

پس بیائیم در این ماه به کمک هموطنان محروم خود بشتابیم و حد اقل کمکهایی را برای همسایگان مستضعف خود در نظر بگیریم. رمضان ماه راز و نیازهای عاشقانه و مناجات با خداست. لذا تک تک ما از خدا بخواهیم : و قل رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق و اجعل لی من لدنک سلطنا نصیرا باشد که ان شاالله در پرتو الطاف حق و انجام عمل صالح مقامی پسندیده نزد خدا بدست آوریم و مصداق عسی ان یبعثک ربک مقاما محمودا باشیم و به رضوان الهی برسیم که آن خود فیضی بزرگ است. 
 (journalist_taimory@yahoo.com)



    ©2013 APG.ir