تعداد بازدید: 1912

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 17 شهريور 1387-0:0

ناطق نوري:من كف بازار بزرگ شده ام

علي اکبر ناطق نوري ضمن انتقاد از طرح بنگاه‌‏هاي زودبازده گفت:اشتغال با پول دادن به مردم ايجاد نمي‌‏شود.


حجت الاسلام والمسلمين علي اکبر ناطق نوري با اشاره به اينکه اشتغال با پول دادن به مردم ايجاد نمي‌‏شود، گفت:کارآمدترين بنگاه‌‏ها لزوماً زودبازده‌‏ترين و کوچکترين آنها نيست.


رييس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري در پاسخ به اين سؤال که اخيراً گزارش شده است بنگاه‌‏هاي زودبازده انحراف بسيار زيادي در زمينه تسهيلات داشته‌‏اند، آيا در اين خصوص گزارشي به دفتر بازرسي مقام معظم رهبري ارائه شده است يا خير؟ گفت: اصل قصه اين است که اين طرح خيلي جواب نمي‌‏دهد. اساسا حتي اگر انحراف هم نداشته باشد، اين نوع تسهيلات پاسخ نمي‌‏دهد و ايجاد اشتغال نمي‌‏کند.


وي با تاکيد بر اينکه بايد در توليد سرمايه‌‏گذاري شود، به تجربه خود در زمان رياست بر مجلس شوراي اسلامي اشاره کرد و گفت: زماني كه در دوره رياست‌ جمهوري آقاي خاتمي از اعطاي تسهيلات 3 ميليون توماني به ارزش 900 ميليارد تومان به منظور اشتغال‌زايي صحبت به ميان آمد، به بزرگي گفتم: «اين مبلغ با اين روش موجب اشتغال‌زايي نمي‌شود و هدر مي‌رود و تاكيد كردم دادن پول دست مردم اشتغال ‌ايجاد نمي‌كند.»


رييس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري ابراز داشت: آن بزرگوار نيز در پاسخ به من گفت: «آقاي ناطق نوري، اين افراد كارشناس هستند و مسائل اقتصادي را درك كرده ‌و پس از كار كارشناسي اقدام به اعطاي اين تسهيلات كرده‌اند.»


ناطق نوري تصريح کرد: اما در پاسخ به ايشان يادآور شدم اگر اين آقايان كارشناس اقتصادي هستند، من كف بازار بزرگ شدم و يقين دارم اين پول ايجاد اشتغال نمي‌كند. 900 ميليارد تومان را اگر در احداث سد هزينه كنيد، ببينيد چند سد مي‌توانيد بسازيد و چه قدر نيروي كار جذب كرده‌ايد، ضمن آن كه زمان بهره‌برداري پروژه، آغاز اشتغال‌زايي پايدار است.


ناطق نوري خاطر نشان کرد: بازرسي مقام معظم رهبري همان طور که از اسمش بر مي‌‏آيد بازرس مقام معظم رهبري است، لذا اگر ايشان به ما دستور بدهند ما به جايي مي‌‏رويم و بازرسي را شروع مي‌‏کنيم.
وي در پاسخ به اين سؤال که آيا تاکنون در خصوص بنگاه‌‏هاي زودبازده تحقيق و تفحصي از سوي نهاد بازرسي مقام معظم رهبري صورت گرفته است يا خير؟ گفت: ايشان به ما دستوري نداده‌‏اند، اما در هر حال ما بازرسي کل کشور نيستيم. ايشان بايد به ما دستور بدهند که البته اين موضوع نيز قانون خودش را دارد.(ilna)



    ©2013 APG.ir