تعداد بازدید: 2751

توصیه به دیگران 1

جمعه 17 آبان 1387-0:0

700 روز گذشت

يادداشتي پيرامون فراموشي مصوبات دولت در مازندران


 از زمان نخستين سفر محمود احمدي نژاد و هيأت دولت جمهوري اسلامي به استان مازندران حدود700 روز مي گذرد و هنوز ساكنان اين سرزمين مستعد اما محروم از توسعه، چشم در گوشه و كنار زادگاه مظلوم خود دوخته اند تا شايد اثري از پروژه هاي بزرگ از 120 مصوبه هيأت دولت بيابند.

 بي ترديد مصوبات جلسه 6 ساعته هيأت دولت در مازندران و تصويب اعتباراتي چند ميلياردي براي اجراي پروژه هاي متعدد و زير ساختي براي توسعه استان مازندران البته به مدد بزرگنمايي و تبليغات رسانه هاي دولتي بويژه صدا و سيما، هرگز از ياد و خاطره شهروندان استان پاك نمي شود.

چه مبارك سحري بود و چه فرخنده شبي! اما اين به به و چه چه تنها چند هفته تداوم يافت و بعد اكثر مصوبات به محاق فراموشي سپرده شد و درگير و دار عدم تأمين اعتبار و عدم تخصيص هاي فوري هرگز آغاز عمليات اجرايي آنها را احدي از شهروندان استان به چشم خويش نديده است.

از كمربندي 10 كيلومتري ساحلي رامسر بر روي درياي خزر تا انتقال پادگان و زندان ساري به خارج از شهر و مهمتر از همه مصوبه پرطمطراق پرداخت 30 ميليارد تومان تسهيلات ارزان قيمت به شهرداري ساري با هدف كاهش معضل ترافيك كه به سان وعده سر خرمن پس از مدتها پيگيري شبانه روزي شهردار مركز استان، بانك مركزي آب پاك را بر دستان مسوولان مازندراني ريخت كه اين مصوبه دولت غير كارشناسي است ديگر خودتان را خسته نكنيد.


آقاي استاندار، ‌داستان مازندران، ماجراي عجيبي است كه ما تنها نمونه هاي كوچكي را از باب تجديد خاطر نقل كرديم و بقول معروف تو خود مي داني و هر روز مي خواني حديث مفصل كه مي دانيم و مي خواهيم بگوييم. هر چند اين مصوبات قبل از حضور شما در مازندران به رشته تحرير درآمد و مصوب شد ولي جنابعالي الان وارث آن هستيد.


اي كاش حرارت و شور و شوق خدمت رساني و پيگيري مطالبات مردم مظلوم مازندران كه در نخستين جلسه شوراي اداري از سوي شما به منصه ظهور گذاشته شد هيچوقت خاموش نشده و رو به افول نرود و چه خردمندانه و هوشمندانه گفته بود حضرت آيت اله طبرسي خطاب به وزير كشور كه لااقل اين استاندار را در بدو ورود پنچر نكنيد!


آقاي استاندار! مي دانيم اين روزها هرگونه انتقاد از دولت به رنگ سياسي آراسته مي شود اما ما فقط در جستجوي پروژه هاي مصوب دولت در مازندران هستيم كه همه آنها اقتصادي بوده اند نه سياسي. درد مردم مازندران تنگي معيشت و روزگار سخت اقتصادي است و مهمتر از آن بي مهري مسوولان پايتخت نشين كه هر بار در پرتو انباني از كلمات و جملات زيبا ما را شير مي كنند و بعد ما مي مانيم و يك دنيا وعده هاي سر خرمن.


جناب استاندار، فكر مي كنيم به مردم و شهروندان فهيم و هوشمند استان حق بدهيد كه بخواهند بدانند چه بر سرشان مي رود. نه از دلار 70 توماني نصيبي برده ايم و نه از نفت 140 دلاري چرا؟


عدم پاسخگويي به اين سووال مشكل بزرگ مردم استان است. لطفا شما به اين سووال پاسخ دهيد و با مردم سخن گفته و درد دل نمائيد كه آيا واقعا مصوبات سفر اول رئيس جمهور همه تحقق يافت، گير و ايراداتش در چيست و چرا استان با اينهمه مصوبات تكان نخورده و نمي خورد كه حال بايد منتظر مصوبات سفر دوم باشيم و صادقانه بگوييد چرا اكثر مصوبات سفر اول هيأت دولت در استان رنگ اجرايي به خود نگرفت و مردم تحولي مثبت در محيط پيراموني خود شاهد نيستند و اگر مصوباتي هم اجرا شده است آدرس و نشاني آنها را از طريق رسانه ها اعلام كنيد و با اطلاع رساني دقيق مردم را در جريان امور قرار دهيد.

 باور كنيد اين حق مردم است.(bashirnews)



    ©2013 APG.ir