تعداد بازدید: 2870

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 17 تير 1388-0:0

چهاروضعیت در انتخابات و ادعاهای طرفین

يادداشتي از:رضا مياندره-وبلاگ نويس گرگاني


برخی روان شناسان برای حل اختلافات میان افراد و تعامل مثبت میان انسانها طرحی مبنی بر الگوی چهار وضعیت را طراحی کرده و بر آن اساس سعی در حل مسائل و اختلافات دارند که در نهایت به یک بازی برد - برد برای دو طرف منازعه منتهی می شود.

بر این اساس می توان ادعاهای معترضان و طرفداران انتخابات را بر این چهار وضعیت این گونه بيان کرد:

الف: ادعای معترضان دروغ است و ادعای برندگان صحیح است. بر این مبنا ادعای معترضان مبنی بر انجام تخلف دروغ است و برندگان انتخابات راست می گویند و بالاتر اینکه در ٣٠ سال اخیر هیچ انتخاباتی از لحاظ صحت و پاکی قابل قیاس با این انتخابات نیست. این ادعا علمی نیست و نمی توان آن را به عنوان یک گزینه قابل اعتنا باور داشت.

ب: برندگان انتخابات دروغ می گویند و ادعای معترضان صحیح است. بر این مبنا هرچه تا به حال بوده دروغ بوده و به اصطلاح جمهوری اسلامی به آرای مردم خیانت کرده است که این امر نیز نمی تواند دقیق باشد .

ج: ادعاهای برندگان و بازندگان انتخابات هر دو دروغ و عاری از صحت است. در این صورت، نمی توان به هیچ ادعایی در جمهوری اسلامی استناد کرد چه هر دو طرف منازعه از بزرگان انقلاب و  جمهوری اسلامی می باشند .

د: ادعای برندگان و بازندگان هر دو مقرون به صحت است. این وضعیت که به وضعیت چهارم نامیده می شود باید اساس قرار گیرد. هم برندگان معتقدند که انتخابات در صحت برگزار شد و هم معترضان نسبت به ادعاهای خود دارای اسناد هستند. در این صورت باید هر دو به یک بازی برد- برد بیندیشند و سعی در حل مشکلات داشته باشند. قاضی یک طرفه نمی تواند راهگشای امور باشد. باید به این بیندیشیم که این جمهوری اسلامی باید تا سالهای سال ماندگار باشد.

ولی آنچه تاکنون مورد عمل قرار گرفته است وضعیت الف می باشد و وضعیت چهارم تنها به صورت غیردقیق مورد توجه قرار گرفته است.


  • سه شنبه 23 تير 1388-0:0

    همه اين موارد كه در با ذكر كرده ايد براي مشغول كردن اذهان عمومي است و دستاندركاران خودشان ميدانند كه چه كسي پيروز بود منتهي اين خواست خدا بود كه آقاي احمدي نژاد پيروز باشد

    • جمعه 19 تير 1388-0:0

      به نظر من بند جیم بیشتر مقرون به صحت می باشد-تحلیل ابکی بود-واقعیت اینه که هیچ اصل قطعی وصددرصدی وجود نداره مخصوصا درعلوم انسانی وسیاست که همیشه قسمتی ازحقیقت بیان میشه ومابقی ناگفته باقی می ماند بچه دلیل می توان ثابت کردیانتیجه گرفت که اگر درانتخابات دهم تقلب شده بنابراین تمام انتخابات باتقلب بوده

      • چهارشنبه 17 تير 1388-0:0

        اتفاقا شوراي محترم نگهبان از معترضان چندين بار درخواست كرد تا مستندات را ارايه كنند. اما نكردند!! 5 روز تمديد كرد تا معترضان حضوري مسايلشان را بگويند اما 2 نفر از جمله آقاي موسوي نرفتند. هيئت ويژه اي از نمايندگان چپ و راست مجلس تعيين كرد اما باز هم معترضان همكاري نكردند! خب پس اين معترضان به چه فكر مي كنند؟

        • چهارشنبه 17 تير 1388-0:0

          خیلی تحلیل آبکی بود.


          ©2013 APG.ir