تعداد بازدید: 4265

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 13 خرداد 1388-0:0

علی اصغر شیرودی:ما به احمدی نژاد رای ندادیم که پس بگیریم

برادر شهید شیرودی در همایش مازندرانی ها مقيم تهران گفت:میرحسین آمده کشور را از بحران خارج کند-اگر امروز شهید شیرودی زنده بود، مطمئن هستم که با دولت نهم برخورد می‌کرد-دست موسوي را می‌بوسم که آمد-ميرحسين حرف بی‌ربط نمی‌زند.


نشست مازندراني هاي مقيم تهران روز دوشنبه در سالن همایش برج میلاد برگزار شد.تعداد زيادي از حامیان میرحسین موسوی با بستن روبان سبز به دور دستان و گردن خود و تعدادی دیگر با پوشیدن لباس و شال سبز آمده بودند تا در همایش مازندرانی های مقیم تهران شرکت کنند و حمایت خود را از میرحسین موسوی، کاندیدای ریاست جمهوری، اعلام دارند.

در اين نشست علی اصغر شیرودی -برادر بزرگ‌تر شهید شیرودی- گفت: اگر امروز شهید شیرودی زنده بود با توجه به خصوصیات اخلاقی او که بر آن واقفم مطمئن هستم که با دولت نهم برخورد می‌کرد.

  وي در همایش مازندرانی‌های مقیم تهران اظهار کرد: از این که پس از 30 سال دچار چنین مشکل و بحرانی شده‌ایم که شاید برخی‌ها نیز ما را هم مقصر بدانند که چرا این چنین شد و کاری نکردیم از شما پوزش می‌خواهم.

وی با بیان این که «ما به احمدی نژاد رای ندادیم که پس بگیریم»، افزود: من این جا آمده‌ام تا با سلامی، کاندیداتوری مهندس موسوی در دهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری را به شما تبریک بگویم.

برادر شهید شیرودی گفت: از تمامی همشهریان و هموطنانم چه در داخل و چه در خارج از کشور می‌خواهم که تا دست به دست و با حضور در پای صندوق‌های رای کشور را از این بحران خارج کنیم.

وی یادآور شد: در زمان جنگ مدیر گروه ساخت تولیدات و تجهیزات جنگی بوده‌ام و به نوعی همرزم برادرم و دیگر رزمندگان جنگیده‌ام و به طور کامل فداکاری‌ها و جانبازی‌های رزمندگان را مشاهده کردم؛ از همین رو نمی‌توانیم ببینیم و تحمل کنیم که بدین شکل خون شهیدان لگدمال می‌شود.

برادر شهید شیرودی با بیان اینکه مهندس موسوی ادعای بی‌مورد ندارد و حرف بی‌ربط هم نمی‌زند، گفت: اگر مهندس موسوی نمی‌آمد باید از ایشان خواهش می‌کردیم تا بیایند و من دست او را می‌بوسم که آمد تا کشور را از این بحران پیش آمده خارج کند و چون او را می‌شناسم مطمئنم که از پس این کار بر می‌آیند.

هم چنين در اين نشست که روز دوشنبه در تهران برگزار شد،زهرا رهنورد-همسر موسوي- هم گفت:رییس جمهور آینده باید خلاء های دولت نهم را جبران کند.

جمعیت با ورود رهنورد به وجد آمد و شعار "درود بر رهنورد، سلام بر موسوی" سر داد.او در وصف خطه سبز مازندران گفت:مازندران، شهر شیران و دلیران است، کیست که فراموش کند مازندران چه بوده و نداند این استان چه مقاومت هایی را درطول تاریخ پشت سر گذاشته است؟

وی در ادامه سخنانش به چند فرهنگی بودن ملت ایران اشاره کرد و آن را یک سعادت برای مردم دانست و گفت:فرهنگ ایران تنها در فلات مرکزی متمرکز نشده و این به نفع افراد است، زیراوقتی اقوام مختلف همچون عرب ها، کردها، ترک ها، گیلکی ها و... هر یک به نحوی به مردمسالاری دینی اعتقاد داشته باشند، تنوع فرهنگی یک کشور به فرصت تبدیل می شود و باید از آن استفاده کرد.

رهنورد اقوام مختلف را  به رنگ های منشور تشبیه کرد و گفت: رنگ اصلی این منشور، ایمان مردم و رنگ سبز، مازندران است.

به نوشته ghalamnews رهنورد با نقل قول از هابز،فیلسوف برجسته سیاسی انگلستان، گفت:حکومت هنگامی که بخواهد اطراف خود را ببلعد، می تواند تبدیل به اژدها شود، این طبع هر حکومتی است. اما باید بیندیشیم که چگونه می توان به جنگ اژدها رفت و سلطه گری را از حکومت دور کرد؟

رهنورد این گونه ادامه داد:وجود قومیت های مختلف در گوشه و کنار سرزمین ما فرصت خوبی است تا ضمن حفظ وحدت ملی از تبدیل شدن حکومت به اژدها جلوگیری شود.

او از کشور سوییس به عنوان یک الگوی موفق در این زمینه نام برد و گفت:این کشور که از سه قوم آلمانی، ایتالیایی وفرانسوی تشکیل شده، توانسته است با وحدت این اقوام و با بهره  مندی از یک اقتصاد قوی در کشور خود یکپارچگی ایجاد کند و از سلطه گری حکومت بکاهد.

رهنورد ادامه داد:اما آنچه به مردم ما وحدت می بخشد، ایرانی بودن ماست، در عین حال می توانیم از تنوع اقوام، قومیت ها و زبان ها استفاده کنیم.

او هزاره سوم را دوره "دموکراسی انجمنی" نامید و گفت:دموکراسی انجمنی به معنای آن است که هر یک از اقوام، ادیبان، هنرمندان، زنان و... می توانند با تشکیل انجمن هایی، دموکراسی را قوام ببخشند و مراقب باشند که حکومت اژدها نشود.

او با اشاره به اصل 15 قانون اساسی که به ایجاد فرصت برای اقوام مختلف اشاره می کند، گفت:امیدوارم این اصل در دولت دهم تحقق یابد و دولت آینده بتواند زیبایی تنوع زبانی و ملیت ها را درک کند و به مردمسالاری دینی دست یابد.

رهنورد اظهار امیدواری کرد همه خلاءهایی که تاکنون وجود داشته و در دولت نهم به اوج خود رسیده، در دولت دهم و با رییس جمهوری که به او رای می دهیم، پر شود.


  • چهارشنبه 10 اسفند 1390-0:0

    هیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

    • چهارشنبه 21 مهر 1389-0:0

      تا زنده بود زندگي کرد ، زندگي ساخت و با خدا معامله کرد.... نامش نيکو ... يادش گرامي

      • دوشنبه 18 مرداد 1389-0:0

        خداوند بيامرزد بزرگ مردي بي ادعا همچون استاد بزرگ صنعت ايران مرحوم علي اصغر آقاي قربان شيرودي را که همه وجودش منشا خير و برکت بود براي آشنا و غريبه.درود به روح بزرگ و ملکوتي اين بزرگ مرد روحش شاد يادش گرامي باد

        • سه شنبه 4 خرداد 1389-0:0

          خداوند رحمت کند مرحوم علی اصغر شیرودی را بسیار بیشتر از برادرش به این مرز و بوم خدمت کرد و نام و نشان در گمنامی را ترجیح داد ... صنایع دفاع ملی هرگز خدمات ارزنده صنعتی وی را فراموش نخاهد کرد

          • عبدالرسولپاسخ به این دیدگاه 0 0
            شنبه 20 تير 1388-0:0

            با سلام و احترام

            علي اصغر شيرودي هم بسوي برادر خود شتافت ./

            اين خبري بود كه دوستارانش را متاثر كرد

            پروردگارا : او را بيامرز كه آمرزيده است

            حاج خانم شيرودي انشاءالله خداوند به شما سلامتي و طول عمر و به دخترانتان و تنها پسرتان آقا مهرداد شيرودي صبر عطاء فرمايد ./

            خدايش بيامرزد ./

            با تقديم احترام


            ©2013 APG.ir