تعداد بازدید: 3192

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 27 آبان 1387-0:0

دور از تدبير و انديشه

کريمي فيروزجايي گفت: رفتار هيات دولت با نمايندگان استان مازندران به دور از تدبير و دور انديشي بود.


علي کريمي فيروزجايي- نماينده بابل در مجلس- رفتار هيات دولت با نمايندگان استان مازندران را به دور از تدبير و دور انديشي دانست و گفت: مجمع نمايندگان استان مازندران از هيات رئيسه مي‌‏خواهند براي جلوگيري ازتکرار بي‌‏احترامي‌‏ها به نمايندگان، به هيات دولت تذکر داده و موضوع را با دقت پيگيري کند.


نماينده بابل درخصوص علت اعتراض مجمع نمايندگان استان مازندران به هيات دولت توضيح داد: هميشه روال بر اين بوده است که در جلسات هيات دولت که در سفرهاي استاني تشکيل مي‌‏شود، مجمع نمايندگان استان نيز حضور مي‌‏يابند، لذا بنده به اتفاق ديگر نمايندگان استان براي حضور درجلسه اخيرهيات دولت که هفته پيش به رياست احمدي نژاد در مازندران تشکيل شد به محل تشکيل اين جلسه درمحل استانداري مازندران رفتم.


وي به ilna گفت: بعد از حضور در جلسه متوجه شديم که برخلاف گذشته صندلي نمايندگان را در رديف دوم و پشت سر اعضاي هيات دولت قرار داده‌‏اند ،به همين دليل به اتفاق و به نشانه اعتراض جلسه هيات دولت را ترک کرديم.


نماينده بابل با بيان اينکه دقايقي بعد از طرف رئيس‌‏جمهوري با ما تماس گرفتند و اعلام کردند تصميم رئيس‌‏جمهوري درباره نحوه حضور نمايندگان عوض شده است، گفت: اما چون از محل جلسه دور شده بوديم ديگر در جلسه شرکت نکرديم.


وي افزود: اين اقدم هيات دولت سبب تضعيف جايگاه و شان نمايندگان ملت مي‌‏شود به همين دليل ما براي دفاع از شان مجلس و نمايندگي جلسه را ترک کرديم و طي بيانيه‌‏ايي خواستار رسيدگي هيات رئيسه به اين موضوع شديم.

اما با پيگيري‌هاي tabnak درباره نارضايتي برخي نمايندگان از عملكرد مقامات دولتي، مطالب تازه‌اي در اين باره و نيز افول يكباره راي محصولي در ميان فراكسون اكثريت به دست آمد.

پس از پيگيري‌هاي صورت گرفته از برخي نمايندگان اصولگراي مجلس درباره موج نارضايتي موجود ميان تعداد زيادي از نمايندگان، مشخص شد كه عملكرد برخي مقامات دولتي از جمله موضع‌گيري‌هاي مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهور و نيز دلخوري شماري از نمايندگان مازندراني مجلس كه نسبت به كيفيت حضور خود در جلسه هيات دولت در مازندران گلايه داشته و از آن ناراضي بودند، سهم بسزايي در تنش اين روزهاي مجلس و گلايه‌هاي بهارستان نشينان از چگونگي برخورد مقامات مسئول دولتي داشته است.

اين در حالي است كه اين اقدام مسئولان دولتي كه موجب عدم دعوت با شأنيت آنان به هيأت دولت در مازندران شده بود، جو امروز مجلس را متشنج و بسياري از نمايندگان را نسبت به چنين اقداماتي دلخور و گلايه‌مند كرده بود.

گفتني است در اقدامي دور از انتظار و به رغم هماهنگي‌‏هاي صورت گرفته، از حضور قائم مقام بانک مرکزي هم در جلسه هيأت دولت جلوگيري به عمل آمد.

 دکتر حسين قضاوي- قائم مقام بانک مرکزي- که تهران را به مقصد استان مازندران جهت شرکت در جلسه هيات دولت ترک کرده بود، از حضور در اين جلسه بازماند و به رغم هماهنگي‌‏هاي صورت گرفته اجازه ورود به جلسه هيات دولت را نيافت.

دکتر محمود بهمني که بنا به دلايلي موفق به همراهي دولت نشده بود، دکتر حسين قضاوي را راهي سفر به مازندران کرد که وي نيز نتوانست در اين جلسه شرکت کند.

لازم به ذکر است به تازگي اختلاف نظرات بانک مرکزي و دولت بر سر تخصيص منابع شدت گرفته و موج جديدي از انتقادات متوجه بانک مرکزي شده است.

بر اين اساس، حسين قضاوي که پس از رفتن مظاهري از بانک مرکزي در نامه‌‏اي بلند بالا به دفاع از رييس معزول خود پرداخته بود وآن را به رسانه‌‏ها نيز ارسال کرده بود، از همان ابتدا در آماج انتقادات قرار گرفت.


  • شنبه 2 آذر 1387-0:0

    نماشون سرا...
    در سومین غروب پرواز عزیز سفر کرده

    استاد عزیزاله بیژنی از شاعران خطه ی همیشه سبز طبرستان

    که در مکتب شاعرانگی اش

    در باب معرفت شاه مردان و مولای درویشان علی (ع) تلمذ میکردم سوگوارم .
    http://rezarad52.blogfa.com/8709.aspx

    • جمعه 1 آذر 1387-0:0

      خدا زياد كند اجر دين و دنياتان !! !
      حبّ جا و صندلي چه ها مي كند
      كه آقايان بر سر رديف اول و دوم
      مشغله برآوردند، چونان !!!!


      ©2013 APG.ir