تعداد بازدید: 2040

توصیه به دیگران 1

جمعه 5 مهر 1387-0:0

وزير کشور:مازندران خانه من است

گزارش نخستين سفر کردان به مازندران،بعد از رسيدن به وزارت


مازندنومه:علي کردان پس از سفرهاي کاري به استان هاي آذربايجان شرقي و قزوين،اين بار در يک سفر نه چندان کاري، به مسقط الراس خود سفر کرد.اولويت اول کردان در اين سفر سخنراني در مراسم روز قدس ساري است؛اما وزير کشور به آمل و بابل و قائم شهر نيز رفت و از نزديک با مسئولان اين شهرها سخن گفت.

وي قول هايي هم به هم استاني هايش داد و گفت:براي رفع محدوديت ها وموانع تلاش مي کند.

حضور کردان در مازندران با استقبال همولايتي هايش روبه رو شد؛شوراي شهر ساري پارچه نوشته اي بزرگ را در ورودي شهر نصب کرد و مقدم وزير کشور را با لفظ "دکتر کردان"گرامي داشت.رسانه هاي محلي نيز گزارش سفر وزير کشور را -مشتاقانه-پوشش دادند.

کردان که پس از چند هفته جنجال رسانه اي اصولگرايان تحول خواه عليه مدرک تحصيليش،عزمش را بر اي ايجاد تغييرات مدنظر جزم کرده،روز پنج شنبه به چند شهر مازندران سفر کرد.گزارش کامل ديدارهاي وزير کشور را به نقل از isna و farsnews و shabestan بخوانيد.

----------------------

*وزارت كشور براي رفع مشكل ترافيكي قائمشهر همكاري مي‌كند

 وزير كشور گفت: وزارت كشور براي رفع مشكلات ترافيكي شهرستان قائمشهر همكاري مي‌كند. 
   
 
علي كردان عصر روز پنج شنبه در حضور امام جمعه قائمشهر و ديگر مسئولان استاني و شهرستاني اظهار داشت: مازندران كلا‌نشهري است كه خدمات عمراني و شهري اين استان بايد با همين نگاه ارائه شود.

وي ترافيك شهري را يكي از مشكلات قائمشهر ذكر كرد و افزود: وزارت كشور براي رفع مشكلات ترافيكي شهرستان همكاري مي‌كند.


وزير كشور ادامه داد: مسئولان مسير اداري مربوط به حل ترافيك شهري را طي كنند، بنده نيز براي آرامش خاطر مردم و حل مشكل ترافيك كمك مي‌كنم.


كردان همچنين از ارائه منابع تسهيلاتي ارزان قيمت براي تسريع در پروژه پل تقاطع همسطح قائمشهر خبر داد و گفت: بودجه شهرداري قائمشهر براي انجام كارهاي عملياتي محدود است.


وي با تاكيد بر پيگيري مشكلات شهرستان در هيئت دولت يادآور شد: مشكلات شهرستان در حوزه وزارت كشور نيز بررسي و پيگيري مي‌شود.


وزير كشور گفت: اين استان را خانه خود تلقي مي‌كنم و به دليل شناخت بيشتر از اين استان بهتر مي‌توانيم مشكلات مردم را منعكس و برطرف كنيم.


وي خاطرنشان كرد: مشكلات شهرستان براساس اولويت در دستور كار قرار گيرد.

 نماينده مردم قائمشهر، سوادكوه و جويبار در مجلس هم گفت: مصوبه احياي نساجي پس از 22 ماه همچنان زمين‌گير است. 
   
 
علي ادياني عصر در حضور وزير كشور اظهار داشت: هم‌اكنون صنعت نساجي در وضعيتي بحراني است.
وي افزود: با توجه به تلاش‌هاي مسئولان متاسفانه پس از گذشت 22 ماه از مصوبه هيئت دولت اتفاق عملي براي احياي اين صنعت روي نداده است.


ادياني از وزير كشور خواست تا اين مشكل در هيئت دولت مطرح شود.

 
وي با بيان مشكل قطعي گاز مازندران در سال گذشته تاكيد كرد: اميدواريم مردم مازندران در سال جاري با مشكل قطعي گاز مواجه نشوند.


نماينده قائمشهر، جويبار و سوادكوه در ادامه با اشاره به احداث دهكده المپيك در شهرستان جويبار اظهار داشت: جويبار مركز مواصلاتي بين چند شهر در استان است كه از نظر مكاني به فرودگاه نيز نزديك است.


وي از احداث اين مركز در جويبار خبر داد و افزود: براساس مكاتبات انجام شده با رئيس سازمان تربيت بدني مقرر شد دهكده المپيك مازندران با اعتبار اوليه 5 هزار ميليارد ريال در جويبار احداث شود
 

*کردان:دعا کنید خدا خلوص نیت به ما عطا بفرماید


وزیر کشور گفت:ما متأسفیم که مازندران از وجود عملی پشتوانه فضل، سیاست، اخلاق و توسعه بی بهره است.


 علی کردان ظهر روز پنج شنبه با حضور در حوزه علمیه خاتم الانبیاء شهرستان بابل ضمن احترام به مقام شامخ نماینده فقید ولی فقیه در استان مازندران، آیت الله روحانی و با اشاره به خدمات بسیار ایشان گفت: آیت الله روحانی از جمله کسانی بودند که همه وجودشان برای خدا می درخشید و هر وقت در کشاکش انقلاب سختی ها را احساس می کردیم و نیازمند تزریق انرژی بودیم به محضر ایشان می رسیدیم.

کردان با بیان اینکه اولین ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ در استان مازندران توسط این روحانی بزرگوار تشکیل شد گفت: در سالروز تشیع جنازه ایشان فهمیدیم که حتی منزل مسکونی خود را جهت کمک به رزمندگان فروخته اند.

وی ادامه داد: آیت الله روحانی کمک به نظام اسلامی و دولت را سرلوحه کار خود قرار می دادند و ما متأسفیم که مازندران اکنون از وجود عملی پشتوانه فضل، سیاست، اخلاق و توسعه بی بهره است.

کردان با اشاره به وظیفه خدمت رسانی مسئولین گفت: وظیفه ما خدمتگزاری به ملت ایران است، و طبیعی است که در این استان هم ما وظیفه خدمتگزاری داریم.

وزیر کشور گفت: دعا کنید خدا خلوص نیت به ما عطا بفرماید و بعد مسیر خدمت را برای ما باز کند تا بدین وسیله خدمتگزاری توشه ای برای قیامت ما باشد و از این رهگذر با تمام توان برای مردم و همچنین شهرستان بابل که نقش پیش قراولی را در انقلاب هم داشته است کار کنیم.

حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل نیز طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور وزیر کشور به عنوان یک مازندرانی در دولت خدمتگزار گفت: مردم از حضور مسئولین و پیگیری های آنها خرسند می شوند و خوشبختانه ما این مهم را در دولت فعلی بسیار مشاهده می کنیم.

وی گفت: شهرستان بابل در 8 سال دفاع مقدس یکهزار و 700 شهید به انقلاب اسلامی هدیه کرد که در سطح استان این شهرستان بیشترین شهید را به خود اختصاص داده است.

*انتخابات رایانه ای؟

وزير كشور گفت: وزارت کشور نظرش این است که انتخابات رایانه ای برگزار شود ولی طبق قانون باید نظر شورای نگهبان هم لحاظ شود .


 علي كردان در حاشيه افتتاح پروژه هاي عمراني در آمل در جمع خبرنگاران گفت: قطعاً انتخابات رياست جمهوري در چارچوب همین قانون موجود برگزار می شود مگر اینکه طرح یک فوریتی اصلاح قانون انتخابات که مجلس ارائه کرده به تصویب برسد.

وي با بيان اينكه کمیته مشترکی با شورای نگهبان ایجاد شده و در حال بررسی این مسئله هستند افزود: وزارت کشور نظرش این است که  انتخابات رایانه ای برگزار شود ولی طبق قانون باید نظر شورای نگهبان هم لحاظ شود .

كردان با اشاره به اينكه در تلاشیم تا به اين نتیجه برسیم افزود: سن رأی دهندگان فعلاً همان 18 سال تعیین شده است .

وزير كشور گفت: مسئله دو منطقه اي شدن شهر آمل برای کارشناسی بیشتر توسط استانداری و معاونت عمرانی وزارت کشور باید بررسی شود تا به حیطه تحقق نزدیک شود .

 علي كردان پنج شنبه با حضور در مراسم افتتاحيه مركز علمي وكاربردي سازمان آتش نشاني در آمل گفت: از آمل چیزی كه هیچ وقت فراموش نمی کنم پویایی و تلاش مردم این شهر است.

وي ادامه داد:  اوایل پیروزی انقلاب سیستم های حکومتی هنوز خوب پا نگرفته بود و شهر آمل فقط توسط حدود 15 جوان حفظ می شد چون سپاه تازه شکل گرفته بود و دستگاه های سنتی نيز از خدمت خوف داشتند .

كردان با بيان اينكه آمل را همیشه پر از طراوت و تلاش دیدم و امروز خوشحالیم که این شهر به عنوان یکی از مراکز قطب اقتصادی استان فعالیت می کند افزود: این مسئله تدبیر و تلاش جوانان در این شهر را نشان می دهد .

وی در خصوص دو منطقه ای شدن شهر آمل که تقاضاي شهردار اين شهر بوده است گفت : نظیر این درخواست را در دو شهر دیگر مازندران نیز داریم ولی با کلیات این پیشنهاد موافقم اما اين مسئله برای کارشناسی بیشتر توسط استانداری و معاونت عمرانی وزارت کشور باید بررسی شود تا به حیطه تحقق نزدیک شود .

وزير كشور با اشاره به اينكه کریمی استاندار مازندران براي هر سه شهر متقاضی بررسی را انجام داده است خاطر نشان كرد: در صورتی که این پیشنهاد برای شهرداري افزایش هزینه نداشته باشد و خدمت به شهروندان در آن لحاظ شود با این قضیه موافقم .

كردان خطاب به شهرداران مازندران تاكيد كرد :خدمت به مردم خیلی خوب است ولی تصمیم بگیرید یک درصد از هزینه های زندگی مردم را در شهر کاهش دهيد یعنی هزینه زندگی مردم اندازه گیری شود و با مشخص کردن یک دوره زمانی یک درصد این هزینه ها کاهش یابد .

وي تصريح كرد:كاهش يك درصدي هزينه زندگي مردم خود رقم بسیار بزرگی به شمار می آید  و سبب می شود این پول را خانواده ها در جای دیگر هزینه کنند .

*سيستم بانكي راه را براي كمك به توليد در كشور باز كند

 وزير كشور اظهار اميدواري كرد، با تغييرات در بانك مركزي سيستم بانكي راه خود را براي كمك به توليد كشور باز كند. 
   
 
علي كردان در حاشيه بازديد از پروژه كمربندي جنوبي شهرستان ساري درباره تغييرات در بانك مركزي و شكستن قفل بانك‌هاي كشور اظهار داشت: سيستم بانكي كشور بايد راه خود را براي كمك به رونق توليد باز كند و اميدواريم اين امر ميسر شود.


وي در خصوص تامين امنيت اقتصادي سرمايه‌گذاران در كشور تصريح كرد: تحرك و فعاليت توليد در كشور در گرو تامين نياز‌ها و امنيت سرمايه‌گذاري است.


كردان يادآور شد: فراهم آوردن امكانات و امتيازات قانوني و تثبيت اين شرايط موجب فعال‌شدن گروه‌هاي سرمايه‌گذاري و تصميم‌گيري به سرمايه‌گذاري در ايران مي‌شود.


وي با تاكيد بر اينكه براي افزايش جذب سرمايه‌گذاران بايد جهت‌ها و نقشه‌هاي راه مشخص شود، بيان داشت: آناليز مزيت‌هاي استاني در جذب سرمايه‌گذاران نقش موثري خواهد داشت.


وزير كشور با اعلام اينكه مقام‌‌هاي استاني بايد سرمايه‌گذاران واقعي را مانند رزمندگان دفاع مقدس گرامي و محترم بدارند، اظهار داشت: سرمايه‌گذاران واقعي بايد از لحاظ فرهنگي نيز مورد احترام قرار گيرند.


كردان در پايان با اشاره به تشكيل دفاتر حمايت از سرمايه‌گذاري در استان‌ها خاطرنشان كرد: ستاد دولت و استانداري‌ها تمام تلاش خود را براي كمك به سرمايه‌گذاران به كار خواهند بست.

 

*وزیر کشور: موضع نظام جمهوري اسلامي ایران مبارزه و نابودی کامل رژيم غاصب قدس است

 

 علی کردان ظهر روز جمعه پس از پايان راهپيمايي روز قدس در جمع نمازگزاران مرکز استان مازندران گفت: نظام جمهوري اسلامي ایران بر اساس ديدگاه واضح حضرت امام خمینی (ره) مبني بر اينكه قدس برای تمام مسلمانان جهان و آزادي آن يك امر عقيدتي است و ريشه در مكتب دین مبین اسلام دارد همواره از آزادي ملت فلسطين دفاع می کند.

وي به برخي توطئه‌‌هاي دشمنان براي منزوي كردن موضع ايران در قبال اسرائيل اشاره کرد و افزود: ائتلاف جدي اعراب به محوريتي كه ايران به دنبال گسترش فكر شيعي است به راه افتاد تا ايران را از طريق ترور، تخريب و انفجار به بن بست بكشانند در حالي كه با هدايت ‌ولايت فقيه و پشتيباني ملت خنثي شد.

کردان با اشاره به اینکه چهره ملت ايران اسلامی در حال حاضر بین جهانیان شايسته و مثبت است، خاطر نشان کرد: نظام جمهوري اسلامي ایران نيز به عنوان كشور فرهنگي در دنيا شناخته شده است.

وزیر کشور در پایان با تاکید براینکه نظام جمهوري اسلامي ايران با تدبير حضرت امام خمینی (ره) به حداقل پنج ميليارد نفر از جمعيت جهان ثابت كرده كه رژيم اسراييل غاصب است، گفت: اثبات اين موضوع دژ مستحكمي در برابر توطئه هاي صهيونيست ها و آمريكا شده است.



    ©2013 APG.ir