سه شنبه 13 آبان 1393-22:39

کربلا، 10 محرم

گزارش امروز کربلا/ امسال بیش از ۲۷هزارنفر نیروی امنیتی و نظامی مسئول تامین امنیت مراسم بودند+عکس


   مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: امروز عاشورا بود.دیشب را زائران در مجاورت حرم هاى مطهر و بین الحرمین سپرى کردند تا صبح عاشورا عزاداری خود را آغاز کنند.

 جمعیت علی رغم تمامی تهدیدات، پرشور بود و عزای سیدالشهدا مانند هر سال باشکوه برگزار شد.

 مراسم در صبح روز عاشورا با اقامه نماز صبح و قرائت زیارت عاشورا آغاز شد و پس از اقامه نماز ظهر نیز هیات های پیاده ،طویریج(پیاده روها) فاصله بىن دو حرم را دویدند و بر سرو سینه زدند.

 امسال بیش از ۲۷هزارنفر نیروی امنیتی و نظامی مسئول تامین امنیت مراسم بودند.

 

*امروز هم یزید وشمر زمان سیدالشهدا زنده اند

 حجت الاسلام شیخ مرتضی قزوینی -امام جماعت حرم امام حسین(ع) با بیان اینکه امروز نام حسین جهانی است، گفت: این امام برای نماز به شهادت رسیدند.

 وی با بیان اینکه عزاداران حسینی باید معرفت خود را به امام افزایش دهند، افزود: امام صادق (ع)سبک شمردن نماز را شایسته شیعیان نمی داند، چه رسد به اینکه کسی تارک الصلاة شود.

 این عالم کربلا ابراز داشت: ای عزاداران حسینى! به فرزندان خود نماز را بیاموزید، چرا که در مدرسه و دانشگاه کسی به فرزندان شما نماز یاد نمی دهد.

 امام جماعت حرم سیدالشهدا دربخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه نام پدر رییس جمهور امریکا، حسین است، گفت: به برکت خون سیدالشهدا امروز در همه نقاط عالم نام حسین طنین انداز است.

 وی ادامه داد: در آمستردام، لندن، پاریس و حتی واشنگتن و نیویورک در روز عاشورا دسته های عزاداری به راه می افتد.

این روحانی شیعه نهضت حسین را جهانی دانست وگفت: امروز هم یزید وشمر زمان سیدالشهدا زنده اند و باید تلاش کنیم تا در جبهه انصار امام حسین باشیم.

 قزوینی از داعش به عنوان جنود شیطان و یزید سال ۶۱هجری یاد کرد و گفت: لشکریان ابن سعد امروز در بغداد، الانبار، صلاح الدین و جرف الصخر حاضرند و جوانان عراق و جنود اسلام باید در مقابل این وحشی های سلفی و تکفیرى بایستند.

 وی گفت: امروز هشتاد نفر از عزاداران حسینی در کشورهای مختلف توسط این گروه های تکفیری به شهادت رسیدند.

 شیخ مرتضی قزوینی اظهار داشت: مکتب حسین با زینب (س)تداوم یافت و ما باید تلاش کنیم تا اندیشه های سیدالشهدا در جامعه پیاده شود.

*مطلب مرتبط:

کربلا، 5 محرم

کربلا، 6 محرم

کربلا، 7 محرم

کربلا، 8 محرم

کربلا، 9 محرم