تعداد بازدید: 2650

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 14 مهر 1387-0:0

مرتضوی پیگیر مدرک کردان شد

مرتضوی: شکایت کردان را پیگیری می‌کنیم.


 دادستان تهران با تاكید بر اینكه موضوع شكایت علی كردان وزیر كشور از نماینده دانشگاه آكسفورد پیگیری می‌شود، گفت: شكایت مورخ ‪ ۲۲‬شهریور ماه سال جاری آقای كردان به دادسرای كاركنان دولت ارسال و به شعبه دوم بازپرسی ارجاع شده است.

قاضی سعید مرتضوی درباره روند رسیدگی به شكایت علی كردان وزیر كشور از نماینده دانشگاه آكسفورد، گفت: بازپرس دادسرای كاركنان دولت به استناد ماده واحده قانون تعطیل موسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی كه بدون اخذ مجوز قانونی دایر شده و می شود، مصوب ‪ ۱۳۷۲/۱۰/۷‬به لحاظ اینكه در شكایت مذكور اعلام شده مركز مورد اشاره مجوز رسمی اعطای مدرك تحصیلی نداشته و رعایت ضوابط قانونی در اعطای مدرك تحصیلی را ننموده است، نامبرده به عنوان متهم احضار گردیده و پرونده در جریان رسیدگی است.

وی افزود: نماینده دانشگاه هاوایی نیز وضعیت مشابهی با نماینده آكسفورد دارد و پرونده‌های متعدد مشابهی در این خصوص وجود دارد كه عمدتا از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شناسایی و اعلام شكایت می‌شود.

دادستان تهران درباره عنوان اتهامی نماینده دانشگاه آكسفورد نیز گفت: در قانون فوق الذكر اتهام مذكور صدور مدرك تحصیلی توسط موسسات فاقد مجوز قانونی و رسمی آمده است كه مجازات مباشر را قانونگذار در حكم كلاهبرداری دانسته است.

وی تصریح كرد: قانونگذار افرادی كه مبادرت به تاسیس موسسات آموزشی نموده و بدون مجوز وزارت علوم مدرك تحصیلی به افراد بدهند را مجرم شناخته و در حكم كلاهبردار می‌داند.(irna)



    ©2013 APG.ir