تعداد بازدید: 3909

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 29 مرداد 1388-0:0

قناعت:نگران ظهور فرقه های جديد نيستيم

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت:مازندران محل گسترش و فعالیت فرقه های انحرافی نیست.


جواد قناعت گفت: مازندران استان ولایی است که در آن زمینه های بروز،ظهور و تداوم فرق انحرافی و عرفان های کاذب وجود ندارد.


قناعت با بیان این موضوع که  نگرانی از بابت ظهور و گسترش چنین فرقه هایی در استان وجود ندارد اظهار داشت: بحث مواجهه و برخورد با فرق نوظهور در استان باید جدی گرفته شود زیرا مازندران محل گسترش و فعالیت فرقه های انحرافی نیست.وی افزود: با هرگونه فعالیت احتمالی چنین فرقی در استان برخورد جدی خواهد شد.


معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: می توان با برگزاری دوره های آموزشی مناسب ، تهیه جزوات و بسته های آموزشی مناسب با نیاز جامعه،آموزش مربیان و مبلغین از ظهور و رواج انحرافاتی از این قبیل در جامعه جلوگیری نمود.


زهرا شرف الدین مدیر کل امور بانوان استانداری هم با اعلام اینکه بررسی مسائل خرافی و جریانات انحرافی در کمیته تخصصی مستقلی پیگیری خواهد شد، اظهار داشت: تفکر انحرافی زمانی نفوذ می یابد که مبانی اصیل ارزشی،فکری و اعتقادی را نتوانیم به درستی به خانواده ها انتقال دهیم.


شرف الدین از تشکیل بانک اطلاعاتی فرق و جریانات انحرافی و شیوه های مقابله با آنها در استان خبر داد و افزود: عدم اطلاع کافی جامعه نسبت به مبانی اصیل دینی و عرفان اصیل و همچنین انواع فرق انحرافی ، خرافات ، عرفان های کاذب، فرقه های نوظهور و شیوه های نفوذ آنان از جمله مواردی است که سبب می گردد این انحرافات در جامعه گسترش یابد.


وی برگزاری دوره های آموزشی برای خانواده ها و همچنین تربیت مربیان و مبلغان دینی با آخرین اطلاعات و شیوه های علمی روز را از جمله اقدامات این کارگروه جهت آشنایی و بالابردن سطح آگاهی هرچه بیشتر خانواده ها در جامعه برای مقابله با این جریانات عنوان کرد و اظهار داشت: ۸۰ درصد مربیان توانمند حوزوی و دانشگاهی در قالب طرحی به نام رحمت فعالیت می کنند که قصد داریم از وجود آنها جهت ارائه آموزش های لازم به خانواده ها در قالب این طرح استفاده نماییم.



    ©2013 APG.ir