تعداد بازدید: 2895

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 8 دی 1387-0:0

آقاي هوشمند! نقد يا چارچنگولي؟!

پاسخ به يادداشت"تملق يا اعتقاد"-از:ع.شيخ الاسلامي،خبرنگار وسرپرست هفته نامه صبح مازندران در غرب استان.


مازندنومه:يادداشت روز دوم دي ماه آقاي ابراهيمي-مديرمسئول هفته نامه صبح مازندران"با عنوان "
بابا شمل هاي سياسي و احمدي نژاد"(http://www.mazandnume.com/?PNID=V9248)بازتاب گوناگوني در محافل سياسي ورسانه هاداشت.

فرداي آن روز يادداشتي با نام مستعار "فاضل هوشمند"در پاسخ به نوشته ابراهيمي در مازندنومه پخش شد:("تملق يا اعتقاد؟"http://www.mazandnume.com/?PNID=V9250)

در پاسخ به نوشته آقاي هوشمند،خبرنگاري از غرب استان از در پاسخ برآمد و نوشتار حاضر را در دفاع از يادداشت بابا شمل هاي سياسي براي ما ارسال کرد.مازندنومه از اين جدال قلمي و تضارب آرا خرسند و آماده پخش نوشته ها،يادداشت ها و مطالب ساير مخاطبان خود است.

-----------------------------------------
دررابطه با يادداشت آقاي فاضل هوشمند بخوانيد آقاي ...اتهامات بي پايه و اساسي به نويسنده ياد داشت بابا شمل هاي سياسي يعني آقاي هادي ابراهيمي صاحب امتياز و مدير مسئول صبح وارد شده كه بيشتر شبيه به چارچنگولي است تا نقد.
در شجاعت و صراحت قلمي و بياني آقاي ابراهيمي همين بس كه وي همواره با نماد اسمي و فاميلي خود در برابر مخالفان و دوستان مخالف نما به قلم فرسايي پرداخته و در اين ميان با الهام گيري از مكتب سيد و سالار شهيدان حسين بن علي(ع) در برابر هر گونه زياده طلبي و عدول از اصول انقلاب و منويات مقام معظم رهبري با سلاح قلم مبارزه مي كند.

 اگر آقاي هوشمند شهامت و جرأت  معرفي واقعي خود را داشت قطعاً آقاي ابراهيمي خود پاسخگوي مطالب ايشان بود.نکند خداي نکرده  امثال آقاي هوشمندها هنرشان در شب نام نويسي و تخريب ديگران باشد.
 ناگزير با اجازه برادر عزيزمان جناب آقاي هادي ابراهيمي خود پاسخ ايشان را مي دهيم.

 ضمن اينكه به مقام نفد و نقادي احترام مي گذاريم ولي نگاه قيم ما با نه را در حوزه سياست و كشور داري كه مبتني بر اسلاف گذشته است طرد مي كنيم مع هذا با شناخت مُكفي از ناقد كه ظاهراً در هياتي ديگر آن هم فقط در راستاي تخريب نويسنده يادداشت ظاهر شده به شبهات مطروحه پاسخ مي دهيم.


1-اعتقاد و باور دروني و قلبي ما بر حمايت كامل از رئيس جمهور (آقاي احمدي نژاد) نشأت گرفته از نگاه عميق مقام معظم رهبري به ايشان است. تا كنون سابقه نداشته كه رهبري انقلاب اين گونه از رئيس دولتي تجليل كرده باشند.ظاهراً به نظر مي رسد كه ناقد محترم دچار بيماري اسكيزوفرني در فضاي سياسي كشور است. اي كاش ايشان نسبت به اين بيماري قابل درمان، اينگونه از خود ترشرويي و توهم نشان نمي داد.

2- شبهه ديگر كه ناقد محترم آقاي فاضل هوشمند مطرح كرده از بي فضلي و بي اطلاعي ايشان نسبت به لغت غار و غور است. ناقد محترم خود با فلسفه بافي بي حاصل آن را اشتباه معني كرده است. غار و غور و قار و قور دو لغت جدا و متفاوت از يكديگرند كه با مراجعه به فرهنگ لغت دهخدا بي فضلي آقاي فاضل بر مخاطبان ارجمند مبرهن مي شود. غار و غور به كنايه يعني سرو صدا، آشوب و فتنه؛ روش غلطي كه متاسفانه بعضي ها به دليل حسادت و حب و بغض هاي شخصي وسياسي با رئيس جمهوري و آقاي ابراهيمي چشم بسته و صُم و بكم در پيش گرفته و همواره آب در هاون مي كوبند.


3- از اصطلاح اپورتونيست ها آقاي ابراهيمي استفاده درستي نمود. اپورتونيست ها يا فرصت طلبان سياسي كه مي توانند در هر دو جريان سياسي كشور اعم از اصلاح طلب و اصولگرا باشند؛ بنابر اين كاربرد اين اصطلاح به نوعي شموليت بخشي به هردو جريان سياسي است شايد خداي نكرده آقاي هوشي! يكي از اپورتونيست هاي نا كام باشد.


4- در بي فضلي آقاي فاضل همين بس كه خود به نوعي دچار كج فهمي و سردرگمي نسبت به لغت اگرانديسمان شده. چه تفاوتي بين بزرگ نمايي و اين لغت وجود دارد؟ آقاي هوشمند ظاهراً از فرط بي هوشي و بي اطلاعي نسبت به اين كلمه دچار اعوجاج شده است. اگرانديسمان كردن معمولا يكي از روشهاي ژورناليسم بعضي از اصحاب سياست و رسانه هاي ژوروناليسم است. همان روشي غلطي كه متاسفانه بعضي ها صرفاً در راستاي تخريب دولت نهم و رئيس جمهور محترم از آن بهره مي جويند مثل اراجيفي كه در نشست (نفت، توسعه و دموكراسي) گفته شد و يا پخش 36 هزار خبر منفي در خصوص آقاي احمدي نژاد.


5- اما دفاع غلط آقاي هوشمند از احزاب مشاركت و سازمان مجاهدين؛ برادر عزير! ما هم مثل آقاي ابراهيمي اعتقاد داريم كه احزابي چون مشاركت و سازمان مجاهدين دولت ساخته اند كه با دلارهاي نفتي دولت اصلاحات و بيت المال ملت فربه شدند. بحمدلله آقاي احمدي نژاد وابسته به احزاب و گروه هاي سياسي نيست. مشاركتي ها و مجاهديني ها با اتكا بر روشهاي غلط نوعي سيادت سياسي و اقتصادي براي خود در دولت اصلاحت قائل بودند و متأسفانه بهترين فرصت ها و سرمايه هاي ملي را به ثمن بخس فروختند.

6- آقاي ابراهيمي در ياد داشت پر مغز و كارشناسي شده خود از فرد خاصي در شكل گيري دولت وحدت ملي نام نبرده بكله آن را پروژه مخالفين دولت نهم به منظور عبور از احمدي نژاد خواند. البته دولت و حدت ملي پروژه جماعتي از سياسيون ورشكسته و ناكام در عرصه مديريت اجرايي است. اظهر من الشمس است كه صحنه گردان واقعي آن كيست. بنابراين دولت وحدت ملي نبايد مستمسكي باشد كه بعضي خودشان را با نفي احمدي نژاد اثبات كنند؟ استناد آقاي هوشي نسبت به استاد شهيد نيز نوعي قياس اقتراني را به اذهان متبادر مي كند كه صغري و كبري آن اصلا در خدمت نقد ناقد نيست و به نوعي استفاده ابزاري از انديشه هاي استاد شهيد به منظور مشروعيت دادن يادداشت خود است.


7- اتفاقاً برادر گرامي جناب آقاي ابراهيمي از لغات مانيفست و كاسبكارانه و سهم خواهانه به درستي در ياداشت بابا شمل هاي سياسي استفاده كردند. ظاهراً آقاي هوشمند فراموش كرده اند كه قرار بوده مانيفست يا بيانيه دولت ائتلافي منتشر شود. همچنين استفاده بجا ودرست از واژه هاي كاسبكارانه و سهم خواهانه بر گرفته از بيانات مقام معظم رهبري در ديدار اعضاي محترم هيت دولت در ماه مبارك رمضان امسال با معظم له است كه حضرت ايشان بر يكي از انواع مخالفت هايي كه مخالفان دولت نهم بر آن تاكيد مي ورزند، بر نگاه سهم خواهانه بعضي از افراد و گروههاي سياسي از دولت نهم تاكيد داشته اند و اتفاقاً تاكيد نويسنده مقاله بابا شمل هاي سياسي ناظر بر نگاه سهم خواهانه اي است كه توسط طراحان دولت وحدت ملي وجود دارد.


8-در بي محتوابودن نقد آقاي هوشمند همين بس است كه وي متاسفانه گمان نادرست  نسبت به ياداشت آقاي ابراهيمي پيدا كرده است. وجوبا" در يادداشت "بابا شمل هاي سياسي و احمدي نژاد" نويسنده و تحليل گر آن هيچ اشاره اي به شخصيت هاي سياسي كشور نكرده اينكه چشم بسته نقد کنيم غلط و ناپسند است. نكته بعد اينكه ناقد محترم نگران اختلاف در بين اصولگراها با فرض ذكر نام اين شخصيت ها بودند خواستم از ايشان كه فيگور مستقل را به خود گرفته بپرسم كه آيا تا به حال جملات حمايت آميز از آقايان هاشمي، قاليباف، و ناطق نوري راجع به دولت نهم و آقاي احمدي نژاد شنيده و يا ديده اند؟


9-در خصوص پروژه دولت وحدت ملي كه فعالاً نا كام شده بايد عنوان كنيم كه از منظر كارشناسان سياسي دولت وحدت ملي تداعي گر كنسرسيوم و شركت سهامي است . نه تنها آقاي ابراهيمي بلكه بسياري از چهره هاي سياسي مطرح دو جناح نسبت به آن انتقاد داشته و دارند بنابراين ناقد محترم نبايد توقع داشته باشند كه دولت وحدت ملي به مردم چلوكباب بدهد البته شايد به كام آقاي هوشمند و طراحان آن برسد ولي چيزي عايد مردم نخواهد شد.

 واما ذكر اين نكته نيز ضروري است كه نگاه آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور عزير ما نسبت به مردم به عنوان ولي نعمتان انقلاب نگاهي مبتني بر حرمت و كرامت است و اگر تاپ و تشري كه ناقد محترم آن را به رئيس جمهور عزيرمنتسب كردند وجود داشته باشد معطوف به مافيا و مفسدان اقتصادي است كه حيات خلوت آنان با وجود احمدي نژاد به خطر افتاده است، ضمن اينكه به شخصيت آقاي هاشمي رفسنجاني احترام قائلم توجه ناقد محترم را به عصبانيت و برخورد تند آقاي هاشمي در يكي از خطبه هاي نماز جمعه سال 1375 نسبت به انتقاد يكي از نشريات آن دوره نسبت به دولت سازندگي و همچنين گلايه ها و برخوردهاي تند و درشت آقاي خاتمي با مخالفان سياسي خود و حداقل ارائه پاسخ موجه براي مردم نسبت به ناكار آمدي دولت اصلاحات با اين عنوان كه دولت در هر 9 روز با يك بحران مواجه است جلب مي كنم به راستي كدام تاپ و تشر بوده؟ اظهارات آقاي هاشمي و خاتمي يا احمدي نژاد؟


10- ناقد محترم تجليل و تكريم آقاي احمدي نژاد از سوي آقاي ابراهيمي را تملق آميز دانسته كه بايد در اينجا با ضرس قاطع اعلام كرد كه ما بر اساس آموزه هاي ديني و بر حسب سيره و مشي مولا و مقتداي خود يعني مقام معظم رهبري و همچنين عموم مردم از آقاي احمدي نژاد حمايت و تجليل مي كنيم. كه جاي دارد آنانيكه ذره اي از انصاف و وجدان عمومي برخوردار هستند به متابعت خويش از رهبري معظم انقلاب بيفزايند. چگونه است به روساي دولتهاي گذشته القابي چون سردار سازندگي و عقل كل مي دادند و حتي عده اي صحبت از تغيير قانون اساسي به منظور مادام العمر كردن روساي جمهور يكي از دولتهاي گذشته مي گفته اند؟ ايا آنها چاپلوسي، تملق و نان به نرخ روز خوري نبوده و امروز كه آقاي ابراهيمي در ياد داشت خويش از آقاي احمدي نژاد حمايت مي كند بايد اين چنين گستاخانه و ناجوانمردانه مورد هجوم  قرار گيرد؟ اين تذهبون؟


11- راستي آقاي فاضل هوشمند اگر فهم نادرسي نسبت به پاتولوژي دارند به آقاي ابراهيمي چه؟ استنباط ناقد پاتولوپي بوده كه پيشنهاد مي شود تمركز خودشان را بر روي واژه ها و متن بيشتر كنند ؟ البته چون آقاي هوشمند به دنبال نخود سياه و تجزيه و تحليل هرمنوتيك متن بوده اند و بيشتر بنده خدا ژست مستقلي هم در نقد خود داشته چار چنگولي تلاش كرده چيزهايي را سر هم كند. جالب تر اينكه استفاده درست آقاي ابراهيمي از لغت اسطرلاب در يادداشت كسي منكر معنا و مفهومي كه ناقد در يادداشت خود بكار برده نيست؛ منتهي بايد گفت كه اين لغت كنايه از هر مرموزانه سخن گفتن است و براي روشن تر شدن ذهن آقاي هوشمند بايد گفت كه اين واژه به منطقي مشابهت دارد كه بعضي ها از روي بند و باري و سرشت ناميمون خويش ديگران را بي هيچ و پوچ نقد مي كنند.


12- ناقد محترم آقاي هوشي! كراراً به منظور ارائه فيگور مستقل از خود كه در يادداشت نيز دچار پارادوكسيكال شده از شخصيت هاي بالاي نظام هزينه مي كند؟ در حالي كه اين بي پك و پوزي در نوشتن و سخن گفتن است كه چهره هاي برجسته نظام دست مايه تحليل هاي پيش و پا افتاده ناقد شود.


13- و اما آقاي هوشمند بخوانيد آقاي... اللهم بير بير! چقد گستاخي و بي دولتانه صحبت كردن نسبت به آقاي احمدي نژاد و دولت نهم درست است؟ در هيات ديگري به نام فاضل هوشمند ظاهر شديد اما سياه نمايي و وارونه جلوه دادن حقايق و واقعيت هاي كشور نوعي بي بند و باري در حرف زدن است كه خداي متعال به سادگي از آن نمي گذرد.


14- راستي اگر آقاي فاضل فضل وفهم درستي از واژه ها و متن ياداشت ندارند به دانش و بينش مردم و آقاي ابراهيمي چه ارتباطي دارد؟ناقد محترم بايد به آگاهي و دانش خود درحوزه هاي سياسي و اجتماعي بيفزايند؛ مثلاً كاربرد واژه متومنولوژي كه ناقد به اشتباه آن را ساختار شناسي معنا كرده و حتي اتهام عدم شناخت پديدار ها را به برخي از مسوولان از سوي نويسنده ياد داشت زده اند كه بايد گفت فنومنولوژي سياسي ماهيت شناسي است نه ساختار شناسي و يا مثلاً سير قهقرايي احزاب!

 احزاب سياسي با كار ويژه هاي مختص خاص خودشان نه تنها مضر نيستند بلكه شايد مفيد هم باشند و ليكن احزابي چون مشاركت و سازمان مجاهدين به دليل رجحان منافع فردي و بر منافع ملي و عبور از خطوط قرمز نظام نه تنها هيچ اقبالي در ميان مردم ندارند بلكه زشت و منفور هستند و اين جبريت حزبي با اراده مردم فاضل و هوشمند معطوف به ناكامي است .


15- واما خوش انصاف! يادداشت آقاي ابراهيمي شيوع و گسترش رويكرد مبارك و خجسته احمدي نژادي در بين آحاد مردم و جامعه است كه نه تنها در ايران بلكه در مصر، لبنان، اندونزوي و حتي در اروپا و كشورهاي آمريكا لاتين و آفريقا آن را نظاره مي كنيم. احمدي نژاد با تاسي به آموزه هاي امام راحل و منويات مقام معظم رهبري دولت اسلامي بين المللي را مديريت مي كند جاي سوال است كه چرا برخي از دوستان به مثابه سايت هاي خبري ضد انقلاب نسبت به درج اين ياداشت ها ( بابا شمل هاي سياسي و احمدي نژاد) از خود عكس العمل نشان دادند و اما جناب آقاي هوشمند فاضل!؟
گيرم پدر تو بود فاضل                                  از فضل پدر تو را چه حاصل
((اللهم اشغل الظالمين بالظالمين،خداوندا ستمكاران را با ستمكاران مشغول كن))


  • دوشنبه 9 دی 1387-0:0

    آقای فاضل هوشمند بعنوان یک مخاطب به جنابعالی توصیه می کنم که طفر نروید شما اشکالاتی را بدور از عقل و منطق رسانه ای نسبت به یادداشت آقای ابراهیمی داشتید و آقای شیخ الاسلامی هم پاسخ دادند من فکر نمیکنم در نقد شما ادب، منطق و دلسوزی برای آقای هاشمی رفسنجانی وجود داشته باشد شما خوتان را خیلی مطهر می نگرید اما اینگونه نیست یار محمدی –خبر نگار

    • فاضل هوشمندپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 9 دی 1387-0:0

      مرا از فضل پدر این حاصل است که در برابر شما مودب باشم و به تیر تهمت و افترا برای خفه کردن شما اقدام نکنم. دوازده مورد توهین، افترا و تهمت به من وارد نمودید تا از خطای بزرگی که در مقاله واقع شد و آن را حذف کردید فرار بکنید. خطایی که قطعاً قلب امام زمان (عج)، رهبری معظم انقلاب و آقای دکتر احمدی نژاد را هم به درد خواهد آورد.


      ©2013 APG.ir