تعداد بازدید: 3105

توصیه به دیگران 1

شنبه 13 تير 1388-0:0

بازگشت

با پی گیری های چهار ساله سازمان حفاظت محیط زیست ، سرانجام 380 هکتار از زمین های ملی (حیات وحش میانکاله "آشوراده") به این سازمان بازگشت.


دکتر محمدجواد نظری مهر-نماینده مجلس شورای اسلامی- گفت: چند سال پیش 380 هکتار از اراضی ملی که بخشی از اراضی پناهگاه حیات وحش در منطقه آشوراده محسوب می شود،با اعمال نفوذ یکی از آقازاده ها با "یک دویستم" قیمت روز و به عبارت دیگر با نیم درصد بهای واقعی ، فروخته شد و به طور غیرقانونی ، از مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست خارج شد.

وی افزود: با روی کار آمدن مدیریت جدید در سازمان حفاظت محیط زیست در دولت نهم ، پرونده این واگذاری غیرقانونی ، در دادگاه پیگیری شد و در این میان ، خانم دکتر جوادی ، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شخصاً به طور جدی موضوع را دنبال کرد تا این که دادگاه بدوی رأی به بازگشت این اراضی به سازمان داد .
نماینده مردم بندرگز، ترکمن و کردکوی گفت: با ارسال پرونده به دادگاه تجدید نظر ، مستندات اداره کل حقوقی و پارلمانی سازمان محیط زیست مورد پذیرش قضات تجدید نظر استان گلستان قرار گرفت و رأی دادگاه بدوی شجاعانه تأیید شد و بدین ترتیب ، یکی از مهم ترین اراضی ملی که پناهگاه حیات وحش محسوب می شود ، بار دیگر احیا گردید.

نظری مهر در پایان خواستار تعقیب قضایی کسانی که این اراضی را با آن قیمت ناچیز معامله کرده بودند شد و گفت: از نظر من به عنوان نماینده مردم منطقه ، بازگشت این اراضی ، پایان ماجرا نیست و باید بررسی شود چه دست هایی در کار بوده اند تا این انتقال غیرقانونی انجام و چنین جفایی به مردم منطقه و محیط زیست کشور روا شود.(asriran)



    ©2013 APG.ir