تعداد بازدید: 2802

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 22 آبان 1387-0:0

احمدي نژاد:اگر به اين نتيجه برسم که کسي کوتاهي کرده، تعارف نخواهم داشت

گزيده اي از سخنان رييس جمهوري در ساري


 دکتر محمود احمدي نژاد که روز چهارشنبه در جمع مردم مازندران و در ورزشگاه "متقي" شهر ساري سخن مي گفت ، تصريح کرد: نمي شود که يک گروه و حزب با يک اعمال نظر بتوانند از منابع ارزان قيمت صدها ميليارد استفاده کنند ولي ملت از امکانات حداقلي محروم باشند.


رييس جمهور همچنين خطاب به قدرتهاي بزرگ گفت که با تهديد و تحريم نمي توانيد ملت بزرگ ايران را از رسيدن به قله هاي سعادت محروم کنيد.


احمدي نژاد تاکيد کرد: هر قدرتي بخواهد در مقابل ملت ايران بايستد ، اين ملت او را در زير گامهاي خود له خواهد کرد.

دکتر "محمود احمدي نژاد" گفت: در سفر قبل 60 منطقه گردشگري به تصويب رسيد که اکنون دولت مطالعات همه آنها را تمام کرده و بخشي را براي اجرا واگذار کرده است و مابقي نيز در مسير اجرا قرار دارد.


رييس جمهوري بخش ديگري از سخنان خود را به مقوله ورزش اختصاص داد و گفت: استان مازندارن از استان هاي قهرمان پرور و قهرمان خيز کشور است و ان شاءالله ايجاد 50 فضاي ورزشي در دولت به تصويب خواهد رسيد به شرط اينکه نيمي از اين فضاي هاي ورزشي به دختر خانم هاي مومن و نيمي ديگر متعلق به آقا پسرهاي انقلابي اختصاص يابد.


رييس جمهوري از مردم مازندران و ساري از اينکه در تمام دوران انقلاب و در صحنه هاي گوناگون پيشتاز و پيشگام ملت ايران بوده اند تشکر و قدرداني کرد.

دکتر محمود احمدي نژاد در ادامه سخنان خود افزود: به چند مورد از اهم اين مصوبات اشاره مي کنم که تکليفشان در کارگروه هاي امشب روشن خواهد شد.


وي تصريح کرد: اگر من به اين نتيجه برسم که کسي کوتاهي کرده است تعارف نخواهم داشت.


رييس جمهوري طرح کک سازي و طرح البرز مرکزي را به عنوان طرح هايي از همين دست ياد کرد و افزود: طرح پالايشگاه و نيز خودروسازي بابل در دست اندازهاي اداري افتاده است که در جلسه امشب به آن رسيدگي مي شود و نساجي مازندران هم انجام نشده است.


رييس جمهوري با اشاره به اينکه کارهاي خوبي نيز انجام شده است، گفت: اين استان زرخيز است نه فقط به دليل داشتن زمين و منابع طبيعي بلکه به لحاظ اينکه بزرگترين و محکمرين همت ها و غيرت ها و شجاعت ها در مازندران است.


وي افزود: فاز يک بندر امير آباد تکميل شده و در بخش بنگاه هاي زود بازده کارهاي خوبي انجام شده متاسفانه در مقطعي متوقف شد اما بعد از اين سفر ادامه خواهد يافت.


رييس جمهوري از اجراي بخشي از طرح آزاد سازي سواحل درياي خزر و انجام مابقي آن، سخن گفت.
احمدي نژاد همچنين به تشکيل 5 يا 6 کارگروه از سوي هيات دولت در مازندران براي رسيدگي به مباحث کشاورزي،صنعت، اشتغال، آب، گاز و مسکن استان و مسکن مهر اشاره کرد.


وي گفت: در سفر جديد و جلسه هيات دولت که فردا تشکيل خواهد شد تصميمات مهم براي استان داريم و شما جزئيات مصوبات هيات دولت را از طريق رسانه ها خواهيد شنيد.


رييس جمهوري از اتخاذ تصميم هايي درخصوص بهداشت و درمان، مراکز دانشگاهي، آب و کشاورزي استان مازندران خبر داد و گفت: در نشست امشب هيات دولت در مازندران تصميمات مهمي اتخاذ خواهد شد.
وي گفت: در گذشته در بخش صنعت استان سرمايه گذاري لازم انجام نشده و در سفر قبل محدوديت هاي اين مورد را برداشتيم که در جلسه فردا شب، دولت 35 طرح بزرگ صنعتي و معدني به تصويب دولت خواهد رساند.


احمدي نژاد به تصويب اجراي راه آهن گرگان به رشت اشاره کرد و افزود: تقريبا در همه شهرهاي مازندران بويژه زماني که مسافر وارد استان مي شود، مشکل تردد وجود دارد.


وي تصريح کرد: در دولت مطالعه کرديم، استان مازندران از استان هايي است که بايد سالانه 30ميليون نفر يا بيشتر گردشگر وارد آن شود تا هم از فرهنگ مردم بهره ببرند و هم از طبيعت استان و هم ايجاد اشتغال کند.
وي اظهار داشت: با اين وضعيت تردد و با اينکه قرارداد بزرگراه تهران - شمال نهايي شده همواره در شهرها و جاده هاي استان دچار مشکل هستيم.

دکتر محمود احمدي نژاد با اشاره به اهميت اجراي طرح تحول اقتصادي گفت: پذيرفتني نيست که بيش از 70 درصد امکانات کشور در اختيار 30 درصد جمعيت باشد و 70 درصد ديگر مردم از 30 درصد امکانات کشور برخوردار باشند.


وي افزود: ما نمي توانيم بپذيريم که يک حزب يا گروه يا باندي با اعمال نظر بتواند از منابع، صدها ميليارد استفاده کند اما جوانان مازندران و ساري و اطراف ساري براي 10 يا 15 ميليون تومان وام گرو اين اداره و آن اداره باشند.


احمدي نژاد گفت: در طرح تحول اقتصادي به فضل الهي با کمک شما بايد تمام مقررات ضد عدالت و تمام کسان و گروهها و باندهايي که مانع از اجراي عدالت هستند از برابر راه ملت کنار گذاشته شوند.


وي اظهار داشت: تاکنون بيش از 22 و نيم ميليون نفر از سهام عدالت استفاده کرده اند و تا پايان سال 42 ميليون نفر خواهند رسيد که اميدواريم همه کارگران و اقشار پايين از آن بهره مند شوند.


احمدي نژاد اضافه کرد: البته کارهايي که در مسير عدالت بايد انجام شود بسيار است، سفرهاي استاني از همين دست مي باشد و بيش از 100 هزار پروژه عمراني در کشور به پايان رسيده است، تلاش شده در مسکن روستايي و مسکن مهر و در افزايش حقوق کارکنان و دريافتي طبقات محروم تغييراتي ايجاد شود.
رييس جمهور گفت: ‌تغيير حقوق بازنشستگان اداري انجام شده است و درمورد بازنشستگان تامين اجتماعي هم انجام خواهد شد.(خبرگزاري ها)



    ©2013 APG.ir