تعداد بازدید: 2876

توصیه به دیگران 1

شنبه 20 مهر 1387-0:0

ائتلاف جديد عليه کردان

يادداشتي درباره ائتلاف نانوشته كارگزاران،مشاركت و جمعيت ايثار گران در تخريب احمدي نژاد و كردان


سياست مشغله يك نفره و يك جانبه نيست؛بازي سياست نيازمند دوستان و دشمنان است.
ماجراي مدرك تحصيلي وزير كشور براي عده اي نان و آب شده است؛ البته اين سوژه سازي صرفا در محافل خاص ( ؟! ) مطرح است.


منتقدان هر هفته و هر روز سوژه تازه و جديدي در فضاي رسانه اي كشور به صورت يك طرفه طرح مي كنند. بعضي ها هم ظاهرا"  اجرتي گرفته اند که سوژه ها را داغ تر از گذشته كنند تا شايد پروژه تخريب دولت نهم به بهانه وزير كشور دروني شود.

 
در اين رويارويي و نبرد خصمانه ي جناحي و حزبي بسياري از به اصطلاح عدالت خواهان سكوت كرده اند! عده اي ديگر نيز همراهي ؟! جمعي نيز آنها را به انتقاد و ملامت مي گيرند!


اما ماهيت و نيت كارگردانان پشت صحنه پروژه تخريب بر ملت شريف ايران آشكار شده است.


 در ذيل به گوشه هايي از نقش فعال بازيگران سياسي در به چالش كشاندن دولت نهم اشاره مي كنيم :


1- علي مطهري! نماينده تازه كار و جديد الورود به مجلس شوراي اسلامي . دستاويز عده اي از كهنه كاران سياسي مجلس قرار مي گيرد . ظاهرا او در يك پروسه از قبل طراحي شده قرار گرفته است . كهنه كاران سياسي از وي به دليل قرابت سببي اش به علي لاريجاني و همچنين انتسابش به خانواده يكي از روحانيان سرشناس كشور استفاده ابزاري مي كنند . او مامور گرديده تا از يكايك منتقدان به صورت انفرادي بيعت بگيرد و به مثابه شب عاشورا ( ؟! ) عمل كند .

اظهارات و مواضع تند مطهري در روز راي گيري مجلس نسبت به وزير كشور مورد استقبال جدي عماد افروغ نماينده سابق و يكي از مخالفان جدي برنامه هاي دولت احمدي نژاد قرار گرفت . افروغ طي نامه اي به علي مطهري وي را واقع گرا و حقيقت گرا خوانده بود .


 آري جنگ رسانه اي عظيمي عليه احمدي نژاد و كردان به راه انداخته شده است . ظاهرا ائتلافي جديد در راه است؛ ائتلافي كه به ظاهر از سوي فعالان جناحهاي موجود تكذيب مي شود، اما در عينيت و عمل پارادايم واحدي از سوي انها تعقيب مي شود. ائتلاف تازه اي بين جمعيت ايثار گران ، كارگزاران و مشاركت!


2- اينكه جريان سياسي ايثارگران مجلس ( اصولگرايان تحول خواه ) تعدادي زيادي از شبكه ها و بخشهاي مختلف خبري رسانه ملي را به خود اختصاص داده اند، في الواقع سخني به گزاف نيست . ائتلافي كه قبلا بين توكلي ، ضرغامي و غلامعلي حداد عادل- رئيس مجلس هفتم- رخ داده است . به گونه اي كه بسياري از اعضاي جمعيت ايثار گران كه از منتقدان دولت نهم هستند بعد از ناكامي شان در دسترسي به مناسب مديريتي دولت احمدي نژاد، پستهاي كليدي رسانه ملي را بدون هيچ سابق و فعاليت رسانه اي تصاحب کرده اند.


 به رغم اينكه پذيرش مسئوليت هاي كليدي در رسانه ملي مستلزم شناخت نسبت به اين دستگاه اساسي و حياتي است (كه در رهنمودهاي مقام معظم رهبري به  رئيس رسانه ملي اشاره شده است.)

شكست سنگين اصولگرايان تحول خواه درتعيين رئيس مجلس هشتم و تشتت و پراكندگي فكري اين جريان سياسي نسبت به حداد عادل به يكباره فعاليت ها و برنامه هاي انتخاباتي اين جريان را به سوي عزت الله ضرغامي متمركز كرد .


رسانه ملي با پخش گسترده جلسات و نشست هاي مختلف ضرغامي به بهانه كيفي سازي برنامه ها و استمداد از نظرات كارشناسان و صاحبنظران در حوز هاي مختلف ، پوشش خبري گسترده سفر رئيس رسانه ملي به تركيه ، لابي گري با مجلس و جريان سازي خبري نسبت به حمايت هاي گسترده نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از عملكرد رسانه ملي، از ورود ضرغامي به صحنه جديد سياسي خبر داده است.
 
 كمااينكه علي لاريجاني نيز قبلا با همين حربه و رانت دولتي صرفا يك ميليون و اندي آرا را به خود اختصاص داد .
 اينكه چه قدر اقدامات رئيس رسانه ملي در بهره برداري از آنتن نظام جمهوري اسلامي مشروع و يا غير مشروع است، خود مجال ديگري مي طلبد .

 شبكه انتخاباتي ايثار گران تحول خواه در رسانه  ملي در راستاي تضعيف و تخريب دولت احمدي نژاد و مخدوش نمودن علني وزارت كشور سه روز بعد از انتخاب اقاي كردان به عنوان وزير كشور از سوي مجلس شوراي اسلامي و دعوت از احمد توكلي به رسانه ملي و برنامه صبحگاهي شبكه دوم سيما نسبت به تخريب وزير كشور اقدام کرد.

ماجرايي كاملا حساب شده و هماهنگ بين نمايندگي جمعيت ايثار گران در رسانه ملي با طيفي از جمعيت ايثار گران مجلس . در حالي كه جلسات معمولي و روتين رئيس رسانه ملي ( درون سازماني ) هر روز به عنوان مهم ترين خبرها از بخش هاي مختلف خبري سازمان پخش مي شود، جلسات مهم وزير كشور با شهرداران كلان شهرها ، مسئولان ستادهاي دهه فجر استان ها ، استانداران و معاونان عمراني استانداري هاي سراسر كشور به شدت سانسور خبري مي شود و جريان تدوين سياسي در رسانه ملي حتي حاضر نيست فرمي از تصوير وزير كشور را پخش نمايد .

 در عين حال بيژن مقدم جانشين علي دارابي در روزنامه جام جم و عضو كميته رسانه اي جمعيت ايثار گران در اظهار نظري سريع و آشكار همصدا با عبدالله رمضان زاده سخنگوي پارتيزاني جبهه اصلاحات  ، روزنامه هاي كارگزاران ، اعتماد ملي و همشهري خبر از استعفاي وزير كشور مي دهند؛اقدامي كاملا هماهنگ و حساب شده كه حاكي از ائتلاف جديدي است.ائتلاف بين كارگزاران , مشاركت و جمعيت ايثارگران در زدن احمدي نژاد و وزير كشور .


 غلامحسين الهام -سخنگوي دولت نهم- چندي پيش از نبود نظارت بر صداو سيما گلايه كرد اما عزت الله ضرغامي با يك برآشفتگي اعلام كرد: اعضاي هيات دولت متعهد شدند تا نسبت به يكديگر در خارج از جلسات دولت انتقاد نكنند . ظاهرا انتقاد آقاي الهام هنرمندانه و از سردلسوزي بود، چرا كه در ديداري كه جمعي از دانشجويان با مقام معظم رهبري داشتند معظم له نسبت به انتقاد يكي از دانشجويان از عملكرد رسانه ملي فرمودند: فقط رئيس رسانه ملي را من انتخاب مي كنم و گرداندن آن با خودش است.


آقاي ضرغامي در حالي از مكانيزم نظارت بر رسانه ملي مي گويد كه از سوي ايشان و پورمحمدي رئيس شبكه سوم سيما نسبت به آقاي مظفر رئيس شوراي نظارت بر رسانه ملي در خصوص انتقادات وارده به سريال تلويزيوني بزنگاه هيچ اقدامي صورت نداده است .

3- اين روزها خبرها و يا به عبارتي تحركات زيادي به صورت ساختگي از مواضع يك تشكل دانشجويي به نام بسيج دانشجويي در ارتباط با وزير كشور بر روي تلكس خبري مخابره مي شود .

 آقاي "ز"، نماينده فعلي مردم تهران درمجلس شوراي اسلامي ، مسئول سابق بسيج دانشجويي دانشگاههاي تهران و يكي از دست اندركاران ستاد آقاي قاليباف ارتباط نزديك و تنگاتنگي با خبر سازيهاي اين چنيني دارد .


  آقاي "ز" نيك مي داند كه خرج كردن از عنوان بسيج به صورت ابزاري وآن هم صرفا" در راستاي مقاصد و منافع حزبي و سياسي خيانتي بزرگ به سيره و مشي امام راحل و شهداي عزيز بسيجي است و جا دارد نيروي مقاومت بسيج به عنوان سازمان مستقل ، انقلابي و نظامي كه بسيج دانشجويي نيز به عنوان يكي از اركان آن فعاليت مي كند، مانع از حضور بازيگران سياسي با انگيزه ها ، مقاصد و اهداف سود جويانه و فرصت طلبانه  شود .

4-  فروزنده -سخنگوي جمعيت ايثارگران- با عكس العمل نسبت به پرسش خبرنگار ايرنا از رئيس جمهور مبني بر ائتلاف جديد جمعيت ايثار گران و مشاركت و كارگزاران نسبت به انتخابات آينده رياست جمهوري بنا بود به پاسخ گويي  و شفاف سازي نسبت به پرسش مطروحه بپردازد، ليكن با گذشت يك ماه از حساسيت موضوع ، هنوز پاسخي از سوي دست اندركاران و اعضاي شوراي مركزي آن جمعيت به اين مسئله كه در جامعه طرح شده، داده نشده است. ظاهرا اصل خبر ائتلاف صحيح و درست است وآقايان به دنبال يك ساز و كار اجرايي مناسب جهت تهيه و تنظيم اساسنامه و مرام نامه انتخاباتي هستند .


5- از جمله مواردي كه وجود و بروز اين ائتلاف را اثبات مي كند، ايجاد بلوا و هياهوي گسترده رسانه اي مبني بر استعفاي علي كردان از وزارت كشور است. تيتر روزنامه ها و خبر سايت هاي خبري ائتلاف فرا گير اصولگرايان تحول خواه واحزاب كارگزاران و مشاركت در روز سه شنبه به صورت گسترده خبر ساختگي و دروغين اين استعفا بود.،به طوري که سايت هاي خبري الف ، فرا رو ، فردانيوز ، جهان نيوز ، روزنامه جام جم ، روزنامه همشهري،نيز رسانه هاي دوم خردادي از قبيل سايت افتاب ، روزنامه كارگزاران ، اعتماد ملي و غيره آن را انتشار دادند.


 هماهنگي ويكپارچگي كامل در جريان سازي خبري و ايجاد بازار شايعه وپخش آن در فضاي عمومي كشور از هماهنگي كامل موتلفين ( جمعيت ايثار گران ، كارگزاران و جبهه مشاركت ) نسبت به انتخابات آينده رياست جمهوري و تضعيف دولت نهم حکايت دارد؛گر چه پخش خبرهاي  نادرست از پرونده ماجراي کرسنت که توسط همين موتلفين در کشور دامن زده شده بود و روزنامه کيهان نيز به گونه اي در اين ماجرا بازي خورده بود، دليل ديگري بر همين همگرايي است که نشان مي دهد نطفه اصلي ماجرا ماه ها پيش بسته شده است.(امضا محفوظ)



    ©2013 APG.ir