تعداد بازدید: 2570

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 15 آبان 1387-0:0

خرده فرمايش هاي جناب استاد جنجال آفريد

 نماینده نهاد مقام معظم رهبری وبسیج دانشجویی دانشگاه صنعتي بابل به اظهارات يک استاد دانشگاه واکنش نشان دادند.


در روز سه شنبه چهاردهم آبان ماه ، یکی از اساتید دانشکده برق و کامپیوتر  در كلاي درس الكترومغناطيس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در پی اظهار نظر خود مبنی بر توهین به ارزش های دین اسلام و انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس ، موجب برانگیخته شدن خشم برخی از دانشجویان و مسئولین دانشگاه شده است .

بعد از این سخنان ،حجت الاسلام  حسيني نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه طي سخنرانی در جمع نمازگزاران دانشگاه و بین دو نماز ظهر و عصر ، این عملکرد استاد را به سختی مورد انتقاد قرار داد و بیان کرد : استادی که به هزینه دولت اسلامی مشغول کار در دانشگاه است ، حق توهین به ارزش های اسلامي را ندارد.

 وي افزود: کلاس درس مکانی برای طرح این سخنان نیست ، چرا که این حرف ها نیاز به پاسخ دارند و باید در جای مناسبی مطرح شوند و از طرفی هم این استاد ، مدیون به خون شهداست چراکه آنها با خون خود این آرامش و امنیت را به ارمغان آورده اند .

از سويي ديگر بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتي بابل هم بیانیه ای را با اين جمله « این طور نباشد که استادی که نسبت به مسائل انقلابی خیلی اهمیت نمی دهد بیاید در کلاس طوری برخورد کند که دانشجوی مسلمان و انقلابی احساس ناامنی کند» به نقل از مقام معظم رهبري چاپ کرده است.


در اين بيانيه آمده است : متأسفانه هفته گذشته یک بار دیگر و این بار در دانشگاه خودمان ، شاهد عقده گشایی های یک استاد و سوء استفاده از فضایی که برای آموزش در اختیار ایشان قرار گرفته بودیم . در باب اظهار نظر درباره موضوعات مختلف به خاطر داشتن چند نکته ضروری است : اولاً اشخاص نباید در مورد موضوعاتی که اشراف کافی به آن ندارند به اظهار نظر بپردازند .

 همچنین هر موضوعی محل بحثی دارد و اگر هدف روشن شدن حقیقت باشد ، باید در جلسات تخصصی و در حضور کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد . لذا این اشخاص نظرات شخصی خود را پیرامون اموری که به آن علم ندارند در جلسات خاص آن موضوع اظهار دارند که این امر به حق نزدیک تر است .



    ©2013 APG.ir