تعداد بازدید: 3162

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 15 آبان 1387-0:0

پس از استيضاح

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، کردان را تهديد کرد.


چند خبر تازه بعد ازاستيضاح کردان؛ خبر اول اين که:گفته می شود در پی اظهارات علی کردان وزیر معزول کشور در جلسه استیضاحش پیرامون ضبط مکالمه خصوصی با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و تهدید او به انتشار فایل صوتی این گفتگو ،ستاد کل درصدد پیگیری قانونی این موضوع است.

اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي و محمد رويانيان معاون راهور ناجا خبر انتصاب احتمالي هريک از آنان به سرپرستي وزارت کشور را رد کرده اند.
 رويانيان پس از لغو شدن استانداري مازندرانش مايل به افزايش سطح همکاري نيست افزود احمدي مقدم هم گفته است فقط در صورت تکليف شدن امر از سوي عاليترين مقام کشور چنين کاري خواهد کرد وگرنه خودش ميلي به حضور در وزارت کشور ندارد.

mehrnews خبرداد:با توجه به رایزنی های صورت گرفته با حجت الاسلام حیدر مصلحی، شنیده شده که وی نیز موافقت خود را برای پذیرش پست وزارت کشور اعلام نموده است.

 گفته می شود ظرف امروز و فردا برای کامران دانشجو معاون سیاسی وقائم مقام وزیر کشور، حکم سرپرستی این وزارتخانه تا معرفی گزینه قطعی وزارت کشور صادر خواهد شد.

همچنین شنیده ها حاکی است ، دولت این بار گزینه قطعی وزرات کشور را زودتر از 2 الی 3 ماه آینده و احتمالا ظرف 10 روز آتی برای اخذ رای اعتماد به نمایندگان ملت معرفی خواهد کرد. همچنین قبل از استیضاح علی کردان وزیر کشور، درمحافل خبری نظریه ای مبنی بر جابجایی سعیدلو و کردان مطرح شده بود که این فرض در حال حاضر مسکوت مانده است.

همچنین احتمال اینکه کامران دانشجو معاون سیاسی و قائم مقام وزیر کشور به عنوان گزینه وزارت مطرح شود، بسیار بعید بوده و موافقت سید مهدی هاشمی برای پذیرش این پست نیز امری بعید به نظر می رسد و اما روح الله حسینیان نیز دیروز در حاشیه جلسه استیضاح کردان درپاسخ به سئوال خبرنگاران درباره احتمال معرفی وی به عنوان وزیر کشور، گفت که به هیچ عنوان به این سمت نخواهد رفت وبا احترام به رای مردم تهران درانتخاب وی به عنوان نماینده مجلس هیچگونه قصدی برای پذیرش وزارت ندارد.

روزنامه خورشيد نوشت:علی کردان از خیابان فاطمی به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبری ریاست جمهوری نقل مکان خواهد کرد.

بنا بر همین شنیده‌ها 4 گزینه احتمالی برای وزارت کشور نیز عبارتند از: مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی رئیس سازمان اوقاف، علی سعیدلو معاون اجرایی رئیس جمهور و سید مهدی هاشمی قائم مقام وزیر راه و ترابری که 2 نفر اول برای تصدی این پست نزدیک‌تر هستند 

از بین گزینه هایی همچون حجت الاسلام روح الله حسینیان نماینده مردم تهران و رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، محمد رویانیان رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی ناجا، اسماعیل احمدی مقدم فرمانده ناجا وحجت الاسلام حیدر مصلحی مشاور و نماینده رئیس جمهور دردانشگاه مذاهب اسلامی ورئیس سازمان اوقاف و امورخیریه که برای تصدی پست وزارت کشور مطرح هستند، وزارت مصلحی بر این وزارتخانه نسبتا قطعی شده است.

خبر ديگر اين که هيات وزيران که صبح امروز به رياست دکتر محمود احمدي نژاد تشکيل شد، از زحمات علی کردان در دوران کوتاه تصدي بر وزارت کشور تشکر و قدرداني کرد. 

هم چنين گفته می شود عامل اصلی تهیه مدرک تحصیلی جعلی علی کردان و برخی دیگر از مسوولان برادر همسر یکی از مسوولان ارشد دولتی است که البته برای فامیل خودش هم از این مدارک اعطا کرده است!



    ©2013 APG.ir