تعداد بازدید: 2676

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 19 مرداد 1388-0:0

جوادی: ندیدم بچه ام چگونه بزرگ شد!

رییس سازمان محیط زیست کشور گفت:گزارش عملکرد آقاي اشرفي پور را تقديم رئيس جمهور خواهم کردم-اطلاعی ندارم که انتخاب مدیرکل محیط زیست مازندران به خاطر نسبت فامیلی او با مشایی است-بايد براي سازمان، مجلس ترحيم بگيريم-به وزير قبلي گفتم که برويد از امام رضا درخواست بخشايش کنيد.


رئيس سازمان حفاظت محيط زيست روز یکشنبه سومين کنفرانس خبري خود در چهار سال گذشته و آخرين آن را در حالي تشکيل داد که در دولت دهم هيچ نامي از وي به عنوان کانديداي احتمالي ديده نمي شود. اما با اين وجود فاطمه واعظ جوادي-رییس آملی این سازمان- معتقد است عملکرد موفقي در اين سازمان داشته و به خود نمره بالاي 80 از 100 براي چهار سال رياست بر سازمان حفاظت محيط زيست داد.

طبق نظر کارشناسان اين حوزه، شايد جوادي در طول اين دوران در برخي پروژه ها مخالفت خود را اعلام کرد اما در نهايت مجبور به تسليم در برابر دستگاه هاي ديگر در کميسيون زير بنايي دولت شد. اما جوادي در پاسخ به سوال etemaad مبني بر اينکه چرا در اعتراض به اينکه نتوانستيد نظرات سازمان را مورد موافقت دولت قرار دهيد استفعا نداديد که در آينده اين تخريبات به نام شما ثبت نشود، گفت؛ من اعتقادي به استعفا ندارم و طي چهار سال گذشته تمام سعي و تلاشم اين بود که محيط زيست را حفظ کنم. من با يک يا علي کارم را شروع کردم. در اين مدت من نديدم بچه ام چگونه بزرگ شد. خيلي از اوقات من ساعت چهار صبح مي رسيدم خانه. يا کاري را شروع مي کني يا نبايد شروع مي کردي. به همين دليل من به استعفا اعتقادي ندارم.

درباره رئيس جديد نظري ندارم

در حالي که در ميان نامزدهاي احتمالي رياست سازمان محيط زيست نامي از جوادي به چشم نمي خورد از مديرکل محيط زيست استان مازندران به عنوان يکي از کانديداهاي اصلي نام برده مي شود. اما جوادي در پاسخ به سوال «etemaad» مبني بر اينکه از عملکرد اين مدير تا چه اندازه راضي هستيد، گفت؛ هر رئيسي مسوول ارزيابي عملکرد مديران زير دست خود است. من هم امروز گزارش عملکرد آقاي اشرفي پور را تقديم رئيس جمهور خواهم کرد و نظرم را در آنجا خواهم گفت. جوادي در برابر اصرار خبرنگار این روزنامه در اين باره ترجيح داد سکوت کند و در پاسخ به اينکه دليل انتخاب اشرفي پور ميان اين همه مديران سازمان آيا نسبت فاميلي است که با آقاي مشايي دارند خنديد و گفت؛ من اطلاعي ندارم.

مجلس ترحيم براي محيط زيست بگيريد

جوادي درباره طرح جديد مجلس مبني بر ادغام سازمان حفاظت محيط زيست و تشکيل وزارت آب، محيط زيست و منابع طبيعي گفت؛ بايد براي سازمان مجلس ترحيم بگيريم. وي با اعلام اينکه دولت مخالف اين ادغام ها است، گفت؛ شايد چون محيط زيست، بله نمي گويد و ماشين امضا نيست، مي خواهند اين کار را کنند. وي با اشاره به اينکه دولت مخالفت خود را در اين خصوص اعلام کرده است، افزود؛ بخش حاکميتي بايد ملي مديريت شود و نمي تواند زيرمجموعه يک وزارتخانه بهره بردار باشد.

شوراي عالي محيط زيست دوباره با رياست رئيس جمهور تشکيل خواهد شد

بسياري از کارشناسان محيط زيست انحلال شوراي عالي محيط زيست را يکي از دلايل اصلي تخريب هاي عمده در اين حوزه مي دانند. شايد به همين دليل جوادي در پاسخ به يکي از خبرنگاران که پرسيد چقدر کمبود شوراي عالي محيط زيست را حس کرديد، گفت؛ ما حدود دو سال و نيم با اين سبک کار کرديم. فراز و فرود بود، اما انتظار ما چيز ديگري بود. من فکر مي کنم اگر رئيس جمهور خودشان جلسات را مديريت کنند وضعيت محيط زيست بهتر خواهد شد. به همين جهت در دولت جديد دوباره شوراي عالي محيط زيست با رياست رئيس جمهور تشکيل خواهد شد.

به خاطر چهار تا حيوان نگوييد جاده نکشيد

جوادي در پاسخ به خبرنگار ديگري مبني بر اينکه بيشترين مشکلات سازمان در چهار سال گذشته با چه دستگاه هايي بوده است، گفت؛ با وزارت راه که شما همه خودتان مي دانيد. ما با وزارت نفت يا صنايع در موارد نقطه يي مشکل داشتيم. اما با وزارت راه اين طور نبود.

جوادي با تاکيد بر اينکه يک جاده از ميان زيستگاه آن را تکه و دو پاره مي کند، درباره صحبت وزير سابق راه (رحمتي) گفت؛ ايشان به شوخي به من مي گفتند بگذاريد ما اين چهار تا حيوان را بخوريم تا به خاطر چهار تا حيوان نگوييد اينجا جاده نکشيد. براي همين وقتي که وزير قبلي از دولت رفت به او گفتم که برويد از امام رضا (ع) درخواست بخشايش کنيد.

وي با اشاره به اينکه سازمان حفاظت محيط زيست مسوول نظارت بر کود، سم و... در جهاد کشاورزي است، گفت؛ متاسفانه طرح هاي جنگلداري در کشور تبديل به طرح هاي جنگل بري شده است به شکلي که به رغم الزامي بودن ارائه گزارش ارزيابي زيست محيطي براي طرح هاي جنگلباني، طي چهار سال گذشته حتي يک گزارش ارزيابي زيست محيطي در اين خصوص به دست مان نرسيده است.

 رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به حذف کلمه بزرگ از مصوبه ارزيابي طرح هاي جنگلداري گفت؛ بر اين اساس پس از اين همه طرح هاي جنگلداري به هر مقياسي مشمول ارزيابي زيست محيطي مي شوند. وي به دستور رئيس جمهوري براي عدم بهره برداري و برداشت از منابع جنگلي کشور اشاره کرد و گفت؛ بر اين اساس، رئيس جمهوري حدود 10 ماه قبل در دستور صريحي به وزارت جهاد کشاورزي خواستار ممنوعيت 10 ساله در برداشت چوب از منابع جنگلي شدند.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با تاکيد بر اينکه محدوده فعاليت محيط زيست بسيار گسترده است، گفت؛ مگر مي شود يک دستگاه کاملاً حاکميتي زيرمجموعه يک دستگاه کاملاً بهره بردار برود؟، وي همچنين درخصوص تالاب انزلي نيز گفت؛ 10 روز قبل آقايان نقشه ها را آوردند که 60 درصد مسير تالاب انزلي پل ساخته شود. از سوي ديگر بايد پل هايي با دهانه بيش از 60 متر احداث شود و پايه هاي آن در خشکي قرار گيرد که با توجه به بررسي هاي انجام شده از 1800 متر مسير پيشنهادي وزارت راه تنها 490 متر مورد قبول بود و اعلام کرديم هزار و 300 متر باقيمانده را بايد مجدداً بازنگري کنند، چرا که آقايان پل هايي با دهانه هاي 20 متر را انتخاب کرده بودند که حتماً به تالاب آسيب مي رساند.

رئيس جمهوري اجازه احداث جاده چهار بانده را در پارک ملي گلستان نداد

وي درخصوص احداث جاده چهار بانده از داخل پارک ملي گلستان گفت؛ در اين موضوع که اخيراً هم دادستان کل کشور ورود کرده است، وزارت راه در جلسه استان گلستان دولت مجدداً طرحي را براي چهار بانده کردن جاده پارک ملي گلستان مطرح کرد که رئيس جمهوري اعلام کردند ما يک پارک ملي گلستان بيشتر نداريم لذا وزارت راه برود موضوع گزينه شمالي را بررسي کند. رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت؛ در عين حال بر اساس صورتجلسه سال هاي گذشته وزارت راه موظف بود جاده پارک ملي گلستان را با عرض 5/11 متر احداث کند اما مجري اين مسير را با عرض 22 متر طراحي کرده و در بخش هايي نيز با همين عرض احداث کرده که موضوع را ما به وزارت راه و قوه قضائيه اعلام کرديم و با حکم قضايي هم اکنون احداث اين مسير متوقف شده است. رئيس سازمان حفاظت محيط زيست درخصوص مصرف انرژي در کشور گفت؛ متاسفانه در سال گذشته ميزان مصرف انرژي در کشور 10 درصد افزايش يافته، لذا بايد برنامه يي جدي براي کاهش مصرف انرژي در کشور تدوين شود.


  • سه شنبه 20 مرداد 1388-0:0

    خواهر دلسوز خسته نباشی

    شما بخاطر نسبت با ایت الله جوادی حذف و ا

    شرفی بخاطر نسبت با مشایی مطرح

    میشود

    وای بر ملتی که حاکمان ان اینگونه شایسته

    سالاری را در خانواده تعریف میکنند

    مدیر کلی هم از سر اشرفی زیاد ه

    دولت در اختیار مشایی است

    محمودخان این تذهب


    ©2013 APG.ir