تعداد بازدید: 3505

توصیه به دیگران 10

پنجشنبه 18 فروردين 1390-23:4

بتازید، این خداست که آگاه است

...چرا از کارمند به خواب رفته گله مندیم، چرا از آن مدیری گله مند نیستیم که خانواده های دارای چند کارشناس و کارشناس ارشد را نمی بیند و پسرک متولد سال 1372 آقای(...) را می بیند که معلوم نیست پشت لبش سبز شده، به خدمت مقدس سربازی رفته یا خیر؟ (يادداشتي از عاطفه خیرخواه،روزنامه نگار ساروي مقيم تهران)


يادداشت روز چهارشنبه مازندنومه با عنوان"صحت خواب آقای کارمند"می تواند کمترین موضوع برای تاسف از وضعیت موجود در برخی اداره ها، سازمان ها و نهادها باشد؛موضوعی که این روزها به عادی ترین مسايل تبدیل شده و در واقع از این دست رويدادها را دیگر نمی توان اتفاق اطلاق کرد،بلکه این ها جزء ضروریات یک سیکل اداری شده است.

 پیگیری یک نامه یا پرونده یا انجام یک کار اداری در هر شرایط نیاز به آن دارد تا کارمند محترم استراحت کافی و وافی پیش از آن داشته باشد.

درد و تاسف و تاثر و نگرانی باید از جهات دیگر باشد، آنجا که عدالت می شود گوهر نایاب امور، آنجایی که چیزها می بینی و نه تو را زبانی است برای سخن راندن از آن و نه دستانی که یارای نوشتن آن ها را داشته باشي، چیزهایی که چشم از دیدنش اشکبار است و گوش از شنیدنش خراشيده.

 از چه گله مندید، از اینکه کارمندی به خواب رفت؟ از اینکه کارمندی می گوید در اداره استراحت می کند؟ از اینکه بیشتر کارمندها با لباس هایی نازیبا، کفش های خاکی و گلی ، موهای ژولیده در اداره ها حضور دارند ؟ یا اینکه از روابط عمومی پایین و روی ناگشاده آنها گله مندید؟

گله از جای دیگر است، گله از آنجا باید باشد که چنین کارمندانی چرا، چطور، چگونه، به چه وسیله ای، به چه پشتوانه ای، به چه بده و بستانی، به چه وعده ای، به چه بهایی، به چه سفارشی، به چه امتیازی جذب مشاغل دولتی شده اند؟

این روزها دیگر نیاز نیست پدر یا مادر این چنین کارمندهایی با فلان رئیس، وکیل، وزیر و... نسبتی یا مراوده ای داشته باشند، این روزها پدران یا فرماندارند، یا مدیرکل، یا مشاور، یا وکیل، یا شهردار، یا مدیر میانی استانداری و ... و فرزندان یکی پس از دیگری هنوز پشت لب شان سبز نشده و مهر دیپلم شان یا خیلی خوشبینانه فوق دیپلم شان خشک نشده در ادارات و شهرداری ها-از جمله شهرداری مرکز استان- جابه جا می شوند.

برای همه این حرف ها دلیل و مدرک به طور حتم موجود است. وقتی پدری پس از بازنشستگی دوباره دعوت به کار می شود قطعا فرصت به اندازه کافی موجود هست تا پسر مسوول (...) یک فرمانداری بشود و دختر هم روانه شهرداری ساری!

 از آنجا باید گله کرد که چرا پسر می شود مدیرعامل فلان سازمان وابسته به شهرداری ساری و پدر از نمایندگی در سایر سازمان ها خودداري کرده و نماینده نهاد مردمی اش در همان سازمان به مدیرعاملی پسر می شود تا بلکه راهنما و هم آوای پسر باشد که خدای نکرده او راه به خطا نبرد!

 از آن فهرست بلندبالایی باید نالید که به زر و زور در اداره ها جای می گیرند و کالبد آن اداره از فربگی دارد می ترکد.

چرا از کارمند به خواب رفته گله مندیم، چرا از آن مدیری گله مند نیستیم که خانواده های دارای چند کارشناس و کارشناس ارشد را نمی بیند و پسرک متولد سال 1372 آقای(...) را می بیند که معلوم نیست پشت لبش سبز شده، به خدمت مقدس سربازی رفته یا خیر؟ چرا و هزاران چرای دیگر که با دولت عدالت محور دکتر احمدی نژاد فاصله زمین تا آسمان دارد.

 چگونه می شود رئیس دولت آن چنان در اندیشه اجرای عدالت و مهرورزی باشد اما در رده ها و لایه های پایین تر مجموعه متاسفانه چیزهایی دیده و شنیده شود که مایه تاسف و تاثر است؟!

 حال اگر بخواهیم قانون، دولت، رئیس دولت را با هزار و یک راه در رو نادیده بگیریم و بر اسب مراد بتازیم و شرایط را یکی پس از دیگری برای خود و خانواده مان فراهم آوریم، آیا در درون و وجدان خود نیز راه فراری داریم؟

البته اگر به این آقایان باشد بله می شود، چرا که هر یک حداقل سالی یک بار توفیق زیارت خانه خدا را دارند؛حتما در این اندیشه اند که آن سفر می تواند راه گشا باشد و کفاره اعمال شان.

 از سفر هم که برگشتند یک ولیمه و دستگیری از چند نیازمند و احداث فلان سازه در فلان روستای دور افتاده و ... و البته از ذکرهایی که در طول روز با آن تسبیح های بلند و خوشرنگ و نگاهی که به انگشترهای عقیق شان می اندازند نیز نمی توان گذشت.

 این آقایان که عموما با قرآن نیز خود را مأنوس می دانند و در جلسات تفسیر قرآن نیز شرکت می کنند حتما می دانند و آگاهند که خداوند در سوره مومنان فرمود:« همانا آن مومنانی که از خوف خدا ترسان و هراسانند- آیه مبارکه 57- / و آنانکه آنچه وظیفه بندگی و ایمانست به جای آورده و باز از روزی که به خدای خود رجوع می کنند دل هاشان ترسانست –آیه شریفه 60/ چنین بندگانی تعجیل در سعادت و خیرات خود می کنند و اینان هستند که به کارهای نیکو سبقت می جویند- آیه شریفه 61.»

 توجه این دست بر آتشداران را به آیه شریفه 18 سوره حجرات هم جلب می کنم:« خدا اسرار غیب زمین و آسمان ها را می داند و به آنچه شما بندگان می کنید از نیک و بد خالص یا ریا از همه آگاه است.»

 باری، این کارمند به خواب رفته را می توان با یک تلنگر بیدار کرد اما آن عده از مسوولانی که خود را به خواب زده اند بیدار شدنی نیستند.


  • سه شنبه 23 فروردين 1390-0:0

    این دسته از مسوولین چه می دانند کارمند کاربلد کیست؟

    • دوشنبه 22 فروردين 1390-0:0

      امیدوارم شما آقای اصغری نباشید که ناراحت کننده است شما حذف شده باشید

      • يکشنبه 21 فروردين 1390-0:0

        چه جالب گفتید و گفتند؛ من هم در آزمون استخدامی شهرداری ساری شرکت کردم و رتبه نخست را کسب کردم؛ ولی با دست بازی فردی سفارشی جایگزینم شد.
        حالا ببینم آقای استاندار چه می کند؟
        هر چند مسوولین دیگری هم می توانند پیگیر باشند مثل: نمایندگان محترم مجلس، اعضای محترم شوراها البته اگر خودشان در این نفوذ نقشی نداشته باشند؛ قوه قضاییه در استان مثل آقای دادستان به عنوان مدعی العموم.
        ممنون از مشارکت مازندنومه جهت کمک به سخن استاندار محترم.

        • يکشنبه 21 فروردين 1390-0:0

          تو نساجی مازنداران همین است پسر نماینده فامیل نماینده و .....

          • يکشنبه 21 فروردين 1390-0:0

            يكي از آشنايان نزديك ما در امتحان اخير پرستاري شركت كرده اما اصلا اسمش جزئ قبولي ها نيست اما بواسطه آشنايي با...دانشگاه ...به او قول داند كه استخدام ميشه؟؟حالا ما كه پارتي نداريم چي؟؟؟؟؟؟

            • شنبه 20 فروردين 1390-0:0

              کارمند خواب رفته یا استانار ومعاونین چرا رستم رستم پهلوان اینا رو پرینت نمیگیره به استاندار مکتبی نشون نمیده اخه چرا اینقدر شعار

              • شنبه 20 فروردين 1390-0:0

                از موضوعی که به آن پرداختید بسیار ممنون . جای دوری نرید همین دور ساعت خودمان داخل کیوسکهای وابسته به شهرداری از این نمونه ها زیاد می باشند.

                • شنبه 20 فروردين 1390-0:0

                  واقعا خانم خبرنگار تعجب كردم،مگه ميشه تو ايران عزيزمان،تو دولت عدالت گوي برادر احمدنژاد اين چيزهايي كه شما گفتيد راست باشه؟پارتي بازي؟استغفرلله،دروغ و ريا؟؟مگه اينجا مكزيك؟خانم خبرنگار برو كشكتو بساو،چرا سياه نمايي ميكني؟از خدا نمي ترسي از خلق عدالت گو بترس عزيز برادر

                  • شنبه 20 فروردين 1390-0:0

                    واقعا به اين موضوع رسيدگي كنيد.

                    • شنبه 20 فروردين 1390-0:0

                      سلام-احساستان به مانند شهرتتان است سرکار خانم خیرخواه -اما شما در سیستم دولتی کارمندی که بدون سفارش جذب شده باشد را معرفی کنید و جایزه بگیرید.سراغ دارید؟
                      برادری برابری حکومت عدل علی

                      • شنبه 20 فروردين 1390-0:0

                        واقعا بايد تاسف خورد بحال اين مديران حال كه اقاي استاندار ميخواهد مديران كم كار وبي توجه به برنامه هاي دولت احمدي نژاد را به رسانه ها معرفي كند از مازند نومه هم كمك بگيرد راستي اقاي استاندار اي ان مديراني را كه با پارتي بازي فرزندان عمه خاله دايي عمو را سر كار ميترن توبيخ ميكنيد يا انان هر روز فربه تر مي شوند وشما هم فقط شعارش را ميدهيد اگر اسامي ان دسته از مديران را ميخواهيد بفر ماييد در اختيارتان بگذاريم وگرنه مردم و مطبوعات ميدانند اين هم از ان شعارهاي هميشگي است

                        • شنبه 20 فروردين 1390-0:0

                          جانا سخن از زبان ما ميگوئي

                          • شنبه 20 فروردين 1390-0:0

                            .....بهانه ای شد تا گرد و خاک به پا کنید!

                            • جمعه 19 فروردين 1390-0:0

                              پارتي بازي بلاي سيستم اداري ماست.دولتها مي آيند و مي روند اما پارتي بازي پابرجاست.در خون ما هست

                              • جمعه 19 فروردين 1390-0:0

                                خوب و هوشمندانه بود.از جسارت تان سپاسگزاريم.


                                ©2013 APG.ir