تعداد بازدید: 2741

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 22 بهمن 1387-0:0

بودجه 88 بوي نفت نمي دهد

نماينده ساري گفت:کم شدن بودجه فرهنگي برخي از سازمان ها اشکالي است که در بودجه سال آينده به چشم مي‌خورد.


 

 

 نماينده ساری در مجلس شوراي اسلامي غير نفتي بودن را امتياز منحصر به فرد و برجسته بودجه سال 1388 عنوان کرد و گفت: اجرا شدن بودجه سال آينده که فقط 40 درصد به درآمدهاي نفتي وابسته است، گامي بنيادي در راه اصلاح ساختار اقتصاد ملي است.

 سيد رمضان شجاعي افزود: سالهاست که انديشمندان در فکر تنظيم بودجه‌اي غير وابسته به نفت هستند، در حالي که تاکنون همواره انديشيده‌ايم چنين امري محال است.

 وي با اشاره به نحوه تنظيم بودجه سال 88 که به صورت عمده به منابع غير نفتي وابسته است، ادامه داد:‌ وابسته نبودن بودجه سال آينده به نفت،‌ رخدادي قابل تقدير است که اگر از منابع پيش بيني شده تامين شود، موجب ارتقاي اقتصاد ملي در بخش‌هاي صنعتي و توليدي مي شود.

 اين عضو کميسيون فرهنگي در انتقاد از لايحه بودجه سال 88 که هشتم بهمن به وسيله رييس جمهوري به مجلس تقديم شد، گفت: کم شدن بودجه فرهنگي برخي از سازمان ها اشکالي است که در بودجه سال آينده به چشم مي‌خورد.

وي يادآورشد: با توجه به تاکيد مقام معظم رهبري بر مباحث فرهنگي و در نظر گرفتن اين موضوع که فرهنگ، هويت و شناسنامه هر ملت است، انتظار مي‌رفت بودجه بخش فرهنگي رشد داشته باشد.

 وي با رد اين نگراني که تامين بودجه از منابع غيرنفتي، امکان تحميل فشار به مردم را به دنبال دارد، تصريح کرد: اين مسائل با مقاصد سياسي و با هدف تخريب دولت مطرح مي شود.

سید رمضان شجاعی افزود: با اجرا شدن طرح هدفمندکردن يارانه ها، نه تنها اين نگراني ها از بين مي‌رود،  گسترش عدالت و رفع تبعيض هاي اقتصادي را موجب مي‌شود.

 وي گفت:‌ پيش بيني دولت براي اقشار مختلف مردم و بخش صنعت و توليد، بهره مندي از منابع ملي با هدف ايجاد برابري است که با هدفمند کردن يارانه ها و واقعي کردن نرخ سوخت ممکن مي شود.

عضو فراکسيون اکثريت مجلس افزود: در تصويب و اجراي بودجه هر چه بيشتر از درآمدهاي نفتي فاصله بگيريم، اساس و پايه‌هاي محکم‌تري را در سال‌هاي بعد به جا مي‌گذاريم.

وي خاطر نشان کرد: روند هميشگي ما مبني بر گره زدن همه منابع با درآمد نفت در بودجه، غلط بوده و اقدام دولت نهم براي اصلاح اين ساختار غلط ، نوآوري قابل تقدير است.(irna)



    ©2013 APG.ir