تعداد بازدید: 3032

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 21 آبان 1387-0:0

مانده اسم از عمارت پدرم

يادداشتي از:محمد عظيمي،پژوهشگر بهشهري


نيمايوشيج در 21 آبان ماه 1276 شمسی در روستای یوش زاده شد.او توانست با سعی و تلاش خود مسیر تکاملی شعر ایران را به سوی شعر متعهد به انسان معاصر و فارغ از قراردادهای سنگ شده هدایت نماید.

امسال در حالی به جشن 111 سالگی تولد نیما رسيديم که امیدوار بودیم پس از سالها قول و بدقولی، موزه نیما در خانه ی پدری اش بازگشایی شود و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از 17 سال به تعهدش عمل نماید.

 علی رغم ادعای هر ساله ی مدیر خانه ی نیما و معاون حفظ و احياى سازمان ميراث فرهنگى، صنایع دستی و گردشگرى استان مازندران، متاسفانه همچنان دوستداران شعر ایران و نیما باید در انتظار بمانند و به قول بی فعل سازمان دل خوش ننمایند.

با توجه به اینکه نام بلند نیما در لیست مشاهیر جهان به ثبت رسیده است و می توان خانه نیما و روستای یوش را از منظر فرهنگی، ادبی و گردشگری به جایگاهی شایسته رساند، متاسفانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور هم به خانه نیما و مدیریت موجود توجهی ندارد.

 لذا شاعران، نویسندگان، هنرمندان و تمامی ملت فرهنگ دوست ایران را جهت درخواست راه اندازی هرچه سریعتر خانه شعر ایران و موزه نیما یوشیج به یاری می طلبیم تا سازمان میراث فرهنگی را ملتزم به اجرای تعهد 17 ساله خود نمایند.

گفتني است در ارديبهشت ماه سال جاري سازمان ميراث فرهنگي اعلام کرد: موزه نیما واقع در روستای یوش ، نیمه دوم امسال با برگزاری همایش ملی و با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گشایش می یابد.

 رحمت عباس نژاد، رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران قول داد:  موزه نیما در قالب موزه شعر و ادبیات راه اندازی می شود و علاوه بر آن زوایای مختلف زندگی نیما در قالب عکس، کتاب و نمایش اشیای شخصی معرفی خواهد شد. به گفته وی، اعتبارات لازم جهت مرمت و تجهیز آن از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.



    ©2013 APG.ir