يکشنبه 11 آبان 1393-10:2

کربلا، 7 محرم

گزارش امروز کربلا/برای ایجاد ترس در داعش اژ کشته شده های آن ها فیلم گرفته و بر روی اینترنت قرار می دهیم/ سردار سلیمانی که امد نیروهای مقاومت پیشروی کرده اند+عکس


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: امروز فرصتی دست داد که در بازار کربلا گشتی بزنم و با مردم گفتگو کنم.

پیش از خواندن گزارش بازار کربلا، دو عکس را از کاظمین تماشا کنید که به گزارش قبلی ام نرسید:


*گشتی در بازار

در کربلا مردم به دور از تهدیدات امنیتی به زندگی عادی و روزمره خود مشغول اند. به بازار رفتم و فرصت خوبی بود در مورد داعش با جوانان گفتگو کنم.

عماد یکی از جوانان بازارسمت غربی حرم سیدالشهدا ست. او با بیان اینکه فتوای آیت الله سیدعلی سیستانی مرجع تقلید شیعیان در عراق مبنی بر واجب بودن جهاد است، افزود: بر همین اساس جوانان و مردم به جبهه های نبرد با داعش سرازیر شدند.

این جوان اهل کربلا ادامه داد: حتی در روزهای اولیه بسیاری از زنان نیز به جبهه ها رفتند.

از او پرسیدم که آیا برای جنگ، دولت حقوقی هم به شما پرداخت می کند؟ پاسخ داد: ما برای هدفی دیگر به جهاد می رویم، اما پس از یک ماه، اگر فرد علاقه مند به استخدام در ارتش عراق باشد، به کارگیری می شود و ماهانه به او حقوق می دهند.

عماد توضیح داد: داعش ۶۰۰کیلومتر با کربلا فاصله دارد، چه دلیلی جز دستور جهاد می توانست جوانان را به آن جا بکشاند؟

* الحمدالله متاهلم

السعد الاسدی یکی دیگر از جوانان کربلایی است. سر صحبت ما با شوخی آغاز شد و او گفت: الحمدالله متاهلم و همسر من نیز عاشق اهل بیت است.

وی با بیان اینکه خود بنده در جنگ با داعش در منطقه "جرف الصخر" حضور داشتم، افزود: این روزها برای عزاداری دهة عاشورا به کربلا آمدم، اما پس از عاشورا به منطقة باز خواهم گشت.

این رزمنده گفت: در ابتدای جنگ با واجب شدن جهاد، نیروهای داوطلب بسیاری به جبهه ها رفتند.

وی ادامه داد: منطقه "جرف الصخر" پراز نخلستان است و جنگ در این منطقه بسیار سخت است؛ چرا که موضع دشمن اصلا مشخص نیست، ناگهان از پشت نخلستان نیروها را کمین می زنند.

الاسدی گفت: نیروهای داعش بسیار خشن و بی رحم هستند. اگر فیلم "قاعده اسپایکر" را دیده باشید، دقیقا مانند آن توحش انجام می دهند.

این جوان کربلایی با بیان اینکه پسر خاله من نیز در جنگ حاضراست: افرود: نیروهای داعش بسیار حرفه ای وآموزش دیده هستند و در روزهای اولیه هر روز بیش از ۵۰نفر به شهادت می رسیدند؛ البته از آنها نیز کشته های زیادی به جا مانده است.

وی تصریح کرد: شهدای جنگ در وادی السلام نجف و ۱۵کیلومتری کربلا دفن می شوند.

الاسدی گفت: برای ایجاد ترس در داعش اژ کشته شده های آن ها فیلم گرفته و بر روی اینترنت قرار می دهیم.

*سلیمانی که آمد، پیشروی کرده ایم

در بازار با جوان دیگرى هم گفتگو کردم. او می گفت هرکس از داعش بترسد باید در ایمان و معرفتش شک کرد.

وی با نفی برخی اخبار محلی مبنی بر ناامن بودن کربلا گفت: حتی "جرف الصخر" نیز از ناامنی خارج شده است.

این جوان اهل کربلا بابیان اینکه نیروهای جیش العراق،الحشرالشعبی و قوات البدر در آن منطقه مستقر هستند، گفت: نیروهای جیش المهدی و جماعت اهل الحق نیز در آنجا حضوری فعال دارند

وی گفت: ۳۰روز قبل خطر کربلا را تهدید مى کرد، اما اکنون کربلا امن است.

این جوان عراقی با بیان اینکه از زمانی که سردار ایرانی - قاسم  سلیمانی- به منطقه آمد، حملات نیروهای مقاومت هجومی شده است و پیشروی کرده اند.

وی با نشان دادن کلیپ ۳۰دقیقه اى از نحوه عملیات داعش و غلبه نیروهای مقاومت بر آنها گفت: ما همه شیعه امام حسین هستیم و در هنگام خطر در برابر دشمن خواهیم ایستاد.



این جوان کربلایی وحدت نیروهای ایرانی و عراقی ها را مثبت ارزیابی کرد وگفت: امیدواریم تا اربعین و با هجوم مردم از اقصی نقاط عراق، داعش از میان برداشته شود.

* حمله ی سخت داعش دفع شد

امشب حجت الاسلام الشیخ سید مرتضی قزوینی امام جماعت حرم سیدالشهدا نیز در سخنرانی خود با بیان اینکه امام حسین در عاشورا به جوانانش تکیه کرد، گفت: ملت ها باید بة جوانان خود بها دهند و بدانند که پشتوانه یک ملت و کشور، جوانانش است.

امام جماعت حرم سیدالشهدا از دولت، مسئولان و رییس الوزرای عراق خواست که به فکر ایمان ،اعتقاد و زندگی جوانان باشند تا آنها را از مفاسد اجتماعی و ابتذال فرهنگی حفظ کنند.

در بخش های پایانی سخنان او شهیدی از جنگ داعش با مشایعت قوای نظامی به حرم مظهر وارد شد که شیخ گفت: امروز حمله ای بسیار سخت از داعش در حله توسط جوانان شعب عراق دفع شده است که اگر داعشی ها در این حمله پیروز مى شدند، خطری جدی کربلآ را تهدید می کرد.

گفتنی است در روزهای گذشته که زائران از شهرها و استان های دیگر خود را به کربلا رسانده اند، حرف های ضد و نقیضی  در خصوص مکان استقرار داعش بیان کرده اند.

تازه ترین شایعات از نزدیک شدن داعش به کربلا حکایت دارد که امام جماعت حرم امام حسین(ع) آن را رد کرد.

 

*مطلب مرتبط:

کربلا، 5 محرم

کربلا، 6 محرم