تعداد بازدید: 2655

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 14 آبان 1387-0:0

وزارت 90 روزه

علي کردان بعد از سه ماه ساختمان وزارت کشور را ترک کرد.


کردان که پس از رای اعتماد جنجالی مجلس به خود موجی از مخالفت های عمومی نسبت به مدرک تحصیلی و کیفیت اشتغال خود را به همراه داشت طرح استیضاحش با امضای 28 نفر از نمایندگان مجلس قبل از تعطیلات دوهفته ای مجلس تقدیم هیات رئیسه شده و پس از اعلام وصول، امروز جلسه بررسی این استیضاح برگزار شد و وی پس از سه ماه با رای نمایندگان از وزارت کشور رفت.

علي كردان كه 15 مردادماه جاري با راي نمايندگان به وزارت كشور رسيده بود،با راي مثبت نمايندگان به استيضاح، بايد از بالاترين جايگاه وزارت كشور خداحافظي كند.

در جلسه علني امروز - سه‌شنبه - مجلس شوراي اسلامي پس از صحبت‌هاي موافقان استيضاح و دفاعيات كردان، راي‌گيري با ورقه صورت گرفت كه در نهايت از ميان 256 كارت توزيع شده، با 188 راي سفيد (موافق استيضاح)، 45راي كبود (مخالف استيضاح)و 14 راي زرد(ممتنع) ، به استيضاح وزارت 91 روزه كردان در وزارت كشور پايان يافت.

كردان 15 مرداد در جلسه علني نه چندان آرام مجلس توانست با 169 راي موافق 64 راي مخالف و 36 راي ممتنع از مجموع آراي 271 نماينده مجلس هشتم براي ادامه اداره وزارت كشور در دولت نهم راي اعتماد بگيرد. وي 20 مرداد با حضور رئيس‌جمهور در وزارت كشور معارفه شد.

*کردان:خود را تخليه كردم!

علي كردان در جلسه علني امروز سه‌شنبه مجلس شوراي اسلامي با موضوع بررسي استيضاح خود، گفت:خواستم مردم نگويند چه شده است كه فردي كه 30 سال خدمت كرده و تا قائم مقامي وزير نفت با گرفتن اختياراتي پيش رفته كه بتواند وزير نفت را كمك كند، پس از رسيدن به وزارت، آلوده، كثيف، خائن و بي‌صداقت شده است و آيا مردم نخواهندگفت كه بقيه مديران كشور نيز همين وضعيت را دارند؟


وي با اشاره به اينكه دوستانم به من مي‌گفتند كه با خداي خود خلوت كن، خاطرنشان كرد: والله، بالله و تالله چندين بار از همه امور دنيا فارغ شدام و با خداي خود مشورت كردم؛ همچنين با بزرگان مشورت كردم و مع‌الواسطه با برخي مراجع عظام تقليد نيز مشورت كردم.


وزير كشور ادامه داد: رسماً مي‌گويم كه حتي ديروز برادرم «رحماني» رئيس ديوان محاسبات كه از دوستان نزديك و رفقاي من است به من زنگ زد و گفت كه فلاني توصيه مي‌كنم هر كاري داري رها كن و با خداي خود مشورت كن. من نيز تمام مراحل مربوط به استيضاح، نطق و كارهايي كه بايد مي‌كردم را تعطيل كردم؛ رفتم در گوشه‌اي نشسته و خود را تخليه كردم و با خداي خود مشورت كردم.


كردان افزود: در حالي كه با خداي خود خلوت كرده بودم، انسان سالكي را هم دعوت كردم و آمد پيش من نشست. من مسير توصيه‌هاي عبادتي را كه قبلاً داشتم رعايت كردم؛ بعد به او گفتم تفال بزن. او تفأل به قرآن كريم زد و من را مصمم كرد كه امروز در خدمت شما نمايندگان باشم و من به همين دليل امروز در نزد شما هستم.
وي با بيان اينكه عدم استعفاي من نه از موضع قدرت بلكه از موضع عدم حجت شرعي بود، خاطرنشان كرد: من به عنوان يك مسلمان كه انشاءالله با شهادتيني كه در ابتداي سخنان خود به زبان آوردم، متشرع هستم، به حجت شرعي نرسيده‌ام و وقتي به اين حجت نرسيده‌ام به توصيه‌ همه بزرگان با خداي خود خلوت كردم، اما به اين نتيجه نرسيدم كه استعفا بدهم.


وزير كشور در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه دو شبهه وجود دارد كه بايد به آنها پاسخ دهم، خاطرنشان كرد: در بعضي از محافل گفته شد از آنجا كه مقام معظم رهبري به كردان جانشيني فرماندهي كل قوا را نداده‌اند بنابراين او را قبول ندارند؛ در حالي كه در اين رابطه من با جناب آقاي حجازي از مسئولان دفتر مقام معظم رهبري صحبت كردم و به او گفتم كه نحوه گرفتن جانشيني فرماندهي كل قوا چيست؟ آقاي حجازي گفتند اين امر از حوزه من نمي‌گذرد و بايد با آقاي فيروز‌آبادي گفتگو كنيد.


كردان تصريح كرد: پس از اين ماجرا، در يك جلسه سه ساعته با آقاي فيروز‌آبادي گفتگو كرده و به ايشان عرض كردم كه چرا شما در اين رابطه اقدام نكرديد؛ آقاي فيروزآبادي گفت ما نبايد اقدام كنيم بلكه خودتان بايد درخواست كنيد. من به فيروز‌آبادي گفتم در حكم اختياراتي كه به نيروي انتظامي داده شده شبهه‌اي براي جامعه ايجاد شده است كه چرا وزير كشور از اين اختيارات بي‌بهره است و آقاي حجازي گفت ‌اختياراتي كه به نيروي انتظامي داده شده مطلقاً اضافي‌تر از اختياراتي نيست كه در دوران پورمحمدي داده شده بود.


وزير كشور در ادامه توصيف اين موضوع گفت: آقاي فيروز‌آبادي در نهايت گفت شما درخواستتان را بفرستيد تا مراحل اداري را طي كنيم و حكم جانشيني براي شما صادر شود ولي من تا امروز به دليل مسايل مطرح شده اين درخواست را نفرستادم تا خداي نكرده اين درخواست زمينه فشار را در جايي مطرح نكند.


كردان همچنين در خصوص شبهه دومي كه بايد به آن پاسخ بگويد، گفت: الان از دفتر دولت به من اطلاع دادند و گفتند كه اين گونه شبهه شده است كه نيامدن رئيس‌جمهور بنا به توصيه مقام معظم رهبري بوده اما رئيس‌جمهور به من فرمودند كه از قول من بگوييد چنين بحثي مطلقا مطرح نيست.


وي در ادامه سخنان خود با تأكيد بر اينكه هر تصميمي كه مجلس بگيرد براي من شيرين است، خاطرنشان كرد: چه بقا در وزارت كشور و چه جاروكشي ساختماني از ساختمان‌هاي دولت اسلامي مصلحت نظام در آن باشد براي من مطلقا تقاوت نمي‌كند.


وزير كشور خطاب به نمايندگان با تاكيد بر اينكه آراي شما براي من شيرين است، گفت: مجلس ديروز به من راي اعتماد داد و تا الان كه در اينجا صحبت مي‌كنم مشروعيت سخنانم با آرايي نمايندگان است و اگر تصميم بگيرند راي به استيضاح بدهند باز هم اين كار را مشروع مي دانم. والله قسم مي‌خورم كه نسبت به احدي ابراز گله ندارم و چيزي در فضاي ذهن من نمي‌گنجد.


كردان خطاب به نمايندگان مجلس خاطرنشان كرد: ‌شما اختياراتي داريد و مطمئن هستم تصميم مجلس همراه با تدبير،عقل ،بيم و شرع است و براي من لذت‌بخش خواهد بود.

*تذکر پشت تذکر!

 برخي از نمايندگان در خلال دفاعيه علي كردان وزير كشور از طرح استيضاح خود در تذكراتي خواستار پرداختن وي به موضوع طرح استيضاح شدند.
سيد رضا اكرمي نماينده تهران نيز در تذكري آئين نامه‌اي با اشاره به متن طرح استيضاح و سئوالات مطرح شده در اين طرح گفت: آنچه كه تابحال در صحبت‌هاي آقاي كردان مطرح شده در مورد متن استيضاح نيست و بايد به سوالات مطرح شده در طرح استيضاح پاسخ دهد.

* ستادكل نيروهاي مسلح تکذيب کرد

 ستار هدايت خواه -نماينده مردم بويراحمد و دنا در مجلس- طي سخناني كه در موافقت با استيضاح كردان مطرح شد، گفت: ستادكل نيروهاي مسلح مطالب عنوان شده از سوي علي كردان در دفاعيات خود را تكذيب كرده است .
وزير كشور در سخنان خود با اشاره به اينكه دو شبهه وجود دارد كه بايد به آنها پاسخ دهم، خاطرنشان كرد: در بعضي از محافل گفته شد كه از آنجا كه مقام معظم رهبري به كردان جانشيني فرماندهي كل قوا را نداده‌اند بنابراين او را قبول ندارند؛ در حالي كه در اين رابطه من با جناب آقاي حجازي از مسئولان دفتر مقام معظم رهبري صحبت كردم و به او گفتم كه نحوه گرفتن جانشيني فرماندهي كل قوا چيست؟ آقاي حجازي گفتند اين امر از حوزه من نمي‌گذرد و بايد با سرلشكر فيروز‌آبادي گفتگو كنيد.


كردان تصريح كرد: پس از اين ماجرا، در يك جلسه سه ساعته با آقاي فيروز‌آبادي گفتگو كرده و به ايشان عرض كردم كه چرا شما در اين رابطه اقدام نكرديد؟ آقاي فيروزآبادي گفت ما نبايد اقدام كنيم بلكه خودتان بايد درخواست كنيد. من به فيروز‌آبادي گفتم در حكم اختياراتي كه به نيروي انتظامي داده شده شبهه‌اي براي جامعه ايجاد شده است كه چرا وزير كشور از اين اختيارات بي‌بهره است و آقاي حجازي گفت ‌اختياراتي كه به نيروي انتظامي داده شده مطلقاً اضافي‌تر از اختياراتي نيست كه در دوران پورمحمدي داده شده بود.


وزير كشور در ادامه توصيف اين موضوع گفت: آقاي فيروز‌آبادي در نهايت گفت شما درخواستتان را بفرستيد تا مراحل اداري را طي كنيم و حكم جانشيني براي شما صادر شود ولي من تا امروز به دليل مسايل مطرح شده اين درخواست را نفرستادم تا خداي نكرده اين درخواست زمينه فشار را در جايي مطرح نكند.(خبرگزاري ها و احد مرکزي خبر)


  • چهارشنبه 15 آبان 1387-0:0


    آآقاي حبيب آقا شايد سن شما جواب ندهد زماني را كه هر شب اخبار جنگ را نشان ميدادند و پاي ثابت گزارش هاي خط مقدم بيژن نوباوه جوان بود . حتي شبي از شبها تلويزيون نشان دادن كه چطور بمبي كنار نوباوه منفجر شد و او خونين و مالين افتاد. كمي واقع بين باشد . قبول كنيد كه همشهري ما ... بيش نيست و با ...خود هنوز دارد ...كه شيميايي است سرطان دارد . اگر نزديك ساري هستيد سري به آسايشگاه جانبازان شيميايي بزنيد و ببينيد كه چه بلايي سر ادم ميايد و هيچ شكمي گنده نميشود.

    • چهارشنبه 15 آبان 1387-0:0

      نوباوه که میگفت کردان دروغ میگه چون فریب خورده نمیتواند ادامه وزارت بده چرا خود از نمایندگی استعفا نمیده زیرا که نمایندگان هم فریب خوردند نوباه در حال پناهندگی امریکا بود مرض سرطانش را جانبازی اعلام کردند و با پول بیت الملن مداوا شد چرا نگفت واقعا که کردان مردانگی کرد برای حفظ نظام قربانی کرد زبان را بست اقای نوباوه ادب را از او بیاموز 90 دقیقه صحبت بدون توهین و افترا باید به این عزت نفس کردان بهش تبریک گفت


      ©2013 APG.ir