تعداد بازدید: 2867

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 25 اسفند 1387-0:0

کلاس اخلاق مير حسين

يادداشتي از:رضا مياندره،وبلاگ نويس گرگاني


متن اعلامیه آقای میرحسین موسوی برای شرکت در رقابتهای انتخاباتی ریاست جمهوری درحقیقت یک هندبوک یا دفترچه راهنمای اخلاقی برای سیاستمداران ما است. این اعلامیه مدینه فاضله ای را در پیش روی آدمی می گشاید که منبعث از اصول و بنیان های انقلاب اسلامی و رهبر فقید انقلاب است. هر دلسوزی به شوق می آید وقتی می بیند هنوز اخلاق جایگاه نخستین خود را در میان سیاستمداران دسته اول ما حفظ کرده است. امیدواریم قطره ای ازسجایای نیکوی اخلاقی که در سالیان غیبت ایشان در خود ایشان نهادینه شده است برجامعه ما تاثیر گذارد.

میرحسین موسوی خامنه‌ای (زاده ۱۳۲۰ در خامنه) سیاستمدار ایرانی، از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸  نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران بوده است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری و شهرسازی از دانشگاه ملی سابق (شهید بهشتی) در سال ۱۳۴۸ می باشد. وی آخرین نخست وزیر ایران است که با تغییر قانون اساسی و حذف پست نخست‌وزیری، از فعالیت های اجرایی کناره گرفت و عمده فعالیت خود را در فرهنگستان هنر متمرکز کرد و در حال حاضر رئیس فرهنگستان هنر میباشد. وی عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام است.


مدرس دانشگاه ملی(شهید بهشتی) سال ۱۳۵۳ - ۱۳۵۴
استادیار دانشگاه ملی (شهید بهشتی) سال ۱۳۵۴ - ۱۳۵۶
عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی از سال ۱۳۵۷ - ۱۳۶۰
رئیس دفتر سیاسی حزب جمهوری اسلامی۱۳۵۸
دبیر و مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران
نخست وزیر از سال ۱۳۶۰ - ۱۳۶۸
مشاور سیاسی رئیس جمهور
عضو مجمع تشخیص مصلحت از سال ۱۳۶۸
استادیار علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس ۱۳۶۸ - ۱۳۷۶
مشاور عالی رئیس جمهور از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴
رئیس فرهنگستان هنر از سال ۱۳۷۸ تاکنون

اصول اخلاقی مورد تاکید ایشان در این بیانیه:

١- استفرار جامعه ارزشی مبتنی برآموزه های اسلام ناب محمدی (ص) و متکی بر اندیشه‌های حضرت امام خمینی

٢-فکر کردن قبل از عمل کردن:  آنجا که میگوید اینجانب  در تکاپوی این جستجو بوده‌ام؛ وضعیت کشور ، انتخاب‌های پیش‌رو ، حوادث ممکن، ظرفیت‌های موجود و بسیاری نکات خرد و کلان دیگر را مورد دقت قرار دادم و هرچه پیشتر رفتم همان دلایل و عواملی که در وهله‌های گذشته به عدم حضور در صحنۀ انتخابات فرا می‌خواندند بیشتر مرا متقاعد کردند که این زمان زمانی دیگر است

٣- تقبیح خودپسندی و تجاهل مشکلات و کافی دانستن بضاعت از توکل به خدا و تاکید برامید ادای وظیفه برای نامزد شدن در دورۀ دهم انتخابات ریاست جمهوری

۴- تاکید بر مستضعفان بعنوان مطمئن‌ترین پایگاه برای ارزش‌های برآمده از انقلاب اسلامی و آماده‌ترین قشر برای اصلاحگری و پایبندترین پشتوانه برای اصول و اصول‌گرایی که باعث جوشیدن چشمه های برکت می شود.

۵- تاکید بر خم نشدن بر اجنبی جوانان ایرانی و آزادی گفتن و شنیدن و انتخاب کردن و اینکه این ارزش مورد توجه  چندین باره شهدائی چون خرازی ها، باقری ها و باکری ها و حاج همت ها بوده است.

۶- تاکید بر پیوند اخلاق و اقتصاد و متنافی نبودن بازگشت به ارزشها و نیرومند شدن اقتصاد ملی و تولید اقتصادی

٧-تاکید بر اینکه استفاده از هر شیوه غیرقانونی برای انجام اعمال خیر هم نقض عهد با ملت و هم انکار خرد جمعی است و منجر به آشفتگی‌های لاعلاج در نظام مدیریتی در کشور می شود

٨- تاکید بر ظرفیتهای قانون اساسی  و توجه ویژه به راهبردهای ارزشمندی که اصل‌های 43 و 44 از این میثاق ملی را شکل داده‌اند برای جلوگیری از هدر دادن این منابع در خدمت منافع کوتاه مدت و اغراض سیاسی کم بها

٩ - فروتنی در عین اعتقاد به توانائی جمعی و اینکه یک قدم پیشرفت واقعی  بر آرزوهای درازی که جامه‌ی عمل نمی پوشند برتری دارد.

١٠- اذعان به اینکه جدی بودن انتخابات موکول به خرده گیری نسبت به دولت فعلی است ولی این امر نباید به بی احترامی به دولت قانونی جمهوری اسلامی و عدم انتقادات به صورت روشنگرانه، مستدل، دلسوزانه و نه با قصد فریب منجر شود.

١١- تاکید بر ساده سازی وا خلاقی سازی شیوه های شکلی رقابت ریاست جمهوری و تاکید بر عدم تکثیر عکس و.. اینکه  نوشته سادۀ یک شهروند علاقمند به سرنوشت کشور در پشت شیشه‌ی مغازه‌اش دلنشین‌ترین و موثرترین الگوی تبلیغاتی است.

١٢- تاکید بر عدم هتک حرمت و بی ادبی نسبت به هتاکان به ایشان در هر صورت

١٣-تاکید بر عدم استفاده از امکانات و اموال عمومی، چه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم، در امور انتخاباتی .

١۴- تاکید بر وحدت و انسجام نیروهای توانمند کشور از طریق همفکری همه اندیشه ها و استناد به فرمایش پیامبر اسلام که فرمود فمن تبعنی فانه منی.


  • يکشنبه 11 مرداد 1388-0:0

    جو مونگ ایران زمین موسوی را زد زمین ؟
    ای کاش موسوی هم این حرفها را قبول داشت .ولی اینها جز مغلطه کاری وسفسطه گری راه دیگری را دردستور کار خود ندارند


    ©2013 APG.ir